Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo maken ze een Ford in Genk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zo maken ze een Ford in Genk.


  • #2
    Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

    leuk om te zien
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

      mooi en wat een werk voor AL die mensen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

        Eentje in dezelfde lijn, altijd fascinerend om te zien : http://www.youtube.com/watch?v=Jfy6nmfm_gk zo'n fabrieken moeten toch fortuinen kosten als je dat zien
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

          En dan worden ze op de fabrieksparking gezet, en verknoeit een stomme hagelbui het lakwerk van enkele duizenden auto's
          Ik snap niet dat ze dat niet beter kunnen beschermen (met een soort soort noppenfolie op de bovenkanten zou het al veel schelen...). Ma ja, het risico zal financieel wel afgewogen zijn zeker...
          Trouwens, vogelstr0nt kan bij warm weer ook zeer invreten op lakwerk. Ik vraag mij af hoeveel ze er zo opnieuw moeten 'fatsoeneren' bij de dealer.
          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
          And why do we fall, Bruce?

          Comment


          • #6
            Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

            Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
            En dan worden ze op de fabrieksparking gezet, en verknoeit een stomme hagelbui het lakwerk van enkele duizenden auto's
            Ik snap niet dat ze dat niet beter kunnen beschermen (met een soort soort noppenfolie op de bovenkanten zou het al veel schelen...). Ma ja, het risico zal financieel wel afgewogen zijn zeker...
            Trouwens, vogelstr0nt kan bij warm weer ook zeer invreten op lakwerk. Ik vraag mij af hoeveel ze er zo opnieuw moeten 'fatsoeneren' bij de dealer.
            En ik zou er niet graag zo eentje in handen krijgen. Ik zie niet goed hoe ze dit dan aanpakken??
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              En ik zou er niet graag zo eentje in handen krijgen. Ik zie niet goed hoe ze dit dan aanpakken??
              beschadidigde stukken vervangen denk ik!
              blusten eruit halen lijkt me niet het makkelijkst
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

                Blutsen er uit halen is een fluitje van een cent als het niet al te erg is , met uitlepelen of via warmetelampen ofzo is er heel veel mogelijk.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Eentje in dezelfde lijn, altijd fascinerend om te zien : http://www.youtube.com/watch?v=Jfy6nmfm_gk zo'n fabrieken moeten toch fortuinen kosten als je dat zien
                  Klopt, en die machines moeten meestal over een jaar of 4 afgeschreven worden.

                  Maar, als je met die autofabrikanten onderhandelt, dan is het makkelijker om een investering van 500k naast de lijn er door te krijgen, dan een extra component op een auto van 5€ per auto!
                  De aankoopprijzen van autoonderdelen ligt verschrikkelijk laag, en die prijzen moeten ieder jaar zakken...
                  Een auto die voor 25.000€ in de showroom staat, kost aan materiaal en werkuren waarschijnlijk nog geen 10.000€.
                  Met de rest moet de ontwikkeling, afschrijving machines en verkoop betaald worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    1 Klopt, en die machines moeten meestal over een jaar of 4 afgeschreven worden.

                    2 De aankoopprijzen van autoonderdelen ligt verschrikkelijk laag, en die prijzen moeten ieder jaar zakken...
                    3 Een auto die voor 25.000€ in de showroom staat, kost aan materiaal en werkuren waarschijnlijk nog geen 10.000€.
                    4 Met de rest moet de ontwikkeling, afschrijving machines en verkoop betaald worden.
                    1 dat zou ik moeten nakijken, op mijn werk ligt de EFI van Volvo nog (zal wel gelijkaardig zijn). Die machines worden vaak omgebouwd en aangepast aan nieuwe modellen. De lasrobots en de ketting (lopende band) zelf hebben toch een lange levensduur. Bij Volvo in Gent zijn de lasrobots toch al een veelvoud van die 4 jaar.

                    2 die zijn zeer laag idd. Kijk maar eens naar het verschil in lonen van de werknemers bij de autofabriek en de toeleveranciers.

                    3 Het is nog minder. De Opel Astra werd in A'pen gebouwd voor net geen 2000€, de goedkoopste in Europa.

                    4 Eerste in de rij staan de aandeelhouders. Als die hun geld hebben en er is nog wat over zullen ze wat onderzoek en ontwikkeling doen en machines afbetalen.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

                      Heb met mijn nagelnieuw Polo'tje (13 jaar geleden...) ook nog hagelschade gehad. Toen waren er in het kortrijkse een aantal fikse hagelbuien geweest (grootste eieren die ik op zo'n korte tijd uit de lucht heb zien vallen).
                      Het wagentje was toen goeie 3 weken oud... Nu : de garage heeft er die schade blijkbaar moeiteloos kunnen uithalen (aan de prijs van de herstelling te zien). Heb de wagen 8 jaar gehad, en heb in die tijd geen roest of andere lakschade gezien.

