Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tabletpcs & ipads ... toch liever een Netbook ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tabletpcs & ipads ... toch liever een Netbook ?

Weet niet of ik wat mis als ik flash sites niet bekijk. Ik zie ze immers niet

Maar kan even goed begrijpen dat voor sommige flash een gemis is als ze deze niet kunnen bekijken, maar je ziet een duidelijke verandering op het web met het gebruik van flash. Veel sites stappen over op andere technieken als HTML5. Reden die men vaak geeft is het grote aantal devices die voorzien zijn van iOS.
    Last edited by Superdaantje; 31 juli 2011, 15:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
      Weet niet of ik wat mis als ik flash sites niet bekijk. Ik zie ze immers niet
      Een tablet wordt bij de meesten hoofdzakelijk gebruikt voor internettoepassingen zoals surfen ... dan wil je die toch zoveel mogelijk kunnen benutten?
      Lijkt me logisch dat je dan ook iets hebt waarmee je zoveel mogelijk kunt doen ... niet dat je voor een deel sites vast zit en toch naar uw pc moet lopen.
      Dat Flash nu goed of slecht is doet er nu niet toe, er zijn gewoon nog héél veel sites met Flash en het blijft een nadeel dat je die niet kan zien.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik zie het niet hebben van flash niet als nadeel, maar dit is voor ieder persoonlijk natuurlijk.

Er zijn voor iOS een aantal alternatieven om flash sites te kunnen bekijken. Hiervoor heb je geen jailbreak meer nodig

Comment

Ik zie het niet hebben van flash niet als nadeel, maar dit is voor ieder persoonlijk natuurlijk.
          Ik volg je, Flash dient meer voor irritante reklameboodschappen, productsites (a la coca cola of de nieuwe VW) en sites die als een mannekesblad willen overkomen. Die enkele sites die er echt nuttig gebruik van maken (Beatport bvb) zijn de uitzondering op de regel.

Bij mij gaat er ook op elke nieuwe PC stelselmatig een flashblocker op. Ik verspil mijn CPU cycles liever niet aan achtergrondmuziek of overdadige intro-schermen.

Maar ieder zijn mening, natuurlijk
          pixelpusher

Comment

Ik vind dat als je een paar honderd Euro geeft aan een toestel dat vooral web gericht is, dat je daar tenminste alle websites mee moet kunnen bekijken.
            Daarom ben je nog niet verplicht om dat ook te doen.
            Of je het ook mist ... ieder zijn keuze inderdaad maar het blijft toch een beperkende factor.

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Flash dient meer voor irritante reklameboodschappen, productsites (a la coca cola of de nieuwe VW) en sites die als een mannekesblad willen overkomen. Die enkele sites die er echt nuttig gebruik van maken (Beatport bvb) zijn de uitzondering op de regel.
            Er zijn anders toch ook veel fotosites die Flash gebruiken.
            Maar hoe weet men dat Beatport er nuttig gebruik van maakt als je Flash niet eens kan bekijken?
            Last edited by VerSeg; 1 augustus 2011, 01:18.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Maar hoe weet men dat Beatport er nuttig gebruik van maakt als je Flash niet eens kan bekijken?
              Kijk dat vind ik nu eens gewoon een dom antwoord
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Kijk dat vind ik nu eens gewoon een dom antwoord
                Grooving Groovy

Last edited by theokus; 1 augustus 2011, 07:38.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Als ik moest kiezen altijd een netbook. Een pad is een beetje de allerlaatste (kleine) schakel als je al een PC en laptop hebt imo.

Mijn laptop was binnen voor reparatie (scherm om zeep geholpen) en daardoor op vakantie 2 weken met ipads moeten doen. Zelden zo blij geweest terug thuis te zijn, wat een frustratie zeg.

We hebben een ipad 1 en een ipad 2, heb bij allebij goesting gehad om ze door het venster te gooien. Ipad 1 loopt om de paar dagen vast. Safari sluit/crashed zichzelf ook regelmatig. Websites die in IE/FF/opera perfect werken worden fout weergegeven. Sommige websites crashen safari iedere keer op hetzelfde punt op beide pads. Tenzij ik opera mini gebruikte. Zelfs de site van youtube was niet fatsoenlijk te navigeren.
                  Ipad 2 is stabieler maar met dezelfde weergave problemen. Deze heeft dan weer het ellendige probleem dat hij gewoonweg niet wil connecteren met mijn Wifi thuis. Ipad 1 werkt perfect. 2 laptops ook. Ipad 2 wil er niet op. Leuk is dat.
                  On screen keyboard is rommel. Ze hadden tenminste de @ toets er op kunnen zetten zonder dat je ervoor naar het numerieke moet gaan. Als PC gebruiker mis ik ook serieus de TAB toets bij het invullen van formulieren om in te loggen bvb. Altijd weer mikken met je vinger op die kleine vakjes.
                  Als er een webpagina aan het laden is maar al een hele tijd wordt weergegeven en je drukt op een link...heb je de helft van de tijd een verkeerde link want de pagina verspringt nog een keer op het eind als het laden compleet is. Geef mij maar een muis en een deftige browser. Zelfs de browser van mn HTC desire is beter te navigeren op dat mini schempje (om niet te zeggen veel compatibeler met de meeste paginas)

