Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lcd-led tv aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lcd-led tv aankopen

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Koop jij audioapparatuur ook op fabrieksinstellingen?
    Op goede audio apparatuur heb je geen instellingen, geen toeters en bellen. Gewoon direct source
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Het gaat niet alleen om klankregeling maar ook om de afstand, soort en aantal van de speakers bijv. Maar goed, we dwalen af. Ieder zijn meug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Serieus blijven hé. Hoe zou hij dan zijn TV's moeten regelen in een showroom ?
        Voor in een living ? Donkere living ? Lichte living ?
        En dan gaan zijn kandidaat kopers lopen, "want elders hebben die TV's zoveel beter beeld".
        Inderdaad. De freak dealer heeft wel een home cinema room met allerlei materiaal om een demo te kunnen geven, maar in de gewone winkels staan de kleuren gewoon op schreeuwerig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
          Ik ben ook wel geïnteresseerd in hulpmiddelen om de beeldkwaliteit te optimaliseren (er was hier ergens sprake van een DVD ?). Al moet ik zeggen dat de 'standaard' instellingen al vrij goed zijn (en ik ben heel kritisch wat dat betreft...).
          Ik gebruik dit ding, maar ik kan niet meer zeggen waar ik het gehaald heb. Heb mijn "nieuwe" TV al enkele jaren, en het dateert van dan... Er zijn trouwens een aantal van die DVD's/bluray's. Ik denk dat zelfs Disney er eentje verdeelt.
          Op sommige film DVD's/bluray heb je soms ook zo'n testbeelden.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Maar dat is nu juist de sterkte van een goeie service. Onze man levert en plaatst de TV, stelt alle kanalen in zoals wij die willen en regelt die indien nodig voor de ruimte waar hij moet spelen.
            Nu haal je eigenlijk zelf aan dat die standaard met fabrieksinstellingen niet correct staat.

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Als ik niet weet dat mijn lokale hersteller er niks van kent zal ik daar zeker niet kopen.
            Pol, onze tv komt ook van een kleine handelaar waar we al jaren klant zijn en kunnen rekenen op de goede (goedkope) service ... maar de laatste tijd hoor je hem vaak vertellen dat hij tijdens de garantieperiode niet het recht heeft het toestel zelf te herstellen, dat mag enkel door de fabricant aangeduide herstellers gebeuren! Dus hoe goed die ook is, hij MAG er niet aan komen en kan dus geen service bieden ook al zou hij willen.
            En dat is niet enkel voor tv's zo, ook voor wasmachines, afwasmachines, strijkijzers, ... zelfs bij onze goede chauffagist kennen we dat probleem, hij mag een toestel verkopen, mag dit plaatsen, mag dit onderhouden maar mag tijdens de garantie niets zelf doen voor de meeste merken!
            Nadeel is dat hij dezelfde dag kan komen maar die andere mannen laten u al snel een week of twee wachten en komen enkel tijdens de kantooruren.
            De service is de eerste twee jaar dus beperkt tot de levering en afstelling, daarna ben je net als bij de grote winkels afhankelijk van het centraal nummer waarnaar je moet bellen!
            Last edited by VerSeg; 20 juli 2011, 02:13.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Nu haal je eigenlijk zelf aan dat die standaard met fabrieksinstellingen niet correct staat.
              Sorry, maar ik heb toch gezegd : "indien nodig".
              En bij mijn bezoek aan de showroom was er inderdaad een dvd aan het draaien. Ik heb hem gevraagd eens een programma te kiezen op de kabel. Toevallig was het de Ronde. Ik vond het toestel van mijn eerste keuze nog steeds het beste, en voor mij was de kous af. En ik heb bovendien het demotoestel laten brengen aangezien ik anders nog moest wachten. Ik vertrouw de man dus volledig. Bij de plaatsing bij ons is er niks aan instellingen veranderd buiten het vastzetten van de kanalen op de nummers die wij (vooral mijn vrouw, want ik kijk weinig tv) gewoon zijn.
              Bovendien is de persoon die bij ons komt in gans de familie al jaren de vaste leverancier van alle TV's. De man springt voor ons van zodra er iets mis gaat. Dus wat dat betreft zitten wij goed. Dat er niet veel van dergelijk ras rondlopen zal ook wel zijn.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Led it be, led
                it be, led it be, led it beeeeeeeeeeee
                estamos llegando
                http://users.telenet.be/studiocamosci

Comment

Valt ge bij een Plasma, LCD of LCD met LED (zo is het juist denk ik) even rap in slaap voor je scherm als bij een klassieke beeldbuis ?
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Valt ge bij een Plasma, LCD of LCD met LED (zo is het juist denk ik) even rap in slaap voor je scherm als bij een klassieke beeldbuis ?
                    Als je die pas hebt gekocht dan val je de eerste uren nog niet in slaap, want dan moet je alle mogelijkheden nog uitproberen...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Maar hij laat mensen dus wel eventueel eerst een verkeeerde keuze maken door alle tv's in de showroom op fabrieksinstellingen te laten staan. Goeie service.
                      In de showroom is er meer licht dan in een gewone huiskamer dus fabrieksinstelling is kontrast bijna volledig open , een instelling van bij jou thuis zal maar een flets beeld opleveren.Enkele jaren terug had LOEWE een chassis waar super contrast op zat ,gaf een ongelooflijk beeld .Op een service training van LOEWE kregen we dan te horen dat deze stand best niet te lang gebruikt werd of beeldbuis was uitgeput.Wie past er zijn instellingen aan van zijn toestel overdag of s'avonds .Als dit niet gedaan word is de kwaliteit van het beeld niet hetzelfde .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        ....Wie past er zijn instellingen aan van zijn toestel overdag of s'avonds .Als dit niet gedaan word is de kwaliteit van het beeld niet hetzelfde .
                        Er zij al tv's die contrast/helderheid automatisch aanpassen aan het omgevingslicht (was eerst ook al bij sommige monitoren dacht ik).
                        Last edited by alain db; 21 juli 2011, 22:00. Reden: aanvulling
                        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                        And why do we fall, Bruce?

Comment

Er zij al tv's die contrast/helderheid automatisch aanpassen aan het omgevingslicht (was eerst ook al bij sommige monitoren dacht ik).
                          Dat zou toch het eerste zijn wat ik afzet. Lijkt me ******vervelend als ie ineens bedenkt dat het omgevingslicht veranderd is terwijl ik film aan het kijken ben.

Comment

Er waren zelfs zwart wit buizen TV waarbij dat het contrast utomatisch werdt aangepast .Ik doe het nog altijd handmatig dan is het zoals ik wil .

Comment

In LED tv's heb je ook verschil. Je hebt de edge LED en de FUll LED. Toch wel een groot verschil in beeld en verbruik.
                              Ik las hier dat een plasma TV niet zoveel verbruikt. Dat heb ik toch anders gehoord. Gemiddeld verbruik van ongeveer 400Watt terwijl een LCD edge Led rond de 135Watt zit en een Full Led rond de 75Watt. Anders even Googelen.
                              Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Verleden week eens bij VDB een bezoekje gebracht met het idee een plasma van Panasonic te kopen.
                                Daar stonden al hun merken naast elkaar te spelen en eentje sprong daar helemaal uit.
                                De Edge Led Full HD 3D van Samsung.
                                Daar kon de duurste plasma van Panasonic niet aan tippen.
                                Volgende week wordt de UE-46D7000 na rijp overleg besteld.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X