Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MacBook Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: MacBook Pro

Eerlijk gezegd volg ik Tommie daar wel in. Zelf gebruik ik de hele tijd mijn 13" MacBook Pro...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Een 17" is inderdaad niet meer vlot draagbaar, maar voor ontwerpen heb je gewoon een groot scherm nodig. 17" is daarvoor eigenlijk zelfs hopeloos te klein (zelfs als dat scherm een hoge resolutie zou hebben).
      Mijn branche is 3d CAD (en gebruik dus geen apple computers), en daarvoor is 24" maar juist het minimum. Maar dat is natuurlijk een compleet andere soort ontwerpen.

Ik begrijp trouwens niet goed hoe het komt dat sommigen zoveel problemen hebben met windows PC's. Ik kan me de tijd niet herinneren dat ik nog een blauw scherm of andere vastloper zou gehad hebben, en ik werk toch al een tijdje met windows...
      Een PC die duurder is dan een mac pro moet zondermeer gewoon goed werken. Ik doe het nog altijd met de helft qua kostprijs en zonder problemen .

Nu : als de ouders toch betalen, neem je best iets deftigs, hé. Maar ik zou bv. ook een mat scherm nemen : dat heeft enkel maar voordelen. Persoonlijk zou ik ook opteren voor een 15" met bijkomend groot scherm.
      Last edited by polleke_cgc; 16 juni 2011, 17:40.
      Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb een 17" MacBook Pro, net omdat ik veel in PhotoShop en InDesign werk op dat ding, daarom zo hoog mogelijke resolutie genomen, en op deze was dit 1920px dus dat valt goed mee.

Maar het is eigenlijk een draagbare desktop deze grote modellen, en niet echt een laptop, echt handig mee te nemen is die niet, dat is een 13" weer wel, maar dat vind ik weer te klein, dus als ik nu zou moeten kiezen ging ik voor een zware config in 15" (2.2Ghz i7, 8gb ram 500Gb 7200rpm hoge resolutie, ontspiegeld scherm) en nam ik een extra IPS scherm/klavier/muis voor op mijn bureau (niet de 27" Apple LED want die is veel te duur )

Is ook duur, maar zal een stuk handiger zijn volgens mij.

PS : hoe zit het eigenlijk met de website ... ik heb gratis mijn servers als hosting aangeboden en nog eens een PM gestuurd voor de details ... die je gelezen hebt ... en daarna nooit meer iets gehoord
        Last edited by LamboCars; 16 juni 2011, 18:07.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Een 17" is inderdaad niet meer vlot draagbaar, maar voor ontwerpen heb je gewoon een groot scherm nodig. 17" is daarvoor eigenlijk zelfs hopeloos te klein (zelfs als dat scherm een hoge resolutie zou hebben).
          Mijn branche is 3d CAD (en gebruik dus geen apple computers), en daarvoor is 24" maar juist het minimum. Maar dat is natuurlijk een compleet andere soort ontwerpen.

Ik begrijp trouwens niet goed hoe het komt dat sommigen zoveel problemen hebben met windows PC's. Ik kan me de tijd niet herinneren dat ik nog een blauw scherm of andere vastloper zou gehad hebben, en ik werk toch al een tijdje met windows...
          Een PC die duurder is dan een mac pro moet zondermeer gewoon goed werken. Ik doe het nog altijd met de helft qua kostprijs en zonder problemen .

Nu : als de ouders toch betalen, neem je best iets deftigs, hé. Maar ik zou bv. ook een mat scherm nemen : dat heeft enkel maar voordelen. Persoonlijk zou ik ook opteren voor een 15" met bijkomend groot scherm.
          Ok bedankt voor de hele boterham informatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ik heb een 17" MacBook Pro, net omdat ik veel in PhotoShop en InDesign werk op dat ding, daarom zo hoog mogelijke resolutie genomen, en op deze was dit 1920px dus dat valt goed mee.

