Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP .... welke wandel GPS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP .... welke wandel GPS

    Ben van plan om mij een wandel GPS aan te schaffen voor de komende reis naar Oostenrijk. Maar ben een leek op dat vlak
    Dus enkele vraagjes voor degenen die er iets van kennen.
    - Kunnen jullie mij een bepaald type/merk aanraden ?
    - Op wat moet ik letten bij aankoop en waarom ?
    - Nog interessante voorstellen en/of tips zijn ook welkom.

    Persoonlijk dacht ik aan een Garmin, maar zo veel soorten dus geraak er niet echt uit

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: HELP .... welke wandel GPS

    Goede winkel met heel veel uitleg over alle typen outdoor gps :

    http://www.gpscenter.be/html/garmin_wandel_gps.html
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: HELP .... welke wandel GPS

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Ben van plan om mij een wandel GPS aan te schaffen voor de komende reis naar Oostenrijk. Maar ben een leek op dat vlak
      Dus enkele vraagjes voor degenen die er iets van kennen.
      - Kunnen jullie mij een bepaald type/merk aanraden ?
      - Op wat moet ik letten bij aankoop en waarom ?
      - Nog interessante voorstellen en/of tips zijn ook welkom.

      Persoonlijk dacht ik aan een Garmin, maar zo veel soorten dus geraak er niet echt uit

      grts
      Sieg
      Als je tussen al die types ééntje wil vinden dat voor jou geschikt is, moet jij ons geen vragen stellen, maar wij jou
      • hoeveel wil je eraan uitgeven?
      • waarvoor wil je hem gebruiken?
      • hoe lang wil je hem gebruiken (elke dag opladen, of een hele week niet...)?
      • waar wil je hem gebruiken (waterdicht, schokbestendig)?
      • Wil je hem puur voor wandelen gebruiken, of wil je ook nog je weg kunnen vinden met de wagen?
      • Moet hij een kleurenscherm + topokaarten hebben, of is een zwart wit scherm met een pijl al voldoende?


      Antwoord op deze vragen, trek met deze vragen + antwoorden naar een winkel zoals Defenderke aanraadt en je zal meteen een geschikt toestel voor jou vinden.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: HELP .... welke wandel GPS

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Als je tussen al die types ééntje wil vinden dat voor jou geschikt is, moet jij ons geen vragen stellen, maar wij jou
        • hoeveel wil je eraan uitgeven? +- 350 à 450 euro
        • waarvoor wil je hem gebruiken? euhm.. om de weg te vinden bij het wandelen in de bossen
        • hoe lang wil je hem gebruiken (elke dag opladen, of een hele week niet...)? normaal gezien dagelijks op te laden als ik niet verloren loop
        • waar wil je hem gebruiken (waterdicht, schokbestendig)? bos en landschap
        • Wil je hem puur voor wandelen gebruiken, of wil je ook nog je weg kunnen vinden met de wagen? niet nodig in de wagen !
        • Moet hij een kleurenscherm + topokaarten hebben, of is een zwart wit scherm met een pijl al voldoende? wat me het duidelijkst lijkt, persoonlijk denk ik aan topografische kaarten, of niet ?


        Antwoord op deze vragen, trek met deze vragen + antwoorden naar een winkel zoals Defenderke aanraadt en je zal meteen een geschikt toestel voor jou vinden.
        Matthias en Defenderke,

        Heb wat antwoorden gegeven op de vragen die je stelde, hopelijk ben je er wat mee.
        Naar de winkel stappen is inderdaad een oplossing, maar volgens mij bekijken deze dat puur commercieel en gaan dan uiteraard voor de beste en duurste. Zeker bij iemand als ik die hier een totale leek in is.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: HELP .... welke wandel GPS

          Kijk ook eens op gpsshop.

          Wat kaarten betreft, topokaarten zijn perfect GRATIS te verkrijgen op openstreetmap.

          Kies een GPS waar je een apart geheugenkaartje in kan steken zo ben je flexibel in het gebruiken van kaarten.

          Verdiep je zeker eerst in de manuals van de verschillende GPSen en kijk dan of je hoogtemeting, kompas e.d. nodig hebt.

          Ik gebruik mijn Garmin Colorado 300 voor geocaching en het kompas is onontbeerlijk maar hoogtemeter heb ik op de hele tijd dat ik hem heb nog maar 2 keer bekeken..

          Zorg voor minstens 2 sets batterijen zodat je zelfs een lange dag "outdoors" niet zonder "juice" valt.

          In de winkel kan je de verschillende modellen eens bekijken wat betreft scherm (zichtbaarheid bij vol zonlicht).

          Hopelijk vertrek je nog niet direct want je zal met je GPS moeten leren werken
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: HELP .... welke wandel GPS

            Mijn "advies" FWIW:
            Ga voor een toestel mét kaarten!

            Ik kan je enkel mijn eigen ervaringen delen:
            Ik heb nu een half jaar een Garmin GPSMap62st.
            De 62-reeks is de opvolger van de succesrijke 60-reeks en heeft nu alles wat (naar mijn mening) me destijds met mijn 60C ontbrak.
            Slechts een greep uit de nieuwigheden die mij het meest helpen bij het wandelen: het aantal opgeslagen tracks is nu quasi onbeperkt (je kan er heus nog veel meer op krijgen dan de 200 die in de toestelspecs staan), opgeslagen tracks hebben nu een tijdstempel bij elk trackpuntje (geotaggen van je foto's is dan een koud kunstje), de mogelijkheid om er je eigen kaarten en BirdsEye kaarten in te stoppen, de mogelijkheid om er een smak geheugen op micro-SD aan toe te voegen,...

            Met een topokaart Benelux blijf je bvb met de GPSMap62s netjes binnen je budget.
            Zelfs de 62st met die kaart is nog onder je hoogste budgetlimiet. Maar hou er rekening mee dat daar allicht bvb nog een fietssteun, batterijen, micro-SD kaart bij komt.
            Wil je een touchscreen (ik heb dat nog niet gemist alhoewel ik dat bvb op mijn GSM wél handig vind), kijk dan naar de Oregon-reeks die qua mogelijkheden vrij dicht aanleunt bij de 62-reeks. Ook die is nog binnen je budget.
            De pas sedert enkele weken beschikbare Montana-topreeks zal qua budget een stuk te hoog gegrepen zijn.

            Toestellen vergelijken kan je inderdaad op de links die hierboven al werden getoond en natuurlijk op de website van Garmin zelf: klik of op hun US-site waar je effectief toestellen naast elkaar kan vergelijken: klik.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

            Comment


            • #7
              Re: HELP .... welke wandel GPS

              Bedankt voor de verdere informatie !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: HELP .... welke wandel GPS

                En heb je er al eentje?
                Ik heb zelf de Garmin eTrex Vista HCx, deze is speciaal om mee te wandelen en te fietsen.
                Daar gebruik ik 'm ook veel voor en om mee te Geocachen.
                Grootste voordeel van de Vista HCx vind ik de batterijen, met 2 penlites kan ik 24 uur achter elkaar wandelen of zo'n 3 dagen dus
                Met compas en hoogtemeter en vele instellingen.
                Deze heb je al voor € 190,- met fietssteun en met voordeel pakket (+Topo kaart Benelux en 4GB MicroSD kaartje) voor € 309,-

                http://www.futurumshop.nl/product/60...-hcx-gps.phtml


                Last edited by HereIsTom; 13 augustus 2011, 00:16.
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

                Comment

                Working...
                X