Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tabletpcs & ipads ... toch liever een Netbook ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tabletpcs & ipads ... toch liever een Netbook ?

En wat heeft u nu, een EEE PC ofzo? En welk type?
    Een Asus EEEpad Transformer, tablet+dock

Comment

Asus EEEpad Transformer, tablet+dock : http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...#ht_6470wt_905
      Dus zo'n tablet pc mag je niet zien als een laptop waar je het scherm kan afhalen, maar een gewoon scherm om te surfen en wat kleinigheden?

Dan heb je wel het voordeel dat de tablet eraf kan, maar niet zo sterk is grafisch en geen grote harde schijf en mindere processor.
      De prijs is hier wel +€500, begint dicht te komen bij een deftige laptop van pakweg €750.

Ik zou wel zo'n tablet-pc erbij willen kopen, maar liefst iets goedkoper, anders zie ik dit meer dubbel met m'n laptop.

Ik zou dan meer zoiets kopen:

1 http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...=STRK:MEWAX:IT

2 http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...=STRK:MEWAX:IT

3 http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...=STRK:MEWAX:IT

4 http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...=STRK:MEWAX:IT

5 http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...ht_2082wt_1139

Dit lijken me 5 goede tabletpc's tss de €150-€300, nog schappelijk van prijs, en zelfs sommige met 2GB geheugen en 300-500GB harde schijf.
      Een toetsenbord kost niet veel en kun je er nog altijd bijkopen.

Welke zou jullie voorkeur zijn en welke zeker niet en waarom?

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
      Een Asus EEEpad Transformer, tablet+dock

Comment

ik zou in een wijde boog rond die dingen heen lopen. Meestal is het scherm van die dingen niet denderend, en ik kan ook niet vinden of er Android 3.1 op staat? Dat is wel een must, tablets op oudere android versies werken niet zo goed.

Of je een keyboard nodig hebt bij je tablet hangt af van jezelf he. Zonder Keyboard is de EEEpad 100 euro goedkoper.
        Ik had vroeger een Netbook, had ik die nog gehad dan zou ik geen tablet gekocht hebben. Nu heb ik gekozen voor de EEEpad met keyboard, zo heb ik 2 in 1.
        Hangt volledig af van je gebruik en wensen...

En een tablet vergelijken met een laptop is hetzelfde als een Vespa met een monovolume, ik wil wel met mijn leuke flashy vespa naar de bakker rijden of gewoon een tochtje maken, passagiers vervoeren of meubels halen in de Ikea doe ik met de monovolume...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
          En een tablet vergelijken met een laptop is hetzelfde als een Vespa met een monovolume, ik wil wel met mijn leuke flashy vespa naar de bakker rijden of gewoon een tochtje maken, passagiers vervoeren of meubels halen in de Ikea doe ik met de monovolume...
          Die is goed

Ik heb het geluk om via mijn werk een 17" MacBookPro te hebben, ik heb zelf recent nog een 17,3" HP portable gekocht (voor zover je zo'n ding nog portable kan noemen), ik heb ook een 15" HP laptop van het werk, een 10" Asus netbook én een Ipad. En nog enkele desktop PC's maar dat is niet van belang hier.

De Ipad gebruik ik het meest, handig, klein, snel ... maar je gaat er geen foto's op bewerken of langere teksten schrijven, zelfs een reply op het forum of een mail vind ik al vrij onhandig zonder het klavier (dat 70 Euro kost met dock en dan kan de Ipad alleen in portrait staan ... niet handig dus ) Batterijen gaan snel 8 tot 10u mee

De netbook is een tof, klein hebbedingetje, handig om even iets op te zoeken, batterijen gaan pakweg 4 uur mee (met zwaarder pack tot 8u ) maar die lage resolutie hindert hier toch vind ik (1024x600px) ...

De 17" MacBook Pro is een droom van een toestel ... maar véél te groot en te lomp om handig te zijn op reis.

De 17,3" HP heb ik voor mijn vrouwtje gekocht als vervanging van haar desktop PC, ideaal, en ze neemt hem toch weinig mee, dus dan kan zo'n grote best.

