Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotokonijnenberg en prijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotokonijnenberg en prijzen

Ik heb zaterdag eindelijk van mijn hart een steen gemaakt en een hoop geld op de toonbank gelegd. Eindelijk heb ik hem dan mijn eerste fullframe JOEPIE

Maar ... wat is er in godsnaam aan de hand met die prijzen. Ik volg de 5D MKII al bijna 2 jaar

Vorig jaar koste hij op een gegeven moment 1730€, ik dacht wachten wachten, zal nog wel onder de 1700€geraken. Niet dus

Uiteindelijk heb ik hem naar 2150€ zien gaan bij Konijn. Het moment dat ik hem moest kopen dacht ik. Onder het mom hoe meer je betaald hoe meer je krijgt

Swat het is mijn eigen beslissing geweest om hem op zijn toppunt te kopen (ik had hem nodig), maar ik wou toch even het volgende aankaarten. De prijs van het toestel bij konijn de afgelopen 5 dagen

do. 30-06 1999€
    vr. 1-07 2149€
    za. 2-07 2099€
    ma. 4-07 2079€
    di. 5-07 2039€

Nu ik heb al veel gezien, maar dit vind ik toch een beetje met de haren getrokken. Tenzij ze dagelijks nieuwe stok binnen doen, maar ... nu ja ik zal er wel mee leren leven, 't is een geweldig toestel en ik ga er, ondanks het gevoel dat ik gigantisch bij men pietje gepakt word, ongelooflijk van genieten.
    Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)

Re: Fotokonijnenberg en prijzen

Konijn is een dozenshifter. Ze proberen zo weinig mogelijk stock te hebben, zeker wat bodies betreft. Een lens gaat iets makkelijker de tand des tijds doorstaan. Ze kunnen dus dagelijks de prijzen aanpassen die ze van de groothandel krijgen.

Volgens dit artikel hebben ze niet al teveel last gehad van de aardbeving, maar het zou kunnen dat bepaalde grondstofprijzen in de buurt toch de hoogte ingegaan zijn.
    http://www.amateurphotographer.co.uk...ws_306248.html

Comment

Anyway. de prijzen zijn ook afhankeljk van de yen. Het zo interressant zijn de wisselkoersen eens te zien naast de genoemde prijzen.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Anyway. de prijzen zijn ook afhankeljk van de yen. Het zo interressant zijn de wisselkoersen eens te zien naast de genoemde prijzen.
        Inderdaad, die griekse tragedie van de afgelopen weken heeft ook niet echt geholpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Inderdaad, die griekse tragedie van de afgelopen weken heeft ook niet echt geholpen.
          Bwa... hij kan eens informeren in een paar winkels in Fukushima
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flowojo Bekijk bericht
            do. 30-06 1999€
            vr. 1-07 2149€
            za. 2-07 2099€
            ma. 4-07 2079€
            di. 5-07 2039€

Nu ik heb al veel gezien, maar dit vind ik toch een beetje met de haren getrokken. Tenzij ze dagelijks nieuwe stok binnen doen, maar ... nu ja ik zal er wel mee leren leven, 't is een geweldig toestel en ik ga er, ondanks het gevoel dat ik gigantisch bij men pietje gepakt word, ongelooflijk van genieten.
            Wat ik nog leuker vind is de winst.
            De ene dag 200€, de andere dag 450€, ook 1000€ is al gepasseerd (heb wat afgerond).
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Een colega van mij is ook een lijstje aan het samen stellen voor zijn Canon matriaal en op de ganse som van ong 19.000 euro doet hij 1700 euro winst als hij bij Grobet koopt idp van bij konijn !!!verleden week nagerekend
              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flowojo Bekijk bericht
                ... nu ja ik zal er wel mee leren leven, 't is een geweldig toestel en ik ga er, ondanks het gevoel dat ik gigantisch bij men pietje gepakt word, ongelooflijk van genieten.
                "The quality remains long after the price is forgotten," zei Sir Henry Royce destijds.
                succes met je fullframe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Konijn is een dozenshifter. Ze proberen zo weinig mogelijk stock te hebben, zeker wat bodies betreft.
                  Jij bent daar nog nooit geweest want als het zo was zou je anders spreken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Staat bij Media Markt Antwerpen gewoon 1799,- hoor en er is ruim vorraad genoeg daar...
                    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      Staat bij Media Markt Antwerpen gewoon 1799,- hoor en er is ruim vorraad genoeg daar...
                      Kan je die prijzen on-line zien, want het is niet simpel om eens "even" te gaan kijken

1799 is trouwens heel goedkoop, is dat heel recent?

mvg Jozef
                      D800 en een goed glasservies

Comment

die eerste canonlens is wel wat duur 99.999,00 euro
                        Last edited by dennis vandermeersch; 6 juli 2011, 19:14.
                        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                        http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                          Kan je die prijzen on-line zien, want het is niet simpel om eens "even" te gaan kijken
                          Prijzen zijn niet online e bekijken...

mvg Jozef
                          solden deze week begonnen. Oude prijs staat doorstreept (soory, maar herinner me die niet precies.) 't Viel me op want ze hebben er een stapeltje van staan: indrukwekkend als je de prijs in dacht neemt en een beetje potsierlijk tussen de D3000 en andere NEX'en... Ze hebben ook de kit met 24-105L en 24-70L op stapel staan, maar daar herinner ik me de prijs niet van...

Vandaag ook naar Foto Rembrandt gegaan: daar hebben ze de Pentax 645D, al is de prijs mij niet echt genegen... :zucht:
                          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht

mvg Jozef
                            Dat is dan één van de zeldzame keren dat MM wél echt goedkoop is.

Op hun site staan geen of vrijwel geen prijzen.
                            Hoe zou dat komen als je toch de goedkoopste bent ? (enfin, om dat kenbaar te maken spenderen ze wel vele duizenden euro's)

Dan ben je daar als winkelketen toch fier op en laat je dat toch zien aan je potentiële klanten....

Let op, ik ben niet à priori tegen MM,mijn TZ7 heb ik er zelfs gekocht, maar als je niet grondig prijzen vergelijkt (en daar moet je bij hen efkes langskomen), dan ben je 9 keer op 10 gezien.
                            Natuurlijk goed gezien van MM: als je toch al in de winkel bent en het lekkers staat voor je neus, zullen er veel "sneuvelen" en toch maar kopen.
                            Last edited by nete; 7 juli 2011, 12:45.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                              Is inderdaad goedkoop.
                              Bij Foto Nelissen in Mechelen :http://fotonelissen.be/prijslijsten/canon_reflex.htm.
                              Wat daar heel belangrijk is : ze hebben daar een uistekende sevice.Ook na verkoop.

Mvg

Comment

Working...
                              X