Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het echte verbruik van jouw auto

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Serieus op een zijspoor beland hier....... topic was 'Het echte verbruik van jouw auto'..... niet de juistheid van de snelheidsmeter .
    Misschien beter nieuw topic openen hierover ?
    Groetjes
    Of misschien nog een topic over winterbanden in België...
    T'is zomer voor iets hé, of zou dat nu toch een ander seizoen zijn .
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Of misschien nog een topic over winterbanden in België...
      T'is zomer voor iets hé, of zou dat nu toch een ander seizoen zijn .
      Of over komkommers.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

... topic was 'Het echte verbruik van jouw auto'..... niet de juistheid van de snelheidsmeter
        In een forum mag je m.i. vooral niet aanzetten de reglementen in je land te overtreden. Vooral niet als je dat niet tegen de juiste snelheid een echt kinderslot kan aanmeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          In een forum mag je m.i. vooral niet aanzetten de reglementen in je land te overtreden. Vooral niet als je dat niet tegen de juiste snelheid een echt kinderslot kan aanmeten.
          Ligt het nu aan mij dat ik hier niks van begrijp ?? Kun jij of iemand anders mij een woordje uitleg geven ?? Heb ik aangezet reglementen te overtreden ?? En de tweede zin is voor mij helemaal een kakofonie !?!? Help..... uitleg graag.
          Groetjes

Comment

Heb ik aangezet reglementen te overtreden ??
            Je gaf enkel een rede om een nieuw topic te openen, gebaseerd op een intern reglement. Dat is m.i. van minder belang dan het verkeersreglement. Als we de snelheidsgrenzen in Belgie maar niet vervagen, is het voor mij echter al goed, bedankt. Misschien kan een goede snelheidsmeter daarbij helpen, behalve dat er wel degelijk een verband is tussen snelheid en verbruik.

Comment

Verbruik Auto (Mercedes C) deze morgen de Moezel afgereden van Remich tot Echternach, afstand 52 KM duur 1H1min, gem. snelheid 51 Km/h gem. verbruik 4,3 L/100 Km niet slecht voor een auto met 167 Pk onder de motorkap hé, maar wel het laagste dat ik ooit heb bereikt. :-)

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Verbruik Auto (Mercedes C) deze morgen de Moezel afgereden van Remich tot Echternach, afstand 52 KM duur 1H1min, gem. snelheid 51 Km/h gem. verbruik 4,3 L/100 Km niet slecht voor een auto met 167 Pk onder de motorkap hé, maar wel het laagste dat ik ooit heb bereikt. :-)
                Het is niet het aantal PK's dat hier een grote invloed op heeft maar het gebruik van die PK's.
                Ik ben er vrij zeker van dat als je die PK's op een slordigere manier gebruikt, het verbruik ook zal oplopen.
                En veel PK's kopen om niet te gebruiken ... da's ook weggegooid geld.

Klopt uw boordcomputer wel met de realiteit op zo'n korte afstand?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Het laagste verbruik dat ik op mijn oude C op het traject Dendermonde Herentals gekregen heb op de boordcomputer was ongelooflijk maar waar 3,5L, mijn B klasse komt daar helemaal niet aan.

Comment

.......... afstand 52 KM duur 1H1min, gem. snelheid 51 Km/h gem....
                    das leuk.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Is dat in vierde versnelling of rijd je met een automaat?Ik neem aan diesel toch?

Walter
                      Last edited by LesC; 6 oktober 2011, 19:59. Reden: Foto uit quote gehaald, geen herhaling
                      D850

Comment

Met hangeschakelde bak gaat 90km/h gemakkelijk in zesde .Een automaat heeft een 7Gang deze rijdt fantastisch ( dit weekend met een E 250 cdi automaat gereden ==> een luxe ) .Hij had enkel in stadsverruik met airco op 6,7L.

