Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakjesvervoerder

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pakjesvervoerder

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    En toch even "for the record": in mijn vriendenkring zitten mensen van alle slag en nationaliteiten dus pak me daar niet op graag voor hun die me nu allerlei willen verwijten.
    Neenee , ik heb je correct begrepen , en ook ik heb een "multiculturele" vriendenkring".

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Er zijn genoeg voorbeelden van nieuwe Belgen die perfect de taal machtig zijn.
      Inderdaad, en dat kan je van de autochtonen niet zeggen. Als ik in mijn dorp waar ,nauwelijks vreemden wonen, Nederlands spreek, word dat al gauw als beledigend ervaren of ze beginnen overdreven onderdanig te doen, met ff later een woedeuitbarsting.
      Als je goedbedoelde raad alleen is voor vreemden die op tv klagen, zal je die niet al te vaak moeten geven. Belgie is nog niet vaak veroordeeld voor mishandeling van vluchtelingen. Dat komt omdat de overgrote meerderheid naar arme landen vluchten. Je zou wel gek zijn om in Belgie het vuile werk te komen doen, met stank voor dank.
      Last edited by Poza; 27 juni 2011, 18:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Je viseert hier weer een hele bevolkingsgroep, net zoals je "Olanders" viseert als het over incarneren als dier gaat.
        Dat zijn geen dieren!
        Dergelijke veralgemeningen zijn per definitie racisme.
        Ik dien hierbij een klacht in.
        Doe maar
        dat doe ik dan ook van u, wegens pesten en kleineren
        daar zijn er ook al genoeg voor gestraft
        jij viseert mij en pest mij

Comment

Best dat jullie "klagers" niet in het toeristisch gedeelte van de Belgische kust wonen, waar ...

- Je plotseling in een lokale bakkerij in het Duits ontvangen zal worden
          - Je als inwoner van een gemeente steevast een boete zal krijgen voor verkeerd parkeren terwijl er in dezelfde straat 5 "Hollanders" / 6 "Duitsers" / 2 "Fransen" geen "blaadje hebben"
          - Je minstens 2 keer per dag een "toerist" erop moet wijzen dat ze voor je garage geparkeerd staan met het nodig geklaag en uitschelden als gevolg
          - Je plotseling 30 cent meer moet betalen voor een pint omdat het "seizoen" is
          - Je in de file moet staan om vanop je oprit te kunnen vertrekken omdat iedereen net die dag naar het strand wil
          - je "al schreeuwend uit een auto" aangesproken kan worden om de weg naar "Center-Parks" uit te leggen
          ....

Maar ... Ik hou van iedereen en van die drukte en taalverwarring ... zo leer ik ook iets bij
          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Best dat jullie "klagers" niet in het toeristisch gedeelte van de Belgische kust wonen, waar ...

- Je plotseling in een lokale bakkerij in het Duits ontvangen zal worden
            - Je als inwoner van een gemeente steevast een boete zal krijgen voor verkeerd parkeren terwijl er in dezelfde straat 5 "Hollanders" / 6 "Duitsers" / 2 "Fransen" geen "blaadje hebben"
            - Je minstens 2 keer per dag een "toerist" erop moet wijzen dat ze voor je garage geparkeerd staan met het nodig geklaag en uitschelden als gevolg
            - Je plotseling 30 cent meer moet betalen voor een pint omdat het "seizoen" is
            - Je in de file moet staan om vanop je oprit te kunnen vertrekken omdat iedereen net die dag naar het strand wil
            - je "al schreeuwend uit een auto" aangesproken kan worden om de weg naar "Center-Parks" uit te leggen
            ....

Maar ... Ik hou van iedereen en van die drukte en taalverwarring ... zo leer ik ook iets bij
            Zou ik inderdaad niet willen wonen, maar heb alle begrip voor jou irritatie. Velen moeten van het toeristisch seizoen leven dat zich nog steeds in de meeste badplaatsen toespitst op de zomermaanden. Maar inderdaad, het loopt van tijd de spuigaten uit. Wij blijven daar ook zo ver mogelijk van weg. Massahysterie!
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Zou ik inderdaad niet willen wonen, maar heb alle begrip voor jou irritatie. Velen moeten van het toeristisch seizoen leven dat zich nog steeds in de meeste badplaatsen toespitst op de zomermaanden. Maar inderdaad, het loopt van tijd de spuigaten uit. Wij blijven daar ook zo ver mogelijk van weg. Massahysterie!
              Goh ja, een beetje gezellige drukte is goed voor de lokale economie ook

Toch merk ik dat onze bezoekers steeds nonchalanter worden, vooral als het om afval en parkeren gaat.
              www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Goh ja, een beetje gezellige drukte is goed voor de lokale economie ook

