Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Galaxy tab batterij-vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Galaxy tab batterij-vraag

Mijn Galaxy tab vraagt om netstroom als ie op 15 procent staat, maar dan gaat ook meteen "het licht" uit en slaat ie af.

Kan ik die drempel van 15 procent niet verlagen ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Galaxy tab batterij-vraag

Dat is waarschijnlijk om de lithium-ion accu te beschermen, die kan er niet tegen dat je ze te ver ontlaadt.
    Je kan die beter elke keer bijladen na gebruik dan ze te ver te ontladen, dan gaat die veel langer mee.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ja, waarschijnlijk, maar vind je 15% niet een beetje "snel" ?

Comment

Bij mij geeft die aan 15% de eerste waarschuwing, negeer je deze dan komt de volgende aan 4% en doe je verder dan zie je 2 en zelfs1% passeren ... tot die uiteindelijk uitvalt.
        Ik heb het dan over de 7" versie zoals jij hebt.
        Volledig plat is de batterij dan nog niet, het is de beveiliging dat ze ingebouwd hebben om batterij en gegevens te sparen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Dat is waarschijnlijk om de lithium-ion accu te beschermen, die kan er niet tegen dat je ze te ver ontlaadt.
          In die Tab steekt een lipo-accu en die mag inderdaad niet te plat gaan maar het toestel valt zeker uit voordat het te laat is.
          Het percentage dat aangegeven wordt is het bruikbare gedeelte, ge kunt dus tot nul gaan maar dan moet ge hem natuurlijk geen twee weken meer in een schuif leggen alvorens te laden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Bij mij geeft die aan 15% de eerste waarschuwing, negeer je deze dan komt de volgende aan 4% en doe je verder dan zie je 2 en zelfs1% passeren ... tot die uiteindelijk uitvalt.
            Ik heb het dan over de 7" versie zoals jij hebt.
            Volledig plat is de batterij dan nog niet, het is de beveiliging dat ze ingebouwd hebben om batterij en gegevens te sparen.
            Wel dan moet ik het nog eens goed testen, volgens mij slaat ie op 15 % gewoon volledig af...
            In "instellingen" zie ik niets dat met het batterij-onderhoud te maken heeft.

Soit, ik zal hem nog eens tot 15% laten lopen. Ik laat je iets weten.

Comment

@ Verseg: je had (zoals gewoonlijk ) gelijk.

Als hij een waarchuwing geeft, kan je op OK klikken of op BATTERY - zou dat misschien het verschil maken ?

Nog een bijkomende vraag: ik heb RUNKEEPER op de GT gezet: dit is een stappenteller die via Gps werkt.

De Gps heeft imho geen simcard nodig, maar zou hij accurater werken als ik een simcard in de GT stop ? ( zodanig dat ik ook wifi heb ) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                De Gps heeft imho geen simcard nodig, maar zou hij accurater werken als ik een simcard in de GT stop ? ( zodanig dat ik ook wifi heb ) ?
                Met een sim-kaart ga je geen WiFi hebben maar eerder 3G denk ik.
                In principe zou gps beter moeten werken met een sim-kaart erin en data actief ... dan heb je assisted gps, maar zelf nooit geprobeerd. Ik vind het nogal gek een data-verbinding te moeten leggen om gps te gebruiken.
                Is eigenlijk het meest van belang om sneller tot een locatiebepaling te komen bij het opstarten alsook voor betere bepaling in gebieden met minder goed ontvangst.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X