Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakjesvervoerder

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pakjesvervoerder

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    De meeste van die buitenlanders spreken inderdaad geen Nederlands maar vaak wel goed Frans.
    Waar zit het probleem als wij als 'goede Belg' dan wel wat moeite doen en onze tweede landstaal gebruiken dat we allen op school geleerd hebben?

Trouwens zelfs als die enkel Turks of Pools zou kennen is er niet echt een probleem, pakje aannemen en tekenen voor ontvangst is toch niet zo moeilijk?
    Zouden de "goede Belgen" aan de andere kant van de taaderrlgrens ook moeite doen om nederlands te begrijpen?? ik vrees van niet hoor

Comment

Omdat je van iemand die een minimumloon krijgt niet kan verwachten dat die met dezelfde attitude werkt dan van iemand die een verantwoordelijke job heeft.

Ik heb zelf ooit 6 weken vakantiejob gedaan bij één van die koerierbedrijven, en dan leer je de andere kant kennen.
      - iedere dag terugkomen met 20-30% van je 'vracht' omdat de mensen niet thuis zijn, en dan onder je voeten krijgen van de despatch (halen hun targets niet op die manier).
      - 2-3 keer moeten terugkomen op hetzelfde adres om iets af te leveren
      - onvindbare adressen
      - parkeren op een halve kilometer, of een boete krijgen omdat je 10 minuten voor een oprit gaat staan.
      - bellen die niet werken, en achteraf klachten krijgen
      - gewillige buren die het wel even in ontvangst nemen, en daarna klachten krijgen voor niet afgeleverde pakjes omdat de buren het vergeten door te geven.

Er is zeker een keerzijde aan de medaille, dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
      Als ze me voor elk van die klachten hadden moeten buitengooien, dan had de halve studentenpopulatie een paar dagen werk gehad.

Als gedeeltelijke oplossing weet ik dat er nu meer en meer koerierbedrijven werken met 'externen' die pas vanaf 19h 's avonds gaan leveren om meer mensen thuis aan te treffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Omdat je van iemand die een minimumloon krijgt niet kan verwachten dat die met dezelfde attitude werkt dan van iemand die een verantwoordelijke job heeft.

Ik heb zelf ooit 6 weken vakantiejob gedaan bij één van die koerierbedrijven, en dan leer je de andere kant kennen.
        - iedere dag terugkomen met 20-30% van je 'vracht' omdat de mensen niet thuis zijn, en dan onder je voeten krijgen van de despatch (halen hun targets niet op die manier).
        - 2-3 keer moeten terugkomen op hetzelfde adres om iets af te leveren
        - onvindbare adressen
        - parkeren op een halve kilometer, of een boete krijgen omdat je 10 minuten voor een oprit gaat staan.
        - bellen die niet werken, en achteraf klachten krijgen
        - gewillige buren die het wel even in ontvangst nemen, en daarna klachten krijgen voor niet afgeleverde pakjes omdat de buren het vergeten door te geven.

Er is zeker een keerzijde aan de medaille, dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
        Als ze me voor elk van die klachten hadden moeten buitengooien, dan had de halve studentenpopulatie een paar dagen werk gehad.

Als gedeeltelijke oplossing weet ik dat er nu meer en meer koerierbedrijven werken met 'externen' die pas vanaf 19h 's avonds gaan leveren om meer mensen thuis aan te treffen.
        Wel OT, maar er is in de verkeerswet toch een verschil tussen parkeren en halt houden om in of uit te laden. Of ben ik mis?
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
          Zouden de "goede Belgen" aan de andere kant van de taaderrlgrens ook moeite doen om nederlands te begrijpen?? ik vrees van niet hoor
          Als de Belgen eens de moeite zou willen doen om over de taalgrens te komen en zelf wat ervaring op te doen zouden ze wel anders spreken hoor

Ik woon ondertussen meer dan 5 jaar net over de taalgrens, en zowel de postbode als de huisdokter (echte Walen hoor) spreken ondertussen prima Vlaams, zij vragen zelfs om Vlaams met hen te spreken zodat ze meer ervaring opdoen

In elk geval heb ik veel minder 'zever' met de Walen dan met de Vlamingen die ondertussen ook naar hier afgezakt zijn, want om de goedkopere grond te kopen en een kast van een huis te zetten deinzen ze niet terug ... maar wel over splitsen en andere onzin leuteren, en over alles en nog wat opmerkingen maken.

