Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tabletpcs & ipads ... toch liever een Netbook ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tabletpcs & ipads ... toch liever een Netbook ?

Zopas bekeek ik enkele tablet-pc's 7" en 10" in Mediamarkt (de ideale showroom om niets te kopen ).
    De meesten kosten rond de €330 met een geheugen van 16GB en allemaal hadden ze vette vingers, zelfs de matte schermen, misschien dat screenprotectors aan te raden zijn
    Eronder stonden Netbooks HP Mini, Samsung (met 250GB harde schijf !) kosten ook rond die prijs.

De ipad's / tabletpc's lijken mij eerder gadgets om uit te pakken.
    -een toetsenbord heb je altijd nodig dus ik zie niet in waarom weglaten en kun je sneller mee typen, Samsung heeft nu ook zo'n Sony-toetsenbord waar geen vuil tussenkan zag ik.
    -de netbooks zijn ook heel compact en mooi design
    -tegen die harde schijven van pakweg 250GB kan een ipad/tabletpc niet tegenop of ze zouden ook veel dikker zijn.

Dus een tabletpc/ipad is meer een scherm om op't gemak in de zetel wat te surfen of te chatten, zonder al teveel typwerk
    Op reis zag ik een dame aan het zwembad een E-book lezen, Ipads zijn nu al een hype (alles van Apple trouwens), weer een luxe-item bij cash-overschot dus

Een vriend heeft een Android besturingssysteem, maar zou toch voor Windows opteren ivm de compatibiliteit van bestanden.
    Nog mensen die 2x nadachten, eerst een tabletpc of ipad zochten maar toch voor pakweg een 10" Netbook kozen voor de prijs/kwaliteit en meer features ?

Heb een laptop, maar een notebook zou compacter zijn op reis, zag dat sommigen een batterijduur van 10u hebben <> 1u30 laptop na x aantal jaar
    Last edited by CanonYouCan; 10 juli 2011, 13:46.

Re: Tabletpcs &amp; ipads ... toch liever een Netbook ?

Als je een laptop, netbook of een pc hebt, dan kun je zonder tablet, andersom is niet het geval, wat niet wegneemt dat er een markt voor is. Mijn ideale combinatie is een deftige pc met een netbook. Een tablet zou er als gadget bijkunnen.

Comment

Hier hebben we een iMac staan.
      Soms mistten we een 2 de toestel, eentje om wat te surfen en te facebooken.
      Een laptop ofzo er bij halen was overkill, daarom gekozen voor een iPad.
      Doet bij ons wat hij moet doen en is meer dan voldoende.

Destijds nog een netbook gehad, maar daar ergerde ik me aan, maar da's al een aantal jaar geleden, dus geen idee hoe de hedendaagse netbooks zich gedragen

Je moet vooral voor jezelf uitmaken wat je er mee wilt doen en daarop je keuze baseren.
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
        Hier hebben we een iMac staan.
        Soms mistten we een 2 de toestel, eentje om wat te surfen en te facebooken.
        Een laptop ofzo er bij halen was overkill, daarom gekozen voor een iPad.
        Doet bij ons wat hij moet doen en is meer dan voldoende.

Destijds nog een netbook gehad, maar daar ergerde ik me aan, maar da's al een aantal jaar geleden, dus geen idee hoe de hedendaagse netbooks zich gedragen

Je moet vooral voor jezelf uitmaken wat je er mee wilt doen en daarop je keuze baseren.
        Een notebook kost de helft van een iPAD.
        Heb laatst eentje van HP geïnstalleerd voor een jonge dame.
        Daar draaide zelfs PSE 8 op....
        Zeer mooi en handig toestel. Goed voor multimedia, surfen, mailen enz. enz.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Maar als je een Ipad gebruikt voor multimedia (foto, muziek, video,..) icm apple netwerkonderdelen (airport express, apple tv) is dit toch een tool waar geen enkele ander merk aankan kwa multimedia.

Zelf stream ik allerlei media met ipad naar verschillende plaatsen (stereo, tv) in perfecte kwaliteit en zonder enige problemen.

Heb zelf ook een kleine laptop, maar deze komt de kast bijna niet meer uit na aankoop ipad.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
            Maar als je een Ipad gebruikt voor multimedia (foto, muziek, video,..) icm apple netwerkonderdelen (airport express, apple tv) is dit toch een tool waar geen enkele ander merk aankan kwa multimedia.

Zelf stream ik allerlei media met ipad naar verschillende plaatsen (stereo, tv) in perfecte kwaliteit en zonder enige problemen.

Heb zelf ook een kleine laptop, maar deze komt de kast bijna niet meer uit na aankoop ipad.
            Mijn multimedia is vrij simpel
            DVD in de speler en ik kan die zien op tv.
            Een digitale opname via de recorder kan ik later zien op de tv.
            (heb ik nog het meeste nut van en plezier van)

De radio (boxen, tuner, versterker enz.) staat hier al jaren niet meer op.
            De radio in de auto gebruik wel.
            Daartegenover staat wel dat de tv hier veel opstaat.
            Heb ook nog een BR-speler: gebruik ik zelden. Ik vind ook zelden BR-filmen ed. die
            me echt interesseren.

