Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronde van Frankrijk 2011

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ronde van Frankrijk 2011

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Die renners hebben toch oortjes Theo met muziek.
    In de bus en op hun kamer, ja.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ik volg de tour niet echt maar het valt me dit jaar wel op , al die valpartijen! En dan die volgwagen die gewoon die renners van de baan maait.
      Niet normaal meer.

mir
      Bij Marts Smeets hoor ik redelijke uitleg.
      Iedereen (de kopman van een ploeg) wil vooraan zitten en de ploegen "zorgen" ervoor.
      Met duwen en trekken enz. enz.
      Waarom? Tja om niet op achterstand te geraken en tijd te verliezen.

Ik zei zelf al eerder dat ze veel "en bloc" rijden, zeer compact op elkaar.
      Er is ook geen echte leider in het peloton zoals bijv. Amstrong was.
      De gele trui van dit jaar is een watje
      En Cancellara houdt zich ook erg stil. Verleden jaar was dat even anders in die rit naar
      Luik, daar hield hij het ganse peloton tegen en nu??

De bergen komen er ook later aan dan vorig jaar bijv.
      Daarna zal het wellicht anders worden als de of een favoriet het waarmaakt.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Geef ik je gelijk in Theo; het grote geld zorgt voor vreemde toestanden.
        Iedereen is blijkbaar bang om te verliezen.
        Ik vond zelfs dat de rit van zondag had moeten geneutraliseerd worden. Het kan toch niet dat 3 renners voordeel halen uit het wegmaaien van 2 concurrenten door een officiële wagen ?
        Vreemde tour.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Ik vond zelfs dat de rit van zondag had moeten geneutraliseerd worden. Het kan toch niet dat 3 renners voordeel halen uit het wegmaaien van 2 concurrenten door een officiële wagen ?
          Vreemde tour.
          Ze hadden die rit op hun vrije dag kunnen overrijden.

Comment

Vreemde tour.
            Thomas Voeckler gaf volle gas he.
            Je zou wat gezien en gehoord hebben als een Fransman dit was overkomen.
            (aangereden worden door die auto)

Frappant vond ik gisteren de uitleg van Patrick Lefevere: "Ze zijn strenger voor de
            renners dan voor al die motards en volgwagens".

Achter de schermen wordt er meer waarheid verteld dan ervoor.
            Reden: schrik voor uitsluiting volgend jaar....

20 ploegen is ook teveel van het goede, hoor ik links en rechts zeggen.
            Maar dat zou op dit moment niet veel uitmaken als ze bijv. met 15 waren.

Minder motards, volgwagens ed. zou wel helpen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Le tour de France is een waardeloos commercieel dopingcircus, ik begrijp niet dat velen daar zo lyrisch over kunnen doen. Iemand die zich door een volgwagen de prikkeldraad in laat rijden wordt als held uitgeroepen omdat hij met tientallen hechtingen als een naaipatroon de rit voortzet: hij is geen held maar knettergek. Al tien dagen lang slingeren ze als mieren op een hoop door Frankrijk om uiteindelijk met dezelfde tijd over de eindstreep te komen, wat een sport. Dan de onzin van sommige renners die zeggen dat vallen hoort bij het wielrennen. Dan hoort met een dronkenkop een ongeluk veroorzaken bij het autorijden.

Comment

Veel van de valpartijen komen inderdaad door onverantwoord rijgedrag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Le tour de France is een waardeloos commercieel dopingcircus, ik begrijp niet dat velen daar zo lyrisch over kunnen doen. Iemand die zich door een volgwagen de prikkeldraad in laat rijden wordt als held uitgeroepen omdat hij met tientallen hechtingen als een naaipatroon de rit voortzet: hij is geen held maar knettergek. Al tien dagen lang slingeren ze als mieren op een hoop door Frankrijk om uiteindelijk met dezelfde tijd over de eindstreep te komen, wat een sport. Dan de onzin van sommige renners die zeggen dat vallen hoort bij het wielrennen. Dan hoort met een dronkenkop een ongeluk veroorzaken bij het autorijden.
                  Wat wil je ? De Tour is hét visitekaartje voor elke renner. Hier worden carrieres gemaakt of gebroken. Een tourrit winnen betekent zoveel als de jackpot winnen.
                  Voor een renner is het belang van de Tour onmetelijk groot.
                  Vandaar die nerveusiteit, die ondraaglijke spanning en die rivaliteit tot in het absurde toe. Alles wordt dan nog eens uitvergroot in de media.
                  Gans de wereld en alles wat belang heeft in de wielerwereld zit op de vingers te kijken.
                  De Tour is hypercommercieel en globaliserend, maar anderzijds wordt er nergens zo gretig gekoerst als in de Tour. Vergelijk misschien best met de Olympische Spelen ?
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Minder VIPs toelaten misschien ?
                    VIPs = publiciteit = geld, daar draait alles om tegenwoordig, en niet alleen in de wielrennerij.

