Re: Het echte verbruik van jouw auto
Te lage bandenspanning is inderdaad nergens goed voor (ook niet voor slijtage van de banden, wegligging, ...
Door die te lage bandenspanning wordt het contactoppervlak van de band op het wegdek groter, is de vervorming van de banden groter, wat dus het brandstofverbruik verhoogt.
In extreme gevallen (en zeker bij laagprofielbanden) kan het zelfs zorgen voor een klapband (doordat de weinige lucht in de band teveel opwarmt).
De snelheidsmeter van mijn golf is trouwens ook niet bijster nauwkeurig : om effectief 120 km./h te halen, moet ik 130 rijden .
Het nog beschikbare bereik is dan weer wel redelijk juist : ik kan zonder problemen zakken tot nog een bereik van een km. of 20. Dan is nog altijd een 2 l. brandstof in de tank... Niet dat ik dat veel uittest .
Oorspronkelijk geplaatst door Poza
Bekijk bericht
Door die te lage bandenspanning wordt het contactoppervlak van de band op het wegdek groter, is de vervorming van de banden groter, wat dus het brandstofverbruik verhoogt.
In extreme gevallen (en zeker bij laagprofielbanden) kan het zelfs zorgen voor een klapband (doordat de weinige lucht in de band teveel opwarmt).
De snelheidsmeter van mijn golf is trouwens ook niet bijster nauwkeurig : om effectief 120 km./h te halen, moet ik 130 rijden .
Het nog beschikbare bereik is dan weer wel redelijk juist : ik kan zonder problemen zakken tot nog een bereik van een km. of 20. Dan is nog altijd een 2 l. brandstof in de tank... Niet dat ik dat veel uittest .
Comment