Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Het percentage Windows gebruikers die een virus scanner nodig heeft ligt veeeeeeeel hoger dan het percentage Mac gebruikers die er eentje kan gebruiken
Verder wil ik hier vooral geen win/Mac strijd van maken.
@
Het percentage Windows gebruikers die een virus scanner nodig heeft ligt veeeeeeeel hoger dan het percentage Mac gebruikers die er eentje kan gebruiken
Verder wil ik hier vooral geen win/Mac strijd van maken.
@
Oops, dacht dat ik een windows topic zat
Onder unix worden attachments van mails bijvoorbeeld niet met de executable flag gesaved. Vrij handig, plus dat hij nog een paswoord vraagt voor het installeren, maar dat is bij windows eindelijk ook zo.
Oorspronkelijk geplaatst door SuperdaantjeBekijk bericht
Heb je toch voor geen één OS nodig. Voordeel van geen virusscan dat je niet weet dat je een virus hebt Ja tot dat het te laat is
Voor alle systemen waar het interessant is worden virusen trojans ontwikkeld.
Zelf erg tevreden met een 13 MBP met SSD
En hoe weet je dan dat je mac veilig is? Ik heb een oude 17" macbook pro, waar ik serieus achter de firewall moet kruipen. Die zegt dat er geen updates zijn, ondanks een niet gepatchte openssh van 2009. In dit geval is het vrij eenvoudig, ze zijn gestopt met support voor de powerpc, alhoewel ze het niet zeggen.
Anyways, ze zijn ook niet echt snel met het patchen van dergelijke bugs, wat wil zeggen dat je kwetsbaar bent tot de patch er is. In dit geval wordt osx op een hoopje gegooid met alle unix besturingssystemen die dezelfde openssh versie gebruiken. Geloof me dat die hoop wel interessant is om te hacken, niet in minst omwille van de kritieke data die dikwijls op zulke systemen te vinden is.
En hoe weet je dan dat je mac veilig is? Ik heb een oude 17" macbook pro, waar ik serieus achter de firewall moet kruipen. Die zegt dat er geen updates zijn, ondanks een niet gepatchte openssh van 2009. In dit geval is het vrij eenvoudig, ze zijn gestopt met support voor de powerpc, alhoewel ze het niet zeggen.
Anyways, ze zijn ook niet echt snel met het patchen van dergelijke bugs, wat wil zeggen dat je kwetsbaar bent tot de patch er is. In dit geval wordt osx op een hoopje gegooid met alle unix besturingssystemen die dezelfde openssh versie gebruiken. Geloof me dat die hoop wel interessant is om te hacken, niet in minst omwille van de kritieke data die dikwijls op zulke systemen te vinden is.
Mijn opmerking was ook beetje cynisch bedoeld
Je leest zo vaak beweringen dat OS X veilig is (geen virussen trojans etc), maar die tijd beginnen we nu wel achter ons te laten nu Apple steeds meer geaccepteerd word door een grotere groep. En het steeds interessant word voor de boefjes om zich ook te concentreren op OS X en mobile devices.
En geen één virus scanner kan volledig beveiligen, aangezien virus eerst bekend moet zijn. Spreek meer over hoe snel accteerd met op een virus.
Comment