Wat me wel interesseert: hoe kan ik HD kijken op een pc-monitor?
            Waarom is het beeld beter op tv dan op mijn monitor als ik een DVD afspeel?
            Wat heb ik nodig?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik heb een vaste pc en daar doe ik alles mee als ik wil, echter kan ik die niet meesleuren naar de living, veranda, buiten, toilet, ...
              Ik had mij een netbook gekocht om beneden dus eens snal iets op te zoeken in plaats van altijd naar boven te moeten lopen.
              Maar na een week kwam ik al tot besluit dat dit wel niet slecht was maar toch nog niet handig genoeg. Het heeft te snel voeding nodig en ge legt dat niet zo maar even snel uit de weg of ge sleurt het niet mee naar toilet.
              Met een tablet lukt dat allemaal veel beter ... meer heb ik gewoon niet nodig.
              En lach maar met dat toilet maar meer mensen als dat het durven toegeven nemen dat mee naar de pot ... ik ook dus.
              Voor de rest hangt alles af van wat je ervan vereist ... wil je een dvd-speler, dan moet ge al niet met een tablet beginnen maar dan is een netbook ook niet goed genoeg en ben je beter af met een kleine portable.
              Het is en blijft altijd een eigen keuze ... ja, een tablet kost zoveel als een netbook of kleine pc en het is een bijkomend gadget. Ieder zijn ding.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Wat heb ik nodig?
                Met voldoende geld kan veel Theo ... dus genoeg geld heb je nodig om te beginnen!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Met voldoende geld kan veel Theo ... dus genoeg geld heb je nodig om te beginnen!
                  Ok maar geef eens antwoord
                  Een monitor met dvi-aansluiting zeker en 1920 x 1080 en iets van 100Hz?
                  Ik kan ook via de grafische kaart HDMI aansluiten.

Ik heb dan een nieuwe "monitor" maar hoe zit het dan met de pc-toepassingen?
                  Kleuren van foto's in CS5 bijv. ed.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik heb de eee pad transformer gekocht. Ik was op zoek naar een reisgezel en heb lang getwijfeld: een netbook of een tablet. Een toetsenbord was een vereiste, alsook een card-reader. Ik hou een blog bij op reis en wil ook direct foto's kunnen bekijken.

Wel, de eee pad geeft het beste van 2 werelden. Je klikt het toetsenbord vast en hebt een netbook. Er staat een office suite (light) op, Polaris office. Ook de picreader, enz... het werkt allemaal super.
                    Klik je het keyboard los, dan heb je een leuke tablet!

Een ipad met extra card-reader, extra toetsenbord enz... was me allemaal te duur en te afgeschermd. En ook al die accessoires apart meenemen is niet zo handig. Nu is het 1 toestel net als een netbook.

Comment

Voor mij is de prijs van die Ipad toestanden (ook die transformer) nog altijd te hoog.
                      Met dat toetsenbordje kost de 16 GB versie 499€ (stond laatst in de Makro)...
                      Als dat ooit de helft wordt, zal ik eens twijfelen (en die transformer lijkt me beter dan een Ipad), maar ik vrees dat het nog even zal duren...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        ...
                        De meesten kosten rond de €330 met een geheugen van 16GB en allemaal hadden ze vette vingers, zelfs de matte schermen, misschien dat screenprotectors aan te raden zijn
                        ...
                        Voor zover dit relevant is hier, dat heb je nu eenmaal met touchscreens, en dat is heel eenvoudig op te lossen met een vochtig katoenen doekje.
                        Geen screenprotector nodig eigenlijk.

Comment

Een tablet dient imho voor 99% om inhoud te raadplegen ( surfen, audio, video, e books )

INVOER in een tablet: hier ten hoogste een reply op een mailtje.

Voor al de rest: desktop of laptop/notebook. Voila, zo simpel is dat !

Om makkelijk THUIS te gebruiken: een groot tablet: bij voorkeur de iPad.
                          Om mee te nemen: de GALAXY TAB P1000
                          ( Nemen we nu ook mee op onze zomerwandelingen ---> supergoede GPS-programma's die je route bijhouden ) + je kan er mee bellen.
                          Last edited by Alfa Centauri; 12 juli 2011, 17:52.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

Comment

ik had vroeger een eee netbook met netbuntu er op. Hiermee kon ik surfen, blog updaten, foto's rescalen voor blog en kleine bewerkingen uitvoeren, sd-kaartjes backuppen, mailen, alle office attachments openen...

Met de transformer heb ik net dezelfde mogelijkheden met volgende voordelen erbij:

- De tablet apart gebruiken in de zetel bvb
                            - De batterijduur is veel langer
                            - het toestel is sneller en het is vlotter te bedienen
                            - Veel dingen die ik vroeger via de browser moest doen, kunnen nu via een app: snel en eenvoudig

Het enige nadeel tot nu toe is dat het toestel wat zwaarder is dan de eee netbook. (tablet + keyboard dock)

Comment

En wat heeft u nu, een EEE PC ofzo? En welk type?

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                              ik had vroeger een eee netbook met netbuntu er op. Hiermee kon ik surfen, blog updaten, foto's rescalen voor blog en kleine bewerkingen uitvoeren, sd-kaartjes backuppen, mailen, alle office attachments openen...

Met de transformer heb ik net dezelfde mogelijkheden met volgende voordelen erbij:

- De tablet apart gebruiken in de zetel bvb
                              - De batterijduur is veel langer
                              - het toestel is sneller en het is vlotter te bedienen
                              - Veel dingen die ik vroeger via de browser moest doen, kunnen nu via een app: snel en eenvoudig

Het enige nadeel tot nu toe is dat het toestel wat zwaarder is dan de eee netbook. (tablet + keyboard dock)

Comment

Working...
                              X