De 15" HP portable vind ik de ideale maat, resolutie is 1600x900 dacht ik, draait op Win7 prima, heeft 500Gb hard disk en 4gb ram ... voldoende voor een laptop vind ik, want eigenlijk heb je naast een laptop toch nog altijd je desktop nodig, die dan veel geheugen en Tb's disk heeft.

Dus om te surfen, foto's bekijken, mailtje hier en daar ... Ipad is ideaal (of een tablet), maar eens je wat serieus werk wil doen gaat de Ipad toch op de tafel liggen en werk ik met een echte laptop hoor (op reis hé, thuis op de desktop natuurlijk)

Ik heb al verschillende tablets in handen gehad in Media Markt en Makro, zelfs eens met die nieuwe Dell gespeelt waar het scherm in omdraait en touch screen wordt ... dikke tablet dus ... maar tot op heden heb ik nog geen enkel touch screen gehad dat zo correct en vlot werkt als die van mijn Ipad (en neen, ik heb nog niet met de Samsung Galaxy gespeeld, dat is voor mij enige die een Ipad kan vervangen ... maar hij kost ongeveer hetzelfde ...)

Dus wat moet je nu kopen : een lichtgewicht 15" laptop met een deftige processor, 4gb geheugen en minstens een 500gb disk op 7200Rpm (let op die rpm, dikwijls zit er een trage HD in) of je neemt eentje met een SSD, maar die zijn nog altijd duur.

Dan kan je alles aan ... moet het echt licht en dun zijn dan neem je best een tablet pc en leer je leven met de beperkingen ... en zorg dat je thuis een desktop hebt !
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Wel heb reeds een racewagen (zelf samengestelde htpc met goede grafische kaart, processor en harde schijven, staat meteen onder mijn lcd om hd-films af te spelen, opslag,...).
            M'n laptop is de monovolume en heeft 4GB en goede grafische kaart/processor)

De goedkopere tablet was ook in feite voor m'n vrouw om wat te surfen, een 10" android van max €200 zal dus volstaan.
            Flash zal wel geen probleem zijn met Android zeker, zolang deze maar wat flash-websites van kledingwinkels enz kan afspelen :-D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              De goedkopere tablet was ook in feite voor m'n vrouw om wat te surfen, een 10" android van max €200 zal dus volstaan.
              Hmm, bij tablets ben ik van mening, koop een goeie (+-400 euro of meer) of koop er géén. Ik stel misschien hoge eisen aan het materiaal maar als ik die 10" tablets van om en bij de 200 euro bekijk wordt ik ziek van het slechte scherm (piepkleine kijkhoeken, traag, slechte kleuren, géén contrast) en de trage respons.
              Natuurlijk als je vrouw zegt dat ze daarmee genoeg heeft... Maar neem ze toch maar eens mee naar de winkel en laat ze er een paar uitproberen.
              5DmkIII en wat glas

Comment

Een tablet (en al zeker een iPad) en een netbook zijn twee verschillende dingen. Als je die gaat vergelijken moet je eerder toepassingen vergelijken en geen specs. En een iPad mag duur zijn in de ogen van de modale mens maar 't is wel de meest verkochte, hoe ge't ook draait of keert.

Als ik veel wil typen gebruik ik mijn laptop, als ik wil gamen mijn desktop, als ik wa wil lezen mijn iPad, als ik wil TV kijken mijn TV en als ik wil slapen mijn bed, maar ik sta open voor alles
                pixelpusher

Comment

Welke resolutie/specs moet een ideaal 10" scherm dan hebben?