Maar het is eigenlijk een draagbare desktop deze grote modellen, en niet echt een laptop, echt handig mee te nemen is die niet, dat is een 13" weer wel, maar dat vind ik weer te klein, dus als ik nu zou moeten kiezen ging ik voor een zware config in 15" (2.2Ghz i7, 8gb ram 500Gb 7200rpm hoge resolutie, ontspiegeld scherm) en nam ik een extra IPS scherm/klavier/muis voor op mijn bureau (niet de 27" Apple LED want die is veel te duur )

Is ook duur, maar zal een stuk handiger zijn volgens mij.

PS : hoe zit het eigenlijk met de website ... ik heb gratis mijn servers als hosting aangeboden en nog eens een PM gestuurd voor de details ... die je gelezen hebt ... en daarna nooit meer iets gehoord
            Met die websites zijn er serieuze problemen, bij iedereen, we gaan hem lokaal tonen op de server van de school. Maar toch bedankt.

Ik zal eens kijken in de winkel en eens zien wat het beste uitkomt eh voor laptop.
            Het moet natuurlijk makkelijk zijn om mee te nemen naar school.

Comment

De mijne ook, vroeger toen er nog geen 24" schermen waren toen konden we écht niet tekenen in 3D *sarcastisch* .
              Nee je hebt semi gelijk, het is veeeeel handiger, maar niet noodzakelijk om tot een goed resultaat te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                De mijne ook, vroeger toen er nog geen 24" schermen waren toen konden we écht niet tekenen in 3D *sarcastisch* .
                Nee je hebt semi gelijk, het is veeeeel handiger, maar niet noodzakelijk om tot een goed resultaat te komen.
                Het gaat er niet over dat het niet werkt (in het begin nog met autocad op 15" schermen getekend, in het gezegende jaar 1994), maar wat comfortabel en snel werkt. Als een tekenaar 20% productiever (en dat is laag geschat) is met een 24" scherm i.p.v. 15", dan is de prijs van zo'n scherm peanuts. Nu gebruik ik trouwens 2 stuks van 22" (helaas)...
                Hou er rekening mee dat in die tijd een 20" scherm meer dan 100.000 BEFkes kostte (en voor CAD is kleurechtheid niet echt belangrijk) en nooit moeten zagen om een dergelijk bakbeest op het bureau te hebben (zo'n schermpje was iets dieper dan een LCD'ke...).

Voor 3D is een groot scherm trouwens belangrijker dan 2D. Ik ken een aantal firma's waar ze 27 en 30" schermen gebruiken voor hun 3D-CAD...
                Groeten,

Polleke

Comment

Natalie, misschien is dit interessant:

Enne, nogtans = nochtans.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik geloof u wel ze Pol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      Ik geloof u wel ze Pol.
                      Allé...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Wel prachtig : iemand die een laptop koopt van 2500€, om wat mailkes op te vragen...
                        Moet kunnen natuurlijk .
                        Groeten,

Polleke

Comment

Voor de volledigheid toch eens melden dat studenten al betere prijzen krijgen van Apple.
                          De link van de 17'' verwijst naar één van 2499 euro, maar bij switch/edu (een link in dié pagina) is die nog 2300.
                          En dan is er nog de jaarlijkse studentenactie, die inhoudt dat je 75 euro mag besteden In de Mac App Store.

Peter

Comment

Wel prachtig : iemand die een laptop koopt van 2500€, om wat mailkes op te vragen...
                            Moet kunnen natuurlijk .
                            En hij kan er dan nog niet mee overweg...
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                              Voor de volledigheid toch eens melden dat studenten al betere prijzen krijgen van Apple.
                              De link van de 17'' verwijst naar één van 2499 euro, maar bij switch/edu (een link in dié pagina) is die nog 2300.
                              En dan is er nog de jaarlijkse studentenactie, die inhoudt dat je 75 euro mag besteden In de Mac App Store.

Peter
                              Sorry, maar ik lees daar 1999 euro.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ik weet hoe nochtans geschreven wordt hoor, trouwens er zit hier een spellingcontroller op dus ja. Ik schrijf dat gewoon altijd met een g tenzij dat ik iets moet maken voor school. En Ik koop liever een nieuwe, maar toch bedankt

Comment

Working...
                                X