Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotokonijnenberg en prijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotokonijnenberg en prijzen

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Dat is dan één van de zeldzame keren dat MM wél echt goedkoop is.
    Op hun site staan geen of vrijwel geen prijzen.
    Hoe zou dat komen als je toch de goedkoopste bent ? (enfin, om dat kenbaar te maken spenderen ze wel vele duizenden euro's)

Dan ben je daar als winkelketen toch fier op en laat je dat toch zien aan je potentiële klanten....

Op hun site staan geen of vrijwel geen prijzen.
    Hoe zou dat komen als je toch de goedkoopste bent ? (enfin, om dat kenbaar te maken spenderen ze wel vele duizenden euro's)

Dan ben je daar als winkelketen toch fier op en laat je dat toch zien aan je potentiële klanten....
    Let op, ik ben niet à priori tegen MM,mijn TZ7 heb ik er zelfs gekocht, maar als je niet grondig prijzen vergelijkt (en daar moet je bij hen efkes langskomen), dan ben je 9 keer op 10 gezien.
    Natuurlijk goed gezien van MM: als je toch al in de winkel bent en het lekkers staat voor je neus, zullen er veel "sneuvelen" en toch maar kopen.
    Jij bent duidelijk nog nooit in MM Antwerpen geweest, maar moet die discussie nou elke keer opnieuw?

De enige reden dat ze geen prijzen afficheren is omdat hun prijzen dagprijzen zijn die itt. andere winkels fluctueren met de markt. Dat heb ik zelf van een verkoper daar. Heb geen aandelen in Media Markt en de enige reden dat ik het plaatste was om de OT en anderen op weg te helpen...

Let wel: ik heb het op Meia Markt Antwerpen (wordt de reis nog eens langer) waar de prijzen echt scherp zijn en vele internetwinkels voorbij steken. Hoe het zit met andere Media Markten weet ik niet, ben nog niet in andere geweest (bhalve die in Brussel waar de prijzen torenhoog zijn... Zelf ben ik altijd iemand die het onderste uit de kan wil en mijn E30 en 14-150 komen van daar, steeds tegen de scherpste prijs en steeds met een goede service (voor de prijs die ik mijn E-30 indertijd heb gekocht kan ik hem nu nog steeds verkopen - dat zegt toch wel iets me dunkt.) Nog een laatste voorbeeld: ze hebben er een E-5 staan aan 1499,- nieuw n doos (ik weet het omdat hij al een tijdje mijn ogen zit uit te steken), nu aan jou om een goedkopere prijs te vinden...
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht

De enige reden dat ze geen prijzen afficheren is omdat hun prijzen dagprijzen zijn die itt. andere winkels fluctueren met de markt. Dat heb ik zelf van een verkoper daar.
      Je hebt misschien gelijk qua prijzen voor MM Antwerpen, maar die uitlating van die verkoper geloof je nu toch zelf niet ? Anders ben je wel héél goedgelovig...
      Ze moeten je gewoonweg in de winkel krijgen. Waarom anders wel een kwart Streekkrant vol met solden ? "Papieren" prijzen kan je nog veel moeilijker aanpassen dan in een computerprogramma.
      Probeer anders eens te bellen voor een "dagprijs"..., zal je ook wel niet krijgen.

Ik beweer ook niet dat ze NOOIT hun belofte van "ik bent toch niet gek" waarmaken,het zou er nog aan mankeren.
      Indertijd was mijn TZ7 10 euro duurder in MM Oostakker dan bij Konijn, daar kon ik niet voor naar Turnhout over en weer rijden. Dus bij MM gekocht.
      Maar helaas (voor MM) is het meestal zo dat ik eens iets ga bekijken bij MM, dan prijzen vergelijk, en elders betere prijzen vind.(en dan spreek ik van verschillen van soms 20 à 30 % !)
      Last edited by nete; 7 juli 2011, 18:32.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Je hebt misschien gelijk qua prijzen voor MM Antwerpen, maar die uitlating van die verkoper geloof je nu toch zelf niet ? Anders ben je wel héél goedgelovig...
        Ze moeten je gewoonweg in de winkel krijgen. Waarom anders wel een kwart Streekkrant vol met solden ? "Papieren" prijzen kan je nog veel moeilijker aanpassen dan in een computerprogramma.
        Probeer anders eens te bellen voor een "dagprijs"..., zal je ook wel niet krijgen.