Comment

Ik geloof niet dat een boordcomputer in een wagen zo correct kan zijn en zeker niet als de afstand zo kort is... Ik moet mijn eerste wagen nog rijden waarvan de boordcomputer dezelfde resultaten neerzet zoals bvb op spritzmotor...
                          Nietemin mooi verbruik, zelfs al ligt het nog iets hoger in realiteit... echter de voet die op het pedaal staat is en blijft hier de grootste factor hé
                          Waarschijnlijk automaat ? Als ik rustig rij dan zit ik aan 70km/u al in z'n 7e en kom ik amper aan 1200tr , veel verbruiken kan dat dan niet hé, dan raak ik ook makkelijk aan 5.5liter en met nog een stuk meer vermogen, echter zoals Verseg zegt dat vermogen doet er op dat moment niet toe want aan dergelijke rijsnelheden heb je aan 50pk ook voldoende.
                          Als je dat vergelijkt met wagens van pakweg 10 jaar terug blijft het toch knap dat er dergelijke evolutie is, ik stel me altijd de vraag waar we over 5 of 10 jaar gaan staan.. ( misschien energie maken door te rijden )
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Bij mijn C was de boordcomputer zeker een optimist , maar bij mijn huidige B is het verschil bijna nihil .Mijn zoon heeft met zijn nieuwe clio hetzelfde resultaat , het verbruik aan de pomp is zo goed als hetzelfde dan de boordcomputer .Dit is dan wel realistischer dan vroeger.Het verbruik zal nog veel kunnen dalen aangezien een verbrandingsmotor een slecht rendement heeft voor het moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              Bij mijn C was de boordcomputer zeker een optimist , maar bij mijn huidige B is het verschil bijna nihil .Mijn zoon heeft met zijn nieuwe clio hetzelfde resultaat , het verbruik aan de pomp is zo goed als hetzelfde dan de boordcomputer .Dit is dan wel realistischer dan vroeger.Het verbruik zal nog veel kunnen dalen aangezien een verbrandingsmotor een slecht rendement heeft voor het moment.
                              Veel dalen ? ik vrees ervoor. Een verbrandingsmotor gebruikt nu eenmaal een bepaald thermisch procedé dat niet veel marge meer laat. Om nog vooruitgang te boeken, zullen ze andere motoren moeten gebruiken, ...
                              En het verbruik de laatste tijd veel gedaald ? Technisch is eigenlijk niet veel veranderd. De electronica is volledig doorgebroken, en de brandstof krijgt een veel nauwkeuriger dosering. Daarnaast was de grootste doorbraak de directe injectie. Maar ook bestaat al vele 10-tallen jaren.
                              Misschien zijn sommigen wat te jong, maar Audi stoefte al 30 jaar geleden met een Audi 80 die 1200 km. deed op een tank van 50 l diesel met hun 4+E versnellingsbak... En nu geraakt een golf TDI nog altijd in Rome .
                              Ik heb geen probleem om mijn amechtig golfje (want met pumpdüse-diesel), 4 l. en geregeld zelfs minder te halen aan een gemiddelde van een goeie 50 km./h...
                              Denk je dat het polo'tje van mijn zus (met moderne 1.6 l. met bluemotion technology), en met moeite lichter, het veel beter doet ???
                              Dat de huidige wagens veel comfortabeler zijn en rijden staat buiten discussie, maar om de huidige zuinigheid te halen haalt men de hoofdmoot uit het langer (en dus minder sportief) maken van de versnellingen. Om toch nog een beetje vooruit te gaan krijgen we dus meer versnellingen (6-7-8...). Trucken die ze 40 jaar geleden niet moesten bovenhalen, want een auto moest "sportief" rijden en dus "korte" versnellingen hebben.
                              VW was ooit met een golfje zowat de eerste om dat start/stop systeem in te voeren. Succes in die tijd : 0,0. Nu kan je geen diesel meer kopen die het niet heeft.
                              Blijkbaar zijn de tijden veranderd .
                              Nochtans is de hoofdfactor qua verbruik, degene die op het gas duwt. Daarmee kan je makkelijk 50% verschil maken...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Veel dalen ? ik vrees ervoor. Een verbrandingsmotor gebruikt nu eenmaal een bepaald thermisch procedé dat niet veel marge meer laat. Om nog vooruitgang te boeken, zullen ze andere motoren moeten gebruiken, ...
                                En het verbruik de laatste tijd veel gedaald ? T
                                Ik denk van wel. Renault Trafic 2012 was liter minder dan mijn Opel Vivaro, maar leerde intussen inderdaad ook wel economischer ermee omgaan doordat je je verbruik op de boordcomputer ziet. Zie website met gemiddeld in zomer+herfst 2014 van 6,59 l/100 km. https://www.spritmonitor.de/de/detai...ht/677524.html

Brak ook een record qua actieradius met 1832 km (!) met één tank, zie Renault forum op http://www.renaultforum.nl/forum/183...we-t18846.html.

Ook met een van de zwaarste moto's brak ik een zuinigheidsrecord: Kawasaki 1400GTR = 160 PK in ECO stand: liefst 603 km met één tank dus MINDER dan 4 liter benzine per 100 km, ofte 3,95 l/100 km (erg gevaarlijk, niet voor alle motards). Zie logocom.be/moto/1400gtr

Ben aan het twijfelen om naar de nieuwe motoren te gaan van Trafic/Vivaro 1.6 CDTI twinturbo want naar het schijnt zou ik dan nog een liter per 100 km kunnen besparen met mijne rijstijl, dus op 50.000 km per jaar toch al weer zo'n 600 EUR... (maar aankoopprijs lijkt 2000 EUR duurder te zijn dan mijn vorige, dus verlies ik dat wellicht weer aan leasing aflossing, blijf twijfelen dus).
                                Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

Comment

Working...
                                X