Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke smartphone voor werk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: welke smartphone voor werk?

    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Sorry Nete maar je zit verkeerd . Superdaantje heeft dat gezegd, niet Deftone ...
    Klopt, nog niet goed wakker blijkbaar.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Re: welke smartphone voor werk?

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Die E72's shotten we hier buiten op 't werk. Er zit een bug in de Exchange Sync.
      Heb je nog zo'n E72's over. Ik gebruik een E71 en ben daar enorm tevreden van, maar zelfs al is het een Nokia, ik beschadig ze toch door mijn druk gedoe en door m'n motorijden in soms gietende regen op termijn (microfoon is zwak punt en camera zelf ook, maar die laatste gebruik ik minder en minder). Ik gebruik trouwens ook de GPS-functie met de Nokia Maps die erin zit. Ik gebruik wel een oudere versie van Outlook en liefst van al zou ik terug gewoon Schedule+ terug gebruiken, dat werkte altijd het best met al mijn oudere Nokia's sinds de eerste communicator.

      Wie een E72 voor een laag prijsje weg doe, ik wil een reserve voor het geval mijn E71 het begeeft! info@logocom.be, tel. 056/25.25.20. Thx!
      Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

      Comment


      • #33
        Re: welke smartphone voor werk?

        Hmmmm, het is ondertussen 2 jaar geleden dat ze die buitengezet hebben .

        Comment


        • #34
          Re: welke smartphone voor werk?

          Klein vraagje: Is het nu beter dan twee jaren geleden?

          Echt waar, maar mijn beste 'gsm' ooit was de (toen dure) Nokia Communicator 9000 uit... 1996 die zelfs met Windows for Workgroups versie 3.11 zeer professioneel met Schedule+ syncroniseerde en waar ik werkelijk alles mee kon doen dat ik nodig had (dus meer dan ik NU kan, ook al ben ik informaticus)! Ik had zelfs een eigen database gemaakt met eigen velden daarin.

          Natuurlijk kon ik niet op internet ermee, maar heel eerlijk: Kunnen we nu echt meer dan vroeger?

          Ik heb er al 10 x over nagedacht, maar heel eerlijk: Ik vind dat je met meer toestellen minder kunt dan vroeger. In elk geval minder doet. We hebben wel de indruk dat we meer doen, omdat we zoveel tijd verliezen aan sociale media als Facebook en via mail en surfen, maar doen we echt ook meer?

          In mijn geval niet, maar weerleg gerust en ik zou graag personen horen die meerdere agenda's beheren i.p.v. m'n oude Nokia die in één agenda alles combineerde maar ook zijn logboeken kon exporteren en ook al gesprekken kon opnemen als bewijskrachtige informatie.

          De E72 staat trouwens nog altijd erg duur op www.2dehands.be (jammer genoeg).

          +j
          Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

          Comment


          • #35
            Re: welke smartphone voor werk?

            Nokia lumia 720:
            Batterij gaat zeer lang mee, zeer goede navigatie ingebouwd en gratis, outlook dat perfect synchroniseerd met je mailingserver.
            Office, skydrive, alles wat een bedrijf kan dromen in een gsm.
            Ken al enkele bedrijven die van Iphone 4s naar Lumia's gegaan zijn omwille van deze perfecte integratie met het bedrijf.
            Boven de 10 stuks heb je 1 gratis bij Techdata (exclusief voor grote bedrijven).
            De lumia 520 en 620 zijn ook interessant, maar de premium feel van de 720 en het mooie scherm is echt een groot verschil.

            Comment


            • #36
              Re: welke smartphone voor werk?

              Dank je, ben ook klant bij Techdata.

              Je bent een engel, playerofwar! Ik probeer die ook zeker eens. Zijn de Lumia's ook zo Nokia schok-, zweet en vocht en stofbestendig zoals de Nokia E-klasse of krast het scherm gemakkelijker. En zijn die ook met extern klavier dat gemakkelijk typt of kun je er een extern (bluetooth) klavier aanhangen als dat niet zo is?
              Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

              Comment


              • #37
                Re: welke smartphone voor werk?

                Met de grote schermen van de moderne smartphones is een toetsenbord echt onnodig, ik ben zelf van een HTC pro 2 (met uitklapbaar toetsenbord) naar een Iphone en dan naar een Lumia 920 gegaan. Op de Iphone was het toestenbord aan de kleine kant, maar op een groter scherm als dat van de Lumia 920/720, heb je er echt geen last van.
                Scherm van de 720 is volledig krasbestendig (enkele medewerkers gebruiken deze reeds enkele weken in dezelfde broekzak met hun sleutels en ze zien er nog als nieuw uit).
                Schokbestendig weet ik niet (en test zo'n dingen liever niet ). Mijn Lumia 920 is wel al enkele keren gevallen en zelfs op straat had hij geen krasje!