Toch merk ik dat onze bezoekers steeds nonchalanter worden, vooral als het om afval en parkeren gaat.
                Goh dat is al lang bezig en niet alleen aan de kust.
                Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Even off topic : ivm afval. Bij ons hier in Ninove is de stadsslogan "Ninove Propere Stad", maar de laatste 2 à 3 jaar is alles aan het verloederen. De stad doet nochtans voldoende inspanningen en het overgrote deel van de stadsdiensten is bevolkt door mensen die dagelijks rondrijden om de straten proper te houden. Kost dus pakken geld.
                  Als ik 's morgens om 7 uur op mijn praktijk aankom ( ik ben gelegen op de hoek van een straat) mag ik beginnen vegen : papier, platgetrapte drinkblikjes, sigarettenpeuten etc... om maar te zwijgen over hondenpoep.
                  Maar ik constateer dat dit inderdaad nog maar een paar jaar bezig is en weet goed hoe het komt. De cultuur van sommige nieuwe belgen die hier recent zijn neergestreken hebben blijkbaar een andere visie over properheid.Ik zal misschien terug een douche van verontwaardiging op mij krijgen, maar ik ben dagelijks getuige van het gebeuren. Geen maatschappelijke discussie aub.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    Gelieve on topic te blijven mr betweeter
                    het gaat over de ervaringen met pakjesdiensten
                    over een heel aantal ben ik niet tevreden, als ik mijn job zo moest doen als die lag ik al lang buiten
                    maarja Jij moet toch overal je gelijk krijgen, dat heb ik al lang door op alle topic's waar je in post
                    dus gelieve on topic te blijven en uw ervaringen te delen over de pakjesdiensten
                    Mijn ervaring is dat de afkomst of taal van een leverancier geen knijt uitmaakt!
                    Dat is volledig on topic! Liever een niewe Belg dat wil werken dan een luie Belg.
                    Als die bedrijven enkel 'echte' Belgen zouden aannemen, dan bleef 3/4 van de pakjes in het depot staan.
                    Hopelijk doe je dan niet je job zoals je zelf aalhaalt, enkel uw eigen taal in eigen streek.
                    Misschien nog goed voor een ministerie, daar hebben ze ook zulke regeltjes maar voor een chauffeur ... een straatnaam en huinummer blijft in alle talen hetzelfde.

En al veel foto's genomen? Begin meer en meer te denken dat jij hier met meer dan een nick zit.
                    Last edited by VerSeg; 28 juni 2011, 22:07.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Geen maatschappelijke discussie aub.
                      Dat hoeft niet: Een man die een Marokkaans meisje uitschold voor ,,vuile Turk'', is onlangs door de Gentse strafrechter veroordeeld tot een boete van 1.375 euro, en een schadevergoeding van 500 euro aan het meisje (dat daar aan het werk was), plus 500 euro voor haar moeder.
                      Hoeveel nieuwe Belgen wonen er bij jou?
                      Jij mag hier een ganse bevolkingsgroep door het slijk halen, met bovendien de vraag daarover niet te discussiëren?
                      Ik denk het niet, nee!
                      Sinds wanneer hebben nieuwe Belgen honden? Dat is niet typerend voor die groep: Ik heb er nog geen ene gezien met een hond.
                      Last edited by Poza; 29 juni 2011, 09:56.

Comment

Sinds wanneer hebben nieuwe Belgen honden? Dat is niet typerend voor die groep: Ik heb er nog geen ene gezien met een hond.
                        Ik heb er drie gehad.

Dan moet je eens in borgerhout komen kijken. Er zijn er verschillende die er ene hebbe.; En dan spreek ik niet over kleine schoothondjes. Nu de meeste die ik heb gezien konden met hun hond overweg. Er waren natuurlijk ook idioten bij die het voor de rest naar de knoppen helpen.
                        Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                          Ik heb er drie gehad.

Dan moet je eens in borgerhout komen kijken. Er zijn er verschillende die er ene hebbe.; En dan spreek ik niet over kleine schoothondjes. Nu de meeste die ik heb gezien konden met hun hond overweg. Er waren natuurlijk ook idioten bij die het voor de rest naar de knoppen helpen.
                          Dan is het misschien een goed idee om ook in Ninove inkom te vragen aan wie daar niet woont. Zo kan die idioot zijn hond niet meer bij onze collega voor de deur laten schijten, als ie die inkom niet kan betalen. De pakjesdragers die onze arme waakhonden storen, komen sowieso waarschijnlijk uit Borgerhout.
                          Last edited by Poza; 29 juni 2011, 11:35.

Comment

Dan is het misschien een goed idee om ook in Ninove inkom te vragen aan wie daar niet woont. Zo kan die idioot zijn hond niet meer bij onze collega voor de deur laten schijten, als ie die inkom niet kan betalen.
                            das lekker on-topic!!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

[MOD]Ik denk dat het nu wel genoeg is in dit topic.

TS heeft aan de reacties niets meer dus sluiten we de zaak af voordat het echt 'te' word (wat het eigenlijk al is, maar ik heb geen zin om weer een hoop posts te verwijderen)[/MOD]
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                              X