Comment

Laat ons dan alle sporten afschaffen
                      * atletiek: x aantal meter lopen om op enkele (tienden van een) seconden van elkaar binnen te komen
                      * voetbal: met 2x 11 een bal rondsjotten
                      * tennis: een bal heen en weer meppen
                      * marathon: 42km lopen door de straten van Rome, New York, ...
                      * handbal/basketbal: een balletje over en weer gooien
                      * speerwerpen/kogelstoren: een speer of bal zo ver mogelijk gooien
                      * schermen, acrobatie, badminton, F1, rally, ... en zo is de lijst eindeloos.

Als je een bepaalde sport niet kan zien beste Binnenuit dan hoef je er ook geen commentaar op te geven, en al helemaal niet hoe idioot jij een sport vind. Ik vind niks aan de sport "lopen" hoe explosief ook de 100m spurt kan zijn maar ga er al geen kritiek op geven ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Laat ons dan alle sporten afschaffen
                        * atletiek: x aantal meter lopen om op enkele (tienden van een) seconden van elkaar binnen te komen
                        * voetbal: met 2x 11 een bal rondsjotten
                        * tennis: een bal heen en weer meppen
                        * marathon: 42km lopen door de straten van Rome, New York, ...
                        * handbal/basketbal: een balletje over en weer gooien
                        * speerwerpen/kogelstoren: een speer of bal zo ver mogelijk gooien
                        * schermen, acrobatie, badminton, F1, rally, ... en zo is de lijst eindeloos.

Als je een bepaalde sport niet kan zien beste Binnenuit dan hoef je er ook geen commentaar op te geven, en al helemaal niet hoe idioot jij een sport vind. Ik vind niks aan de sport "lopen" hoe explosief ook de 100m spurt kan zijn maar ga er al geen kritiek op geven ...
                        Bij al die sporten die u noemt gebeurd wat; bij de tour gebeurd niets, alleen dat ze na zes uur fietsen gelijktijdig over de aankomstlijn komen en er vooral voor zorgen dat er eentje niet ontsnapt uit peleton. Het is een pure anti-sport vergeven door doping. De reden dat ik kijk is omdat de beelden van het Franse landschap zo mooi zijn, jammer dat die regelmatig verstoord worden door een groep fietsers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          VIPs = publiciteit = geld, daar draait alles om tegenwoordig, en niet alleen in de wielrennerij.
                          Dat is ook zo.

Ik hoorde ook dat bijv. Rabo al 320 miljoen heeft geïnvesteerd in hun wielrenners.

Vraag me af wat zo'n ploeg kost.
                          Denk dan aan de bus, fietsen, banden en alle andere materialen, die hotels, de lonen.
                          (verzekeringen?)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Bij al die sporten die u noemt gebeurd wat; bij de tour gebeurd niets, alleen dat ze na zes uur fietsen gelijktijdig over de aankomstlijn komen en er vooral voor zorgen dat er eentje niet ontsnapt uit peleton. Het is een pure anti-sport vergeven door doping. De reden dat ik kijk is omdat de beelden van het Franse landschap zo mooi zijn, jammer dat die regelmatig verstoord worden door een groep fietsers.
                            Haha maar ik zie die beelden ook graag
                            Zich "doperen" doen ze allemaal en in elke sport.

Zelfs gepensioneerden die petanque spelen, al is het maar met Geuze of Hoegaarden

Ik vind het wel jammer en feitelijk niet eerlijk dat de wielersport zo geviseerd wordt.
                            Ik bedoel daar NIET mee dat ze hen zo maar moeten laten begaan.
                            Dat heeft veel meer te maken met de controle en die wordt nog met nadruk openbaar gemaakt ook.
                            En dat heeft te maken met de populariteit van de deze sport.

Wie weet nog dat de broertjes de Boer (bij Ajax toen) zich vol pompten met nandrolon?
                            Of Maradona vol "coke" bijna een camera op at.
                            Iedereen hier kent zulke voorbeelden.

Geld maakt veel kapot en dus ook de sport.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

iemand toevallig ook de uitzending van 'vive le vélo' gezien gisterenavond?

gastsprekers waren Rik Verbrugghe (ex-wielrenner) en Lieve Blanquaert

klein fragmentje: klikkerdeklik

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                ... Maar het zou een hulp zijn om de helft van die caravan te schrappen. ...
                                Hoezo schrappen?
                                Na 14 dagen Tour is het toch wel duidelijk: als superman blijf je beter in je caravan (© Will Tura).
                                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                                X