Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wireless muziek afspelen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wireless muziek afspelen.

    Ik ben op zoek naar een muziekspeler met een afstandsbediening met lcd-scherm zodat ik mijn volledige collectie kan aanspreken.
    Ik heb mijn oog laten vallen op Sonos. Volgens Clickx-magazine een goed systeem.
    De basis uitvoering zou rond de 1000 euro draaien. Ik neem aan dat dit voor één kamer is. Het is ook mogelijk het systeem te bedienen met een android gsm.
    Heeft iemand ervaring met dit merk of misschien een beter alternatief?

  • #2
    Re: wireless muziek afspelen.

    Zie net op de facebook van een forummember staan:
    "Multimedia ten top : draadloze speakers in keuken spelen muziek die op vaste pc staat. MediaMonkey van op afstand bediend via tablet!"
    Misschien die MediaMonkey-app eens testen?

    Comment


    • #3
      Re: wireless muziek afspelen.

      Ik heb een Sonos. Werkt fantastisch.

      Maar 1000€ ?? Bij mij volstond 800€. Ik kocht:
      - de ZonePlayer ZP90. Die heb ik aan een ingang van mijn versterker gehangen.
      - de Bridge BR100. Die hangt aan mijn router.
      - de controller, maar ik heb nog de CR100 (nu bestaat er een CR200).

      Die twee eerste apparaten communiceren perfect met elkaar; de BR100 haalt de muziek van mijn iMac (die moet natuurlijk wel aan staan - ooit koop ik me wel eens een NAS, maar bon) en biedt ze aan op de ZP90. En het geheel bestuur je met het 3e apparaat - de controller.

      Nu, ik heb intussen een iPhone, een iPad én dus ook een iMac en voor al die apparaten geeft Sonos je gratis software om je Sonos systeem te bedienen. Dus die controller komt nog amper uit zijn socket. Bespaar jezelf deze aankoop! Da's 350€ gespaard. Die kan je beter investeren in een iPad. Daar kan je méér mee dan alleen je Sonos bedienen, tenslotte.

      Mvg,

      J.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Re: wireless muziek afspelen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Ik heb een Sonos. Werkt fantastisch.

        Maar 1000€ ?? Bij mij volstond 800€. Ik kocht:
        - de ZonePlayer ZP90. Die heb ik aan een ingang van mijn versterker gehangen.
        - de Bridge BR100. Die hangt aan mijn router.
        - de controller, maar ik heb nog de CR100 (nu bestaat er een CR200).

        Die twee eerste apparaten communiceren perfect met elkaar; de BR100 haalt de muziek van mijn iMac (die moet natuurlijk wel aan staan - ooit koop ik me wel eens een NAS, maar bon) en biedt ze aan op de ZP90. En het geheel bestuur je met het 3e apparaat - de controller.

        Nu, ik heb intussen een iPhone, een iPad én dus ook een iMac en voor al die apparaten geeft Sonos je gratis software om je Sonos systeem te bedienen. Dus die controller komt nog amper uit zijn socket. Bespaar jezelf deze aankoop! Da's 350€ gespaard. Die kan je beter investeren in een iPad. Daar kan je méér mee dan alleen je Sonos bedienen, tenslotte.

        Mvg,

        J.
        Heb je die software al getest op je ipad.
        Waarschijnlijk handiger dan de kleine controller.
        Ik had namelijk mijn oog laten vallen op de ASUS eee waarover Mathias een draadje opgestart heeft hier in Chit Chat.
        Ik wil namelijk geen omslagtig gedoe voor ik één noot muziek hoor.

        Comment


        • #5
          Re: wireless muziek afspelen.

          Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
          Heb je die software al getest op je ipad.
          Waarschijnlijk handiger dan de kleine controller.
          Ik had namelijk mijn oog laten vallen op de ASUS eee waarover Mathias een draadje opgestart heeft hier in Chit Chat.
          Ik wil namelijk geen omslagtig gedoe voor ik één noot muziek hoor.
          Ik was de radio en het gezeul met cd's enorm beu en heb geld uitgegeven aan een voor mij compleet Sonos systeem. Zeker niet goedkoop, maar voor mij is het zijn geld waard. Net zoals jij wou ik iets eenvoudigs waar ook mijn vrouw zonder problemen mee kan werken. Mijn aanschaf bestond uit een CR200, ZP90, S5 en een mybooklive.