                      Blijkbaar valt dat dus nog behoorlijk mee. Maar Ford Genk zal voor zo'n stormschade wel verzekerd zijn...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        1 dat zou ik moeten nakijken, op mijn werk ligt de EFI van Volvo nog (zal wel gelijkaardig zijn). Die machines worden vaak omgebouwd en aangepast aan nieuwe modellen. De lasrobots en de ketting (lopende band) zelf hebben toch een lange levensduur. Bij Volvo in Gent zijn de lasrobots toch al een veelvoud van die 4 jaar.

                        2 die zijn zeer laag idd. Kijk maar eens naar het verschil in lonen van de werknemers bij de autofabriek en de toeleveranciers.

                        3 Het is nog minder. De Opel Astra werd in A'pen gebouwd voor net geen 2000€, de goedkoopste in Europa.

                        4 Eerste in de rij staan de aandeelhouders. Als die hun geld hebben en er is nog wat over zullen ze wat onderzoek en ontwikkeling doen en machines afbetalen.
                        3. 2000€ is wel wat overdreven.... Waarschijnlijk maar 2000€ toegevoegde waarde in Antwerpen omdat er zo veel onderdelen toegeleverd worden (motoren, assen, zetels, ...)

                        4. absolute onzin: aandeelhouders krijgen pas iets als er winst wordt gemaakt, en dat was bij General Motors lang geleden. Jij wil niet zien hoeveel verlies een aandeelhouder van GM gemaakt heeft in de laatste 10 jaar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Klopt, en die machines moeten meestal over een jaar of 4 afgeschreven worden.
                          Pak daar maar een veelvoud van voor minstens 75% van gans dat machinepark , robots worden zeker bij Opel vroeger minstens 8 tot 10 jaar gebruikt vooraleer ze in de verkoop gingen ( ik kan het weten want wij hebben er 5 jaar terug 25 gekocht en enkele weken geleden op hun uitverkoop terug 13 stuks ) , die machines zijn allemaal tussen de 8 en 10 jaar en dat is ook zo in andere autobedrijven. Nu een robot is na 10 jaar nog lang niet versleten daar niet van.
                          Bij Opel heb ik bijna 15 jaar geleden een walking floor helpen ontwerpen en opstarten en die heeft daar tot de laatste auto gedraaid. Bij Toyota in Vallenciennes hebben we enkele jaren daarna ook nog eentje geplaatst ( was voor Daifuku zowel in Opel als Toyota ) en die draait daar op vandaag nog. Ook de aanvoerliften van de hangconveyors voor alle parts ( deuren, ramen enz... ) worden minstens 10 a 15 jaar gebruikt. Bij een nieuw model worden enkel de werkstukdragers, wat meestal eenvoudige en vrij goedkope constructies zijn, vernieuwd.
                          Niettemin is een auto al bij al vrij betaalbaar als je ziet wat en hoeveel er voor nodig is om deze te bouwen...
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

                            Er is een verschil tussen afschrijfperiode en gebruiksperiode...

                            Meestal wordt er gerekend dat bij het aanpassen van de lijn voor een nieuw model, de kosten die daarvoor gemaakt worden moet afgeschreven worden op dat model.

                            Bij robots die 10 jaar oud zijn kan ik me wel voorstellen dat ongeveer 10% er van uitvalt per jaar en vervangen moet worden, of dat de onderhoudskosten stevig oplopen.

                            Feit is, een autofabriek is een complex geheel, en buiten de arbeiders zijn er een hoop vaste kosten, plus een heel belangrijke onderhouds en investeringskost.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zo maken ze een Ford in Genk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              3. 2000€ is wel wat overdreven.... Waarschijnlijk maar 2000€ toegevoegde waarde in Antwerpen omdat er zo veel onderdelen toegeleverd worden (motoren, assen, zetels, ...)

                              4. absolute onzin: aandeelhouders krijgen pas iets als er winst wordt gemaakt, en dat was bij General Motors lang geleden. Jij wil niet zien hoeveel verlies een aandeelhouder van GM gemaakt heeft in de laatste 10 jaar.
                              3 in t nieuws geweest. Een mooie vergelijking van kostprijs van alle fabriken in Europa. Antwerpen was de goedkoopste. t nieuws zal toch niet legen he

                              4 helemaal geen onzin. Ik 2000-2010 heeft GM een aantal keren recordwinsten geboekt, dit jaar hebben ze het ook weer goed gedaan. De aandeelhouders hebben daar al een flink deel van gekregen. Maar als aandeelhouders door marktspelingen de waarde van het aandeel zien dalen, betekent dat niet altijd dat de groep geen winsten maakt.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X