Ik beweer ook niet dat ze NOOIT hun belofte van "ik bent toch niet gek" waarmaken,het zou er nog aan mankeren.
        Indertijd was mijn TZ7 10 euro duurder in MM Oostakker dan bij Konijn, daar kon ik niet voor naar Turnhout over en weer rijden. Dus bij MM gekocht.
        Maar helaas (voor MM) is het meestal zo dat ik eens iets ga bekijken bij MM, dan prijzen vergelijk, en elders betere prijzen vind.(en dan spreek ik van verschillen van soms 20 à 30 % !)
        MM Antwerpen blijkt wel een prijzenklopper, maar andere MM zijn dat zeker niet.
        Al vaak in de MM in Hasselt geweest en dikwijls prijzen gezien om stijl achterover te vallen.
        En als ze dan 'superkoopjes' hebben zijn het nogal eens oudere dingen.
        Zoals nu de Nikon D3000 om iets te noemen.
        Ik heb mijn GPS overlaatst ook in de MM gekocht, omdat hij maar 10 euro duurder was dan de goedkoopste. En ja: 'ik was er nu toch' en dat is een beetje de strategie van MM denk ik.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Een paar weken geleden ben ik naar fotokonijnenberg gegaan omdat ik een slecht expemplaar had gekocht van de befaamde Canon 24mm 1.4. Best wel vervelend want ze sturen die terug naar Canon. Persoonlijk vind ik dat ze mij gewoon een nieuwe moeten geven. Ma bon, De lens is dus binnen voor nazicht. En nu wachten tot ik de lens terug in mijn bezit heb. Volgens de verkoper is het een voordeel want nu wordt de lens met de hand nagekeken en gekalibreerd. Uw nieuwe lens voor een paar weken kwijt zijn is niet echt een voordeel. Maar goed, het is niet hun fout. **** happens. Ik kan wel niet verder zonder breedhoek. Ik vraag als ze een 16-35mm in stock hebben. Die was er. Maar ik verschoot van de prijs: 1329 EUR
          Heb snel via mijn gsm gekeken naar de prijzen en zag de lens bij fotorubens aan: 1219 EUR
          Ik zeg dus tegen de verkoper, als ge mij de lens verkoopt aan dezelfde prijs dan koop ik hem hier. Maar dat was niet mogelijk, hun prijzen lagen vast. Ik ben dus naar Geel gereden en heb de lens daar gekocht.
          Betere of slechtere service laat ik in't midden. Als ik hetzelfde product voor 90 EUR goedkoper kan kopen dan maakt het niet uit hoe vriendelijk de verkoper is.

Voor een paar euro meer of minder ga ik heel het land niet rondrijden. Maar fotorubens in Geel is 15 minuten rijden.
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            Staat bij Media Markt Antwerpen gewoon 1799,- hoor en er is ruim vorraad genoeg daar...
            Heb mijn 5DII ook in een Saturne gekocht aan 1799 EUR. Terwijl ze in den tijd overal uitverkocht was aan 1899 EUR en zelfs wachtlijsten. Ik liep een Saturne binnen, betalen en buiten.
            facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
              Heb mijn 5DII ook in een Saturne gekocht aan 1799 EUR. Terwijl ze in den tijd overal uitverkocht was aan 1899 EUR en zelfs wachtlijsten. Ik liep een Saturne binnen, betalen en buiten.
              Vandaag eens geïnformeerd bij Media Markt.
              Woluwe => 1999€ en +- 3 à 4 weken wachten (alleen op bestelling)
              Mons => 1999€ en +- 3 à 4 weken wachten (alleen op bestelling)
              Hasselt => 1899€ en +- 2 à 4 weken wachten (alleen op bestelling)
              Sint Pieters Leeuw => alleen op bestelling en verder geen info via telefoon
              Antwerpen => nemen telefoon niet op en wou toch eens bellen om te zien of er nog zijn

Ook in Leuven eens een dealer gecontacteerd => 2049€ en enkele weken wachten (alleen op bestelling)

De prijs is dus nogal variabel en de beschikbaarheid ook ... zelfs binnen dezelfde keten!
              Media Markt en Saturn is een geheel blijkbaar! Hun e-mailadres is in elk geval altijd @media-saturn.com
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Vandaag eens geïnformeerd bij Media Markt.
                Woluwe => 1999€ en +- 3 à 4 weken wachten (alleen op bestelling)
                Mons => 1999€ en +- 3 à 4 weken wachten (alleen op bestelling)
                Hasselt => 1899€ en +- 2 à 4 weken wachten (alleen op bestelling)
                Sint Pieters Leeuw => alleen op bestelling en verder geen info via telefoon
                Antwerpen => nemen telefoon niet op en wou toch eens bellen om te zien of er nog zijn

Ook in Leuven eens een dealer gecontacteerd => 2049€ en enkele weken wachten (alleen op bestelling)

De prijs is dus nogal variabel en de beschikbaarheid ook ... zelfs binnen dezelfde keten!
                Media Markt en Saturn is een geheel blijkbaar! Hun e-mailadres is in elk geval altijd @media-saturn.com
                Bij mij is't wel al een tijdje geleden. Ik heb geen idee hoeveel de 5D nu staat in Saturne.
                facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
                  Is inderdaad goedkoop.
                  Bij Foto Nelissen in Mechelen :http://fotonelissen.be/prijslijsten/canon_reflex.htm.
                  Wat daar heel belangrijk is : ze hebben daar een uistekende sevice.Ook na verkoop.