          De afstandsbedieining is handig want het is klein en is handig in gebruik. Op de Ipad heb ik het programma ook geinstalleerd en dit werkt net als op de pc: zeer handig in gebruik en meer overzicht dan op de kleine remote doch zou ik beide niet willen missen want elk heeft zijn voordeel.

          Comment


          • #6
            Re: wireless muziek afspelen.

            Oorspronkelijk geplaatst door ennekke Bekijk bericht
            Ik was de radio en het gezeul met cd's enorm beu en heb geld uitgegeven aan een voor mij compleet Sonos systeem. Zeker niet goedkoop, maar voor mij is het zijn geld waard. Net zoals jij wou ik iets eenvoudigs waar ook mijn vrouw zonder problemen mee kan werken. Mijn aanschaf bestond uit een CR200, ZP90, S5 en een mybooklive.

            De afstandsbedieining is handig want het is klein en is handig in gebruik. Op de Ipad heb ik het programma ook geinstalleerd en dit werkt net als op de pc: zeer handig in gebruik en meer overzicht dan op de kleine remote doch zou ik beide niet willen missen want elk heeft zijn voordeel.
            Ennekke, Heb je geen bridge nodig als je twee geluidssystemen gebruikt?
            Last edited by LesC; 17 juli 2011, 15:42. Reden: Quote verbeterd

            Comment


            • #7
              Re: wireless muziek afspelen.

              Neen, want mijn situatie is als volgt: mybooklive en ZP90 hangen aan bedraad netwerk en de ZP90 is verbonden met mijn versterker. De S5 werkt draadloos dankzij de ZP90.

              Dankzij deze opstelling heb ik dus constant muziek in de living en beschik ik over een draadloze oplossing voor bv tuin, veranda, zolder etc.

              Ivm de CR200: ik wou dus iets voor mijn vrouw dat zonder extra knopjes klikken werkt of zonder mijn ipad te moeten afgeven of enkel daarvoor te hoeven opstarten en het lukte haar om alles te bedienen van de eerste keer.

              Hopelijk is dat een antwoord op uw vraag.

              Comment


              • #8
                Re: wireless muziek afspelen.

                Of doe zoals ik; een airport express (€89) aangesloten aan m'n bestaande versterker met luidspreker (€0), itunes (mac of pc) en afspelen maar die playlist.
                Of gebruik de app 'remote' op iphone of ipad om door je collectie te bladeren en te selecteren.
                Simpel en goedkoop, en imo geven die duurdere systemen niet echt een meerwaarde.

                Comment


                • #9
                  Re: wireless muziek afspelen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                  Heb je die software al getest op je ipad.
                  Waarschijnlijk handiger dan de kleine controller.
                  Ik had namelijk mijn oog laten vallen op de ASUS eee waarover Mathias een draadje opgestart heeft hier in Chit Chat.
                  Ik wil namelijk geen omslagtig gedoe voor ik één noot muziek hoor.

                  Jazeker, ik heb die soft draaien op de iPad, de iMac en mijn iPhone. Daarom dat ik net zeg; sinds ik die softs heb komt de controller nog amper uit zijn socket.

                  Nu, ik heb de CR100, dus waarschijnlijk is de CR200 wel beter.

                  Omslachtig is de Sonos zeker niet. Het lijkt wel een typisch Mac product: een handleiding van amper 5 paginas, simpelweg omdat méér niet nodig is. Plug & play.

                  Je moet het systeem ook niet leren gebruiken of zo. Mensen die op bezoek komen nemen de controller vast, of de iPad, en zijn er direct mee weg. Favoriete tracks aan playlist toeveoegen en feestje bouwen.