Mijn buur komt uit het Gentse, man wat ik daar al mee meegemaakt hebt tart alles ... dus als mijn pakjes daar afgeleverd worden heb ik een serieus probleem

Ik vind wel dat als een koerier in België rondrijdt hij toch minstens vloeiend Vlaams en Waals moet kunnen, en zelfs een mondje Duits ... dat is toch de basis om een selectie op te doen ... nu ik denk dat er een serieus verloop op koeriers zit, buiten enkele uitzonderingen komen er telkens anderen afleveren, dus waarschijnlijk een hoop stress en weinig verloning ...
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Als de Belgen eens de moeite zou willen doen om over de taalgrens te komen en zelf wat ervaring op te doen zouden ze wel anders spreken hoor
            ...
            deze zin mag je mij als Hollander eens uitleggen/toelichten?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              deze zin mag je mij als Hollander eens uitleggen/toelichten?
              grt,bouk.
              Gewoon, kom zelf naar Wallonië en ervaar dan hoeveel moeite de meesten doen om je in het Nederlands te woord te staan ... je zal dan wel merken dat het hele probleem zich niet aan 'de andere kant van de taalgrens' te vinden is, maar wel door een select groepje Vlamingen zwaar opgeklopt wordt.

Nu dit is off-topic, en verder wil ik het er dan ook niet over hebben.

Comment

maar je schrijft:

als de Belgen eens de moeite zouden nemen.....wat bedoel je dan met Belgen?
                wat of wie zijn dan Belgen?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  ...
                  Ik vind wel dat als een koerier in België rondrijdt hij toch minstens vloeiend Vlaams en Waals moet kunnen, en zelfs een mondje Duits ... dat is toch de basis om een selectie op te doen ...
                  Met alle respect, maar als ze daar op moeten gaan selecteren dan zullen er veel vacatures niet ingevuld geraken.
                  Zelfs bij hoogopgeleiden valt de taalkennis tegen. Laat staan voor een job als koerier.
                  Mvg Tim

Comment

maar je schrijft:

grt,bouk.
                    Belgen zijn de inwoners van België wie het geen fuck kan schelen wie of wat de taalgrens is. Dat zijn de inwoners die proberen elkaar te helpen waar het kan. Indien nodig in het Engels of in een andere taal die ze wel gemeenschappelijk praten. Eventueel met handen en voeten.

PS: of mocht ik dat niet zeggen als nieuwe Belg.
                    Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

maar je schrijft:

grt,bouk.
                      die bestaan alleen in de geest van berke bibber vrees ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                        Belgen zijn de inwoners van België wie het geen fuck kan schelen wie of wat de taalgrens is. Dat zijn de inwoners die proberen elkaar te helpen waar het kan. Indien nodig in het Engels of in een andere taal die ze wel gemeenschappelijk praten. Eventueel met handen en voeten.

PS: of mocht ik dat niet zeggen als nieuwe Belg.
                        Zo moesten er meer zijn
                        Ik zou het niet beter kunnen zeggen, dank je.

Comment

maar je schrijft:

grt,bouk.
                          Ketjes (tweetalige Brusselaars, een mengeling van Frans en Nederlands), Vlamingen (spreken Limburgs, of Antwerps - maar dat is geen erkende taal, of een van dorp tot dorp verschillend dialect uit die groepen), Walen ( je kan er veel Frans in erkennen, maar ik denk niet dat ze dit in de Ille de France verstaan), Inwoners van het Duitstalig gebied, Genk (Italiaans, denk ik). Eigenlijk is een Belg bijna zo multicultureel als de Amsterdammers, die daar historisch zo fier op zijn, maar waar je vooral Engels hoort spreken.
                          Ik kan mis zijn, maar ik denk dat de Limburgers zich meer verwant voelen met de Walen dan met die van Het stad (Antwerpen). Waar loopt dan de taalgrens: volgens mij rond elk dorp. Waar vroeger burgemeesters toezicht hielden op de toepassing van algemeen geldende regels en wetten, zie je nu dat ze die zelf willen maken. Ze zijn hoofd van de gewapende politie, en worden niet door de Kroon aangesteld op basis van bekwaamheid, maar verkozen omwille van het gezellig klapke dat ze als pakjesdrager maken aan iedere huisdeur, zoals in mijn voorbeeld.
                          Dat zijn Belgen.
                          Last edited by Poza; 27 juni 2011, 18:24.

Comment

Eén van de bedrijven waarvoor ik werk heeft mensen van alle slag in dienst. Het begon met "nieuwe Belgen" aan te trekken die geen woord Nederlands begrepen dus ... aanpassen dan maar en Frans spreken. Het bedrijf blijft groeien en hops, meer nieuwe Belgen maar nu geen Vlaams of Frans meer, nee, Arabisch, Turks, Armeens, Russisch, ...
                            Hoe moet men dat nu gaan uitleggen? Met handen en voeten uitleggen hoe men moet stukken boren, frezen, draaien, lassen, opschuren, ...
                            Er mag een zekere mate van respect gevraagd worden van je gastheer. Daarom dat ik blij ben met een inburgeringscursus (en het mag zo ver gaan als in Nl waar men de persoon in kwestie terug stuurt als hij na 3 jaar er niet in slaagt zich aan te passen/in te burgeren).
                            Wat hij/zij in zijn huis doet maakt mij niks uit, kom je buiten en wens je deel te nemen aan de samenleving dan dient men daar zich ook voor open te stellen.

