Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de traagheid der Firefox

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de traagheid der Firefox

Hoi,

eerder deze week heb ik een update van FF 4 beta naar 5.0 doorgevoerd en ben er niet over te spreken; Firefox 5.0 browser is trager dan traag.
    Het duurt eeuwen alvorens een pagina geladen wordt, afbeeldingen openen + bekijken
    is een ware gedulds beproeving en om dit tekstje te typen heb je ook al engelengeduld nodig.
    Het lijkt wel alsof de cursor telkens hapert...

Ik ben sedert vele jaren een zeer fervent FF gebruiker maar met hun laatste versie ben ik niet meer zo happy, geef mij maar IE9, daar kunnen ze bij Mozilla nog een puntje aan zuigen qua browser snelheid.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Re: de traagheid der Firefox

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Hoi,

eerder deze week heb ik een update van FF 4 beta naar 5.0 doorgevoerd en ben er niet over te spreken; Firefox 5.0 browser is trager dan traag.
    Het duurt eeuwen alvorens een pagina geladen wordt, afbeeldingen openen + bekijken
    is een ware gedulds beproeving en om dit tekstje te typen heb je ook al engelengeduld nodig.
    Het lijkt wel alsof de cursor telkens hapert...

Ik ben sedert vele jaren een zeer fervent FF gebruiker maar met hun laatste versie ben ik niet meer zo happy, geef mij maar IE9, daar kunnen ze bij Mozilla nog een puntje aan zuigen qua browser snelheid.

Raar, ik gebruik ook versie 5 en dat tot grote tevredenheid, tot nu toe nog niets van traagheid opgemerkt, integendeel zelfs in vergelijk met de vorige versies.
    Maar . . . dat traag typen heeft dus met je systeem te maken en niet met Firefox vrees ik. . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Op mijn (en een paar andere pc's) is FF ongelofelijk traag. Vanaf versie 3.
      Het browsen op zich gaat vliegensvlug, maar het duurt altijd een seconde of 15 voor dat FF is opgestart of een nieuwe pagina begint te laden.
      Dus, sinds een paar maanden: Google Chrome. Een verademing.
      (PS: Op mijn oude acer is FF heel responsief.)

Comment

neenee, het typen gaat in IE9 sneller dan het licht en geluid tesamen dus zal wel niks met mijn systeem te maken hebben.

goed voor jou dat het veel sneller gaat maar hier dus zeker niet...
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Versie 5 > geen problemen hier
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

hier ook al zeer lang tevreden FF gebruiker en nog steeds zonder problemen ook met de 5de versie.

Comment

Gebruik nog altijd tot mijn grote tevredenheid FF. Nu dus de laatste versie. Maar op de
              laptop van mijn vrouw is die enorm traag en blijft altijd hangen. Nu heeft ze Google Chrome en dat werkt heel vlot.

Comment

Hier ook geen probs met FF5 (ook niet met de voorganger trouwens) zowel in Win7 op desk en laptop en ook op het netbookje met XP werkt die snel (sneller dan 3.6).

BTW, op de desktop staat FF dikwijls met 20+ tabs open zonder dat ik enig snelheidsverlies merk. Er staan ook een stuk of 25 add-ons geinstalleerd (RSS, WX....)
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

gisteren nog sprak ik met een vriendin, ook zij heeft sinds haar update naar FireFox 5.0 problemen qua snelheid, laden van pagina's, etc...

't zal wel weer aan ons vrouwen liggen zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    .

Als het op pure snelheid aankomt zou ik toch ook eens Chrome bekijken.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb al een heel tijdje Chrome op XP en FF op Windows7. Chrome is soms veminkt: volledig zwarte menubalken.

Comment

Ik was steeds supertevreden over FF tot versie 3.xx. op mijn PC met XP.
                        Vanaf versie 4 alleen maar miserie; vensters die plots verkleinen, traag opstarten, traag inladen, ...
                        Heb daarom eens de volgende browsers geïnstalleerd: IE 8, FF 4, chrome, opera:
                        Zeer duidelijk verschil in snelheid, zowel gevoelsmatig als gemeten met speedtest:
                        van snel naar traag: IE en Opera (beiden echt supersnel), dan FF (duidelijk trager) en daarna Chrome (werkt gewoon als een slak).

Ik wist niet dat FF 5 reeds uit was, ga dat eens uitproberen.

Groeten,
                        Geert

Comment

Heb ook de laatste versie van Firefox staan... samen met IE9 zijn het draken! Vooral traag... tergend traag zelfs. Vooral het opstarten dan. Ik verlies zelf m'n geduld om er mee te gaan browsen op sites.

Voor mij persoonlijk is Chrome het beste wat er momenteel is. Snel laden: binnen de vijf seconden staan al m'n tabs (8) klaar!
                          Samen met de extensies "Photozoom", "Exif Viewer", "YouTube downloader" is dit voor mij voorlopig een succes.
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Dit is tot nader order nog altijd een fotosite, hé?
                            Wel, bedenk dan even dit:
                            Houden geen rekening met kleurbeheer: IE, Chrome.
                            Doen dat wel: Firefox en Safari.
                            (rest niet getest)
                            Indien iemand een foto post met een kleurprofiel anders dan sRGB, dan zal b.v. Chrome die foto's niet correct weergeven.
                            Werk jij met een 'goede' browser?
                            Neem eens een kijkje op: http://www.flickr.com/photos/shaolyn...7623029805282/
                            De tekst aldaar geeft nadere toelichting.

PS.: net vastgesteld bij het samenstellen van deze post: Safari op iPad is not color managed -- oh crap!
                            Groeten,
                            ShaoLynx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ShaoLynx Bekijk bericht
                              Dit is tot nader order nog altijd een fotosite, hé?
                              Wel, bedenk dan even dit:
                              Houden geen rekening met kleurbeheer: IE, Chrome.
                              Doen dat wel: Firefox en Safari.
                              (rest niet getest)
                              Indien iemand een foto post met een kleurprofiel anders dan sRGB, dan zal b.v. Chrome die foto's niet correct weergeven.
                              Werk jij met een 'goede' browser?
                              Neem eens een kijkje op: http://www.flickr.com/photos/shaolyn...7623029805282/
                              De tekst aldaar geeft nadere toelichting.

PS.: net vastgesteld bij het samenstellen van deze post: Safari op iPad is not color managed -- oh crap!
                              Als ik het even omgekeerd mag stellen? (Omdat dit een fotosite is ) Is het niet aan diegene die een foto post dat deze correct verschijnt op gelijk welke browser?
                              Ik refereer maar aan een programma als Dreamweaver waarbij je je sites kan testen op verschillende browsers en voor verschillende apparaten dat deze daarop correct verschijnt? Je kunt toch ook niet stellen: "deze site wordt alleen correct weergegeven in browser X"? Allez, ja, in het steentijdperk van het web was dat zo, maar is niet meer van deze tijd.

U maakt evenwel een terechte opmerking over de kleurenweergave in browsers, volledig mee akkoord. Maar ik zou het eerder reflecteren op diegene die foto's post, dan dat je het stlet als: gebruik browser X om foto's goed weer te geven... Of zie ik dat niet juist?
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                              X