                  Mvg,

                  J.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: wireless muziek afspelen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Slummums Bekijk bericht
                    Of doe zoals ik; een airport express (€89) aangesloten aan m'n bestaande versterker met luidspreker (€0), itunes (mac of pc) en afspelen maar die playlist.
                    Of gebruik de app 'remote' op iphone of ipad om door je collectie te bladeren en te selecteren.
                    Simpel en goedkoop, en imo geven die duurdere systemen niet echt een meerwaarde.
                    Laat ons eerlijk blijven; zo'n airport express biedt allesbehalve de geluidskwaliteit van een Sonos ZPxx.

                    En dan heb ik het niet alleen over de connectie (mini jack naar cinch!) maar ook en vooral over de gebruikte DA convertor (DAC) in beide apparaten.

                    Ik ben een audiofiel en werk met AAC files, dus ik hoor zoiets direct. Maar zelfs iemand die minder kritisch is hoort het verschil. Althans; mijn vrouw hoorde het makkelijk, hier thuis, met een blind-test. Ik hebdus beide getest maar de AE doorverkocht.

                    You get what you pay for, zoals altijd.

                    Mvg,

                    J.
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: wireless muziek afspelen.

                      De Logitech Squeezebox Touch doet alles voor minder dan 300 Euro, met audiofiele geluidskwaliteit.
                      Last edited by Jokke; 17 juli 2011, 12:32.
                      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                      Comment


                      • #12
                        Re: wireless muziek afspelen.

                        Ik heb zopas de Sonos uitvoerig getest bij Mediamarkt en hij heeft mij zeer aangenaam verrast. Het was de Zoneplayer S5 en de Controller 200. Leren werken met de Controller hoeft helemaal niet binnen de 10 seconden hoorde ik Elvis door de Zoneplayer.
                        De Controller werkt naar mijn gevoel perfect niettegenstaande dat sommigen beweren dat een Ipod nog beter werkt. Ik heb echter nog geen ervaring met een Ipod of Iphone.
                        Bij het volume op maximum geen enkele vervorming. Dat komt waarschijlijk door het feit dat het max volume beperkt word. Ook internet radio speelt bijna perfect. Enkel bij klara hoor ik een licht achtergrondgeruis bij stille passages.
                        Misschien is dat ook bij DAB uitzendingen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wireless muziek afspelen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Slummums Bekijk bericht
                          Of doe zoals ik; een airport express (€89) aangesloten aan m'n bestaande versterker met luidspreker (€0), itunes (mac of pc) en afspelen maar die playlist.
                          Of gebruik de app 'remote' op iphone of ipad om door je collectie te bladeren en te selecteren.
                          Simpel en goedkoop, en imo geven die duurdere systemen niet echt een meerwaarde.
                          voila, op die manier doe ik het ook.

                          omdat het mij niet echt duidelijk is welke installatie de TS nu reeds bezit kan het ook interessant om vermelden zijn dat bvb de B&W Zeppelin Air reeds standaard beschikt over airtunes (dus geen AE meer nodig)
                          Fuji X-E1 - 18-55mm
                          facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: wireless muziek afspelen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Slummums Bekijk bericht
                            Of doe zoals ik; een airport express (€89) aangesloten aan m'n bestaande versterker met luidspreker (€0), itunes (mac of pc) en afspelen maar die playlist.
                            Of gebruik de app 'remote' op iphone of ipad om door je collectie te bladeren en te selecteren.
                            Simpel en goedkoop, en imo geven die duurdere systemen niet echt een meerwaarde.
                            Slummuns, Is het ook mogelijk meerdere ruimtes te vullen met verschillende muziek en variabel volume. Internetradio heb je vermoedelijk ook via deze weg?

                            Comment


                            • #15
                              Re: wireless muziek afspelen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
                              De Logitech Squeezebox Touch doet alles voor minder dan 300 Euro, met audiofiele geluidskwaliteit.
                              http://www.kieskeurig.be/mediaspeler..._touch/349011/
                              Heb ik zelf niet maar al 2x aan het werk gezien bij verschillende vrienden van mij en het is idd een topproduct

                              Comment

                              Working...
                              X