Ik mag gerust schrijven dat ik reeds meer dan 60 landen beroepsmatig bezocht heb en al veel verschillende gebruiken en culturen heb mogen opsnuiven. Probeer eens in de landen van de "nieuwe Belgen" dezelfde gastvrijheid te vinden die men hier eist. Waarom moeten wij steeds de beste leerling van de klas willen zijn?
                            Waarom wordt hier van alles geëist alsof het een verworven recht is?
                            Als ik al het geklaag hoor op TV over hoe slecht België wel is voor hun dan kan ik echt waar maar 1 goedbedoelde raad geven: ga aub terug waar het zoveel beter was, waar mensen als een Saddam, Khadaffi, ayatollah Ali Khamenei met zijn puppet on a string Ahmadinejad, de Poetins etc de plak zwaaien (en ja, ik pas me ook aan als ik op bezoek ben in 1 van eerder genoemde landen).

Al wat er gevraagd wordt is zich aan te passen. Vlaams moeilijk hoor ik jullie zeggen? Laat me niet lachen aub. Er zijn genoeg voorbeelden van nieuwe Belgen die perfect de taal machtig zijn in minder dan een jaar, begrijpen waar ook bij ons de gevoeligheden liggen. Vlaams is niet moeilijker te leren spreken als eender welke andere taal.

O ja, TNT als pakjesbezorger? Lees toch maar eerst de kleine regeltjes eens als ze het hebben over next day delivery. Als het in pakweg een uithoek zit van Spanje of Italië en niet op een route zit die hun hebben kan het tot een week duren. Zelf al veel ervaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Eén van de bedrijven waarvoor ik werk heeft mensen van alle slag in dienst. Het begon met "nieuwe Belgen" aan te trekken die geen woord Nederlands begrepen dus ... aanpassen dan maar en Frans spreken. Het bedrijf blijft groeien en hops, meer nieuwe Belgen maar nu geen Vlaams of Frans meer, nee, Arabisch, Turks, Armeens, Russisch, ...
                              Hoe moet men dat nu gaan uitleggen? Met handen en voeten uitleggen hoe men moet stukken boren, frezen, draaien, lassen, opschuren, ...
                              Er mag een zekere mate van respect gevraagd worden van je gastheer. Daarom dat ik blij ben met een inburgeringscursus (en het mag zo ver gaan als in Nl waar men de persoon in kwestie terug stuurt als hij na 3 jaar er niet in slaagt zich aan te passen/in te burgeren).
                              Wat hij/zij in zijn huis doet maakt mij niks uit, kom je buiten en wens je deel te nemen aan de samenleving dan dient men daar zich ook voor open te stellen.

Ik mag gerust schrijven dat ik reeds meer dan 60 landen beroepsmatig bezocht heb en al veel verschillende gebruiken en culturen heb mogen opsnuiven. Probeer eens in de landen van de "nieuwe Belgen" dezelfde gastvrijheid te vinden die men hier eist. Waarom moeten wij steeds de beste leerling van de klas willen zijn?
                              Waarom wordt hier van alles geëist alsof het een verworven recht is?
                              Als ik al het geklaag hoor op TV over hoe slecht België wel is voor hun dan kan ik echt waar maar 1 goedbedoelde raad geven: ga aub terug waar het zoveel beter was, waar mensen als een Saddam, Khadaffi, ayatollah Ali Khamenei met zijn puppet on a string Ahmadinejad, de Poetins etc de plak zwaaien (en ja, ik pas me ook aan als ik op bezoek ben in 1 van eerder genoemde landen).

Al wat er gevraagd wordt is zich aan te passen. Vlaams moeilijk hoor ik jullie zeggen? Laat me niet lachen aub. Er zijn genoeg voorbeelden van nieuwe Belgen die perfect de taal machtig zijn in minder dan een jaar, begrijpen waar ook bij ons de gevoeligheden liggen. Vlaams is niet moeilijker te leren spreken als eender welke andere taal.

.

Jij bent een moedig man en verwoordt het ongenoegen van de Vlaming/West-Europeaan op correcte wijze , in weerwil van de nu onvermijdelijke politiek correcte aanval die gaat volgen.
                              En ik onderschrijf je mening.
                              ....Maar dit draadje gaat gesloten worden vrees ik .......

Walter
                              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Jij bent een moedig man en verwoordt het ongenoegen van de Vlaming/West-Europeaan op correcte wijze , in weerwil van de nu onvermijdelijke politiek correcte aanval die gaat volgen.
                                En ik onderschrijf je mening.
                                ....Maar dit draadje gaat gesloten worden vrees ik .......

Walter
                                Nee hoor Walter, want anders had het draadje al vele posts geleden gesloten moeten worden .
                                En toch even "for the record": in mijn vriendenkring zitten mensen van alle slag en nationaliteiten dus pak me daar niet op graag voor hun die me nu allerlei willen verwijten.

Comment

Working...
                                X