Ik snap de "hype" echt niet. Tijdens al mijn hands on ervaring heb ik meer miserie en bugs met apple software dan met wat dan ook. De hardware is zeker OK maar de software is precies allemaal nog in beta status. De ipad 1 is iig stevig, liet hem per ongeluk op een stenen vloer vallen vanop een kleine anderhalve meter en werkt nog normaal, alleen de metalen rand is een beetje gedeukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik vind dat als je een paar honderd Euro geeft aan een toestel dat vooral web gericht is, dat je daar tenminste alle websites mee moet kunnen bekijken.
                    Daarom ben je nog niet verplicht om dat ook te doen.
                    Of je het ook mist ... ieder zijn keuze inderdaad maar het blijft toch een beperkende factor.

Er zijn anders toch ook veel fotosites die Flash gebruiken.
                    Welke sites zijn dan zo interessant om toch flash te gaan gebruiken ? Kom zelf alleen privé of portfolio sites tegen die flash gebruiken. Die klik ik dan gewoon weg. Ik maak zelf eigelijk alleen gebruik van flickr. Ben dan ook niet echt op zoek naar dit soort sites ;-)

Wat betreft die paar honderd euro die je betaald voor een apparaat, zoals je dat aanhaalt. Je weet van te voren dat flash niet native ondersteund wordt door iOS. Je kunt op basis hiervan je keuze bewust maken of je wel of niet kiest voor iOS.

Zoals al gezegd kent iOS en Android ieder zijn eigen voor en nadelen (beperkingen) Dit is dan ook voor ieder verschillend wat hij/zij als beperking ziet !!

En nu de iPad/iPhone gemeen goed is geworden zie je steeds meer grote sites overgaan op HTML5. bv. youtube

Elk nadeel heeft zijn voordeel (visa versa)

Comment

Eerst heb ik een netbook gehad, maar wat een rotding, het scherm is veels te klein voor Windows en hij was ook veel te traag met Windows erop.
                      Daarna diverse tablets gehad, maar allemaal mankeerde ze wat of werkte ze niet lekker, totdat ik bij een collega de iPad 2 zag

Nu heb ik al een half jaar de iPad 2 en die bevalt me perfect, lekker snel en werkt goed.
                      Ook handig voor m'n foto's, vooral onderweg als ik ze op een groot scherm wil zien
                      Het kost wel iets een iPad 2, maar dan heb je ook iets, ik vind het een echte aanrader, zeker t.o.v. een netbook.

En op de iPad kan nu ook Flash, er zijn diverse browser Apps, zoals Puffin en iSwifter waarmee je prima flashsites kan bekijken!
                      .
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Helemaal akkoord Tom maar als men mij de volgende vraag zou stellen : wat neem je mee naar een onbewoond eiland waar je een 3G verbinding hebt? ( Die vraag heb ik vandaag gehad in een enquete ) Mijn antwoord was een laptop en geen iPad. ( ik heb wel een iPad hoor )
                        Last edited by Franciskine; 3 augustus 2011, 23:59.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Tja, ik zou toch de iPad meenemen, een laptop is veel te zwaar sjouwen en de accu van de laptop is na 2 uur leeg, die van de iPad pas na 10 uur
                          Enne een laptop is geen netbook he
                          .
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

Comment

Mennekes.. Android 3.2 op de transformer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lennert Bekijk bericht
                              mennekes.. Android 3.2 op de transformer :g
                              +1 :d
                              Last edited by Matthias; 4 augustus 2011, 11:48.
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                                Mennekes.. Android 3.2 op de transformer
                                Die van mij staat terug te koop . . . ik grijp nog altijd naar de iPad . . . als de koper zijn woord houdt, komt deze er vanmiddag om . . .
                                Last edited by Franciskine; 4 augustus 2011, 12:22.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X