Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website builder voor Mac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Website builder voor Mac

Iemand een idee of er een vrij degelijke, GRATIS website builder bestaat voor Mac? Ik heb standaard iWeb en heb dit weekend RapidWeaver gekocht, maar ben van geen van de beide echt tevreden.
    Ik ben op zoek naar iets waar je kan kiezen/wisselen tussen zowel WYSIWYG als code-pagina.
    RapidWeaver zou goed zijn, ware het niet dat je de keuze niet hebt om een compleet lege pagina te beginnen. De standaard headers blijven er altijd opstaan. Tenzij je te dure templates koopt, waar ik geen zin in heb.

mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Website builder voor Mac

Als je een Mac hebt, heb je vermoedelijk ook iWeb of hoe heet dat ding daar ? Heb er zelf nog maar even mee gewerkt, toegegeven...En veel ken ik er niet van .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB
      Als je een Mac hebt, heb je vermoedelijk ook iWeb of hoe heet dat ding daar ? Heb er zelf nog maar even mee gewerkt, toegegeven...En veel ken ik er niet van .
      Euh... bedankt voor de tip, maar welke 2 programma's zei ik alweer die ik al staan heb?

mvg,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik gebruik zelf Coda om te editen.

Echter gebruik ik deze wel om een Wordpress site te onderhouden/aan te passen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Euh... bedankt voor de tip, maar welke 2 programma's zei ik alweer die ik al staan heb?
          Sorry, totaal over gelezen ...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

effe grof zijn ieder programma kan je gratis vinden!

maar vrees da je van een gratis programma niet veel mag/moet verwachten!

daarom ben ik afgestapt van een website en gewoon voor wordpress gegaan!

voorlopig zeer tevreden!
            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

voorlopig zeer tevreden!
              1. mocht ik illegale kopie willen, dan stelde ik hier deze vraag niet, maar had ik al een programma op mijn macbookje staan.

2. Ik heb nergens gezegd dat ik van het programma wonderen verwacht. Gewoon de basic zaken ZELF kunnen bepalen, zonder vast te hangen aan gratis templates of te duur aan te schaffen blanco pagina's.

3. Er zijn inderdaad -tig blogs en andere zaken die gratis zijn. Maar als ik nu een website wil... dan is dat toch mijn goed recht zeker??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

voorlopig zeer tevreden!

Denk dat je bij de meeste site builders gewoon een hele nette website kunt bouwen. Maar zal eigen kennis van PHP/HTML/CSS de beperkende factor zijn. Notepad is bijvoorbeeld ook een heerlijke tool om mee te ontwikkelen. Nadeel voor vele het is geen wysiwyg.

Wordpress is een CMS en geen webbuilder, maar ook voor Wordpress geld je kunt het zo uitgebreid/ingewikkeld etc maken als je zelf wilt. Ook bij Wordpress is het handig om basis kennis te hebben van PHP/HTML/CSS, zodat je zelf aanpassingen kan doen aan templates of zelf kunt bouwen.

Zelf heb ik de nodige aanpassingen gemaakt aan de website met behulp van Coda. Vooral de flickr plugin voor een groot deel aangepast en de daar bij behorende template. Alleen bij het aanpassen van Wordpress code heb je niks aan een wysiwyg editor ? Je ziet immers niet het resultaat. Dit zie je pas op het moment dat je de code online zet op je webomgeving (local of op internet)

Dan heb ik gezien de vraag van LS al snel de vraag wat wil je exact bereiken met je site. Wil je plain HTML of wil je een site waar je met regelmaat artikelen plaatst (CMS/Blog)

Zelf zou ik al vrij snel voorstellen om Wordpress of Joomla!/Mambo te gaan gebruiken.

Comment

3. Er zijn inderdaad -tig blogs en andere zaken die gratis zijn. Maar als ik nu een website wil... dan is dat toch mijn goed recht zeker??
                  Dat is het grote misverstand van WP.
                  Met Wordpress kan je perfect een website bouwen die geen blog is.
                  Je moet dan wel even opzoek gaan naar een mooi template. Er zijn er mooie die niets kosten of je kan kiezen voor een betalend template zoals ik er één gebruik op basis van het RAWfolio framework.
                  Je kan die templates volledig aan je behoefte aanpassen in WP zelf of zoals ik ook doe in Coda(Mac).
                  Wil je genieten van een grote community en vele plugins dan kan je hier voor gaan.
                  Er zijn veel websites die draaien op WP zonder dat je het merkt.
                  Mvg Tim

Comment

1. mocht ik illegale kopie willen, dan stelde ik hier deze vraag niet, maar had ik al een programma op mijn macbookje staan.

2. Ik heb nergens gezegd dat ik van het programma wonderen verwacht. Gewoon de basic zaken ZELF kunnen bepalen, zonder vast te hangen aan gratis templates of te duur aan te schaffen blanco pagina's.

he 't was maar melden he!
                    je doet ervan wat je wenst!

wp is bij mij blogstijl, maar gelijk ticor hierboven zegt, site met wp kan ook!
                    meer mogelijkheden dan je denkt
                    nikon stuff

Comment

Working...
                    X