Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wireless muziek afspelen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wireless muziek afspelen.

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
    Slummuns, Is het ook mogelijk meerdere ruimtes te vullen met verschillende muziek en variabel volume. Internetradio heb je vermoedelijk ook via deze weg?
    Nee, je kan enkele dezelfde 'stream' gebruiken.

Interessant : http://support.apple.com/kb/HT1515?viewlocale=nl_NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
      De Logitech Squeezebox Touch doet alles voor minder dan 300 Euro, met audiofiele geluidskwaliteit.
      http://www.kieskeurig.be/mediaspeler..._touch/349011/
      Klopt, de Squeezebox is een concurrent van de Sonos.

Ik denk dat Logitech mikt op een segment iets lager in de markt, dus dat bakske voelt ietske meer plastiekerig aan en de DAC is ook iets minder dan die op de Sonos.

Maar als je niet met high-end materiaal zit maar eerder het typische huis-tuin-en-keuken spul ("nen hifi toren" zoals ze dat in de volksmond zeggen) dan ga je het verschil niet merken.

Al bij al een goed produkt.

Mvg,

J.
      http://www.theafricabug.com

Comment

Ik denk dat de Squeezebox niet moet onder doen voor de Sonos qua geluidskwaliteit.

In deze rangschikking staat de Squeezebox hoger aangeschreven : http://www.excelia-hifi.cz/top.html
        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Ik denk dat de Squeezebox niet moet onder doen voor de Sonos qua geluidskwaliteit.

In deze rangschikking staat de Squeezebox hoger aangeschreven : http://www.excelia-hifi.cz/top.html
          Internet, bron van alle wijsheid. Je vindt altijd wel een site die je mening sterkt. Ook al is ze soms in het euh ...Hongaars?

Ik hou het toch maar bij de prijs en afkomst van de componenten. In een Sonos zitten DAC technologie van Cambridge Audio als ik me niet vergis. Of ze gebruiken dezelfde onderdelen. Zoiets.

In ranglijsten geloof ik zelden. Het op produkt is gewoon het meest populaire produkt, verdedigd door zijn kopers (je eigen koop verdedigen is eenbewezen psychologisch gegeven). Een produkt lager op de ranglijst, zeker in combinatie met een hogere prijs, duidt vaak gewoon op een koperspubliek dat kritischer is ingesteld.

Los daavan; Squeezebox is geen crap hee, dat ga je me niet horen zeggen.

Mvg,

J.
          http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Zie net op de facebook van een forummember staan:
            "Multimedia ten top : draadloze speakers in keuken spelen muziek die op vaste pc staat. MediaMonkey van op afstand bediend via tablet!"
            Misschien die MediaMonkey-app eens testen?
            inderdaad, da was ikke

werkt toppie hoor!
            Op PC staat Mediamonkey (gratis) met ganse muziekbibliotheek
            Heb voor Mediamonkey een plugin van 10$ gekocht : Monkeytunes
            Heb Marmitek Speaker Anywhere 352 voor 85 €. Diens zender sluit je aan op je PC via een 3,5" jack en de boxen zet je waar je wil (via netstroom of via 6 AA-batterijen per speaker).

Via gratis Android app (ook voor iphone denk ik) TunesRemote+ bedien je het hele zooitje (inclusief volume) met je smartphone of je tablet...

Zo doe ik het sinds kort en werkt als een trein

OK, het is geen Sonos maar de prijs is dan ook een heel stuk lager
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Zou de Sonos te bedienen zijn met het DMedia tabletje die momenteel in de OP=OP rubriek van Colruyt te koop staat? Het werkt met Android 2.2 of heb je een nieuwere versie nodig?
              Last edited by filip claeys; 17 augustus 2011, 21:35.

Comment

De Logitech Squeezebox Touch doet alles voor minder dan 300 Euro, met audiofiele geluidskwaliteit.
                Een vriend van mij heeft ook de Logitech Squeezebox Touch, werkelijk een prachtig apparaat met perfect geluid
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

Comment

Een vriend van mij heeft ook de Logitech Squeezebox Touch, werkelijk een prachtig apparaat met perfect geluid en je kan er ook je foto's op afspelen

Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

Comment

wat ik gebruik - misschien goedkoper alternatief?

- Itunes bibliotheek (pc/mac) als bron van muziek (ook online radio's)
                    - Apple Airport Express > draadloos zenden van muziek naar luidsprekersysteem
                    - ipad 2 als remote (via applicatie remote naar itunes biblio of via streaming rechtstreeks naar boxen - dan heb je geen itunes bibliotheek nodig op pc/man)

werkt feilloos ... gebruik dit ook op feestjes in tuin ...
                    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                      wat ik gebruik - misschien goedkoper alternatief?

- Itunes bibliotheek (pc/mac) als bron van muziek (ook online radio's)
                      - Apple Airport Express > draadloos zenden van muziek naar luidsprekersysteem
                      - ipad 2 als remote (via applicatie remote naar itunes biblio of via streaming rechtstreeks naar boxen - dan heb je geen itunes bibliotheek nodig op pc/man)

werkt feilloos ... gebruik dit ook op feestjes in tuin ...
                      Dat werkt inderdaad ook goed, ik gebruik de Apple TV 2 om mijn muziek, foto's en films te streamen
                      Cybershot Photo Website!

Comment

gisteren sonos systeem gaan komen 2 S5'en en een kleine bridge. systeem was op minder dan 10min aangesloten en werkende. pracht systeem
                        gratis applicatie van sonos op ipad geinstalleerd en nu echt genieten van draadloos muziek
                        deze ochtend wakker geworden met de wekfunctie van sonos
                        niet twijfelen !
                        ze hebben nu ook de nieuwe S3'en zijn kleiner maar de qualiteit is toch niet hetzelfde vooral als je wat luider wil zetten. wel ideaal volgens mij voor in een badkamer of dressing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ct54332 Bekijk bericht
                          gisteren sonos systeem gaan komen 2 S5'en en een kleine bridge. systeem was op minder dan 10min aangesloten en werkende. pracht systeem
                          gratis applicatie van sonos op ipad geinstalleerd en nu echt genieten van draadloos muziek
                          deze ochtend wakker geworden met de wekfunctie van sonos
                          niet twijfelen !
                          ze hebben nu ook de nieuwe S3'en zijn kleiner maar de qualiteit is toch niet hetzelfde vooral als je wat luider wil zetten. wel ideaal volgens mij voor in een badkamer of dressing
                          Je kon ook je LAN kabel direct aansluiten op één van die S5'en.
                          Dan kon je heel wat besparen of nog een zoneplayer bijkopen.

Comment

Working...
                          X