Mvg
                  Tja, op een body die ik in Wilrijk voor 400€ koop betaal ik bij Foto Nelissen gemakkelijk 100€ meer.
                  Welke service moet ik daarvoor krijgen die ik in Wilrijk niet zou krijgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Tja, op een body die ik in Wilrijk voor 400€ koop betaal ik bij Foto Nelissen gemakkelijk 100€ meer.
                    Welke service moet ik daarvoor krijgen die ik in Wilrijk niet zou krijgen?
                    Service is spijtig genoeg heel afhankelijk van de goedwilligheid van de persoon dat u op dat moment bedient.
                    Ik heb in het verleden het meeste van mijn materiaal altijd gekocht bij een kleinere zaak, de zelfstandige die zogezegd nog uit was op service.
                    Alles ging goed tot er eens een probleem opdook met een toestel ... slechte dag van de verkoper of zijn ware kant leren kennen ... ik werd gewoon wandelen gestuurd.
                    Na veel aandringen en onnodige discussies uiteindelijk toch mijn zin gekregen (garantie tijdens de garantieperiode) maar met een vies gezicht tot op grond!
                    Toen wou ik net ook de 5D MK II eens bekijken voor een eventuele aankoop ... hij wou hem mij zelfs niet meer verkopen omdat ik blijkbaar een lastige klant was niettegenstaande de fout in de winkel gemaakt werd!
                    Een mens is dus altijd welkom zolang je geld op tafel legt en maar koopt maar als het eens anders is keren de rollen soms heel snel.
                    Hetgeen ooit de winkel was die ik iedereen zou aanbevelen was plots de winkel waar ik geen voet meer zou binnenzetten!

Slechte winkels zijn er niet zoveel, het zijn de mensen die er werken en de ene dag al wat meer goesting hebben dan de andere ... sommigen hebben echter nooit goesting, maar allé.
                    Soms vergeten ze wel dat net de betere service bieden voor de klant het verschil uitmaakt tussen daar kopen of elders. Slechte ervaringen vergeet men minder snel dan goede.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Service is spijtig genoeg heel afhankelijk van de goedwilligheid van de persoon dat u op dat moment bedient.
                      Ik heb in het verleden het meeste van mijn materiaal altijd gekocht bij een kleinere zaak, de zelfstandige die zogezegd nog uit was op service.
                      Alles ging goed tot er eens een probleem opdook met een toestel ... slechte dag van de verkoper of zijn ware kant leren kennen ... ik werd gewoon wandelen gestuurd.
                      Na veel aandringen en onnodige discussies uiteindelijk toch mijn zin gekregen (garantie tijdens de garantieperiode) maar met een vies gezicht tot op grond!
                      Toen wou ik net ook de 5D MK II eens bekijken voor een eventuele aankoop ... hij wou hem mij zelfs niet meer verkopen omdat ik blijkbaar een lastige klant was niettegenstaande de fout in de winkel gemaakt werd!
                      Een mens is dus altijd welkom zolang je geld op tafel legt en maar koopt maar als het eens anders is keren de rollen soms heel snel.
                      Hetgeen ooit de winkel was die ik iedereen zou aanbevelen was plots de winkel waar ik geen voet meer zou binnenzetten!

Slechte winkels zijn er niet zoveel, het zijn de mensen die er werken en de ene dag al wat meer goesting hebben dan de andere ... sommigen hebben echter nooit goesting, maar allé.
                      Soms vergeten ze wel dat net de betere service bieden voor de klant het verschil uitmaakt tussen daar kopen of elders. Slechte ervaringen vergeet men minder snel dan goede.
                      Ik heb hetzelfde ook al gemerkt.
                      Eerste camera komt van kleinere winkel, zelf alles positief ervaren, maar steeds vaker slechte ervaringen opgevangen.
                      Voor mijn huidige camera ben ik naar een andere winkel overgestapt. Iets verder van huis, maar nog niet beklaagd. Garantie al eens nodig gehad en er werden geen problemen gemaakt. (eerste aankoop in die winkel, en niet FKB)
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

mensen, zolang je een garantiebewijs hebt, maakt het niet eens uit waar je koopt.
                        ik kocht mijn d300s bij cameranu. toen er wat mis mee ging, mailde ik naar nikon (procirep) en ging ik naar fotorobert in kortrijk omdat het dichtbij was en die mensen stuurden alles netjes door voor me. geen probleem.

dus koop waar je wil en als er wat scheelt, wordt tegenwoordig toch alles opgestuurd naar de bron.
                        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                        http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                          mensen, zolang je een garantiebewijs hebt, maakt het niet eens uit waar je koopt.
                          In mijn geval was er geen keuze.
                          Toestel was nog net binnen garantie maar de winkel heeft het toestel te lang laten liggen alvorens het op te sturen naar de hersteldienst.
                          Hierdoor was de garantie door alvorens het geregistreerd werd bij de hersteldienst en weigerden ze dit onder garantie te herstellen maar daar was ik niet mee gediend.
                          Maakt mij niet uit op dat moment wie het betaalt maar ik had recht op garantie!
                          Als de winkel een fout maakt ... dan moet die maar zien dat hij het geregeld krijgt en niet afkomen met een antwoord dat je maar een nieuw toestel moet kopen!
                          Enfin soit ... gesloten zaak maar dit vergeet ik niet al te snel.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X