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  Hmm, bij tablets ben ik van mening, koop een goeie (+-400 euro of meer) of koop er géén. Ik stel misschien hoge eisen aan het materiaal maar als ik die 10" tablets van om en bij de 200 euro bekijk wordt ik ziek van het slechte scherm (piepkleine kijkhoeken, traag, slechte kleuren, géén contrast) en de trage respons.
                  Natuurlijk als je vrouw zegt dat ze daarmee genoeg heeft... Maar neem ze toch maar eens mee naar de winkel en laat ze er een paar uitproberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                    Welke resolutie/specs moet een ideaal 10" scherm dan hebben?
                    resolutie zit bij zo goed als alle 10" tablets goed hoor (rond de 1280x800) en daar zeg ik ook niets over.
                    Maar hou eens een IPS/PLS (ipad, transformer, galaxy tab 10.1) scherm naast een LCD scherm van zo'n 'goedkopere' tablet en je ziet het meteen. Het is de kijkhoek die het hem doet (en kleuren en contrast natuurlijk ook)

Zo'n goedkoop LCD scherm verliest meteen alle contrast (van het weinige dat er al is) vanaf je niet meer exact loodrecht erop kijkt. Ik vind het gewoon helemaal niet aangenaam werken. Anderen vinden dat misschien geen probleem, maar ik wel
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      resolutie zit bij zo goed als alle 10" tablets goed hoor (rond de 1280x800) en daar zeg ik ook niets over.
                      Maar hou eens een IPS/PLS (ipad, transformer, galaxy tab 10.1) scherm naast een LCD scherm van zo'n 'goedkopere' tablet en je ziet het meteen. Het is de kijkhoek die het hem doet (en kleuren en contrast natuurlijk ook)

Zo'n goedkoop LCD scherm verliest meteen alle contrast (van het weinige dat er al is) vanaf je niet meer exact loodrecht erop kijkt. Ik vind het gewoon helemaal niet aangenaam werken. Anderen vinden dat misschien geen probleem, maar ik wel
                      Gisteren nog een mailtje gekregen van datacolor dat ze nu software hebben om een ipad te calibreren... Is zelfs gratis.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Bij een slechte zomer hoort een Tablet,voor de hoofdpijn.

Comment

Zelf prefereer ik de iPad boven een andere tablet, maar dit komt vooral doordat ik alles met elkaar geïntegreerd heb. Streamen films muziek etc gaat vanaf mijn Mac Mini (Media center) naar iPad/iPhone ook over het internet (Plex) bladeren door media bibliotheek de Mini via de iPad.

Voor vakanties word de iPad gebruikt om films te kijken in het vliegtuig. Heb zelf een 16Gb versie en speel de films af vanaf een SD of CF kaart. Doormiddel van de jailbreak kan ik heel makkelijk RAW foto's bekijken zonder deze te importeren op de iPad. Met behulp van iFile.

Comment

Jamaar Apple ondersteunt flash niet, zoweel websites zijn in flash en het vrouwtje kijkt nogal graag naar sites van kledingwinkels e.a. in flash.
                            Ook ken ik iemand z'n vrouw die problemen heeft met facebook enzo.
                            Daarmee liever Android 3.0.

Comment

Heb tot op heden geen enkel probleem met de iPad. Denk dat zowel iOS als Android zijn voor en tegens kent.

En heb tot op heden nog niemand gehoord die problemen heeft met facebook enzo ;-)

Met deze browser kun je flash bekijken. lees er veel goede reviews over. Zelf gebruik ik het niet, aangezien ik flash sites gewoon weg klik en niet bekijk.
                              Flash: http://itunes.apple.com/nl/app/puffi...406239138?mt=8
                              Last edited by Superdaantje; 31 juli 2011, 12:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                                Zelf gebruik ik het niet, aangezien ik flash sites gewoon weg klik en niet bekijk.
                                Flash: http://itunes.apple.com/nl/app/puffi...406239138?mt=8
                                Dan mis je veel schitterende foto sites en een heleboel andere sites . . . . Puffin werkt redelijk, het feit dat er nog zoveel flash wordt gebruikt ( en er zijn er nog ontelbare, wat iedere andere Ipad en iPhone gebruiker ook mag beweren ) heeft me tot aankoop over doen halen, het werkt iets trager maar het werkt wel degelijk.

Ikzelf heb ook een Asus Transformer 32GB + Docking maar ga deze weer te koop stellen, ik grijp nog altijd meer naar de iPad . . .
                                Last edited by Franciskine; 31 juli 2011, 14:31.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X