                Comment


                • #38
                  Re: welke smartphone voor werk?

                  Die Nokia communicator suite was een ware nachtmerrie vroeger. Ik hoop dat je die niet meer nodig hebt. De kies software van samsung of itunes is eigenlijk niet veel beter in een professionele omgeving. De updates van mijn samsung komen nu gelukkig OTA binnen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: welke smartphone voor werk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Die Nokia communicator suite was een ware nachtmerrie vroeger. Ik hoop dat je die niet meer nodig hebt. De kies software van samsung of itunes is eigenlijk niet veel beter in een professionele omgeving. De updates van mijn samsung komen nu gelukkig OTA binnen.
                    Wat heeft dat te maken met de Nokia's van vandaag?
                    Al mijn office bestanden kan ik bewerken op mijn gsm, word, excell, one-note en ik kan zelfs powerpoints bekijken. Op een Iphone of Android moet je daar al app's voor downloaden die de helft van de tijd niet werken (been there, done that). GPS heb ik gratis en werkt beter dan mijn tomtom en ik kan deze overal gebruiken en heb er geen dataconnectie voor nodig zoals bij een Iphone. Ik trek een foto en kan deze onmiddellijk op onze server zetten zonder een omslachtige app.
                    Voor bedrijven en professioneel gebruik staat Nokia ver voor op zijn competitie, enkel op vlak van entertainment zitten ze wat achter door de beperkte app's (200.000).
                    Last edited by playerofwar; 22 juni 2013, 08:26.

                    Comment


                    • #40
                      Re: welke smartphone voor werk?

                      Ik wil aansluiten bij Nokia ook. Moest sms'en van mijn zoon binnenhalen van Samsung en zelfs met de toch wel zeer goede (betalende) software van Mobile Master bleef het een nachtmerrie. Ok, het was wennen bij Nokia en nu staat het wat lager, maar het doet inderdaad op professioneel vlak nog alles. En op vlak van entertainment mogen ze achterstaan want de bedrijfsmensen hebben dit echt NIET nodig, integendeel we verliezen te veel tijd aan Facebook en mails en willen terug functioneler zijn. Zoals gezegd: benzineverbruik in een Excel zonder app op je Nokia gsm bijhouden is een gewoonte die je niet graag meer mist (en die al kon van de Communicator, we gingen dus enkel in snelheid soms wat achteruit in werken).

                      Maar we breken de tegenmerken niet af, alleen hebben we veel betaald aan Nokia al die jaren, maar hebben we daar zeker een stabiel bedrijf en stabiele oplossingen voor teruggekregen.

                      Mijn volgende wordt na de professionele replieken hier, terug een Nokia, wellicht de bij m'n sleutels krasvrije Lumia 720 of 920, maar wellicht pas nadat mijn E71 wellicht sneuvelt, want economischer kun je NIET zijn dan zo lang mogelijk jezelfde auto, gsm, materiaal te gebruiken. Een camionette durf ik na 300.000 km weer nieuw kopen om minder verbruik te hebben (ik ging van een Vito over een Vivaro naar een gelijke Trafic, maar ook dat moeten we relativeren, want m'n rug werd minst belast in de Vito en daarom moest ik als optie toch een duurdere zeteloptie kopen in de Trafic waar ik in ruim een jaar de 70.000 km mee haal). Sport doen is echter de beste remedie tegen rugprobelemen, oh nee: minder slapen ook. Wat betreft die nachtmerrie van de Nokia Suite, ik ben wel informaticus, dus blijf zo lang mogelijk bij dezelfde werkende versie omdat elke nieuwe suite een aantal aanpassingen vergt. Maar als je voluit gaat door die aanpassingen, geraak je er wel. Ook hetzelfde advies: hetzelfde merk blijft zo dicht mogelijk bij zijn zelfde werkwijze. Ook bluetooth afzetten met '*' blijven induwen, stil door blijvend op '#' duwen of wlan afzetten of via een hoofdmenu net wel koppelen aan een wlan zijn zo simpel en vanzelfsprekend dat Nokia adepten zelf niet weten hoe gebruiksvriendelijk hun gsm is. Ik installeer ook Iphones en Ipads en dat valt best mee, maar ik moet ook daarvoor een informatica-adept zijn en multi-user zijn die Appeltjes nog steeds niet in tegenstelling tot de Nokia's (adresboek continu bij; kalender switchen met notities; kopiëren naar en vanuit sms; tel.nrs. in je sms aanduiden om ze te bellen of te sms'en; m'n gps-tracker in de moto meteen bellen zodat m'n echtgenote meteen weet waar ik zit en hoe lang ik bijv. van Amsterdam nog op terugweg ben omdat ze koude voetjes heeft)... Toch mooi en zo snel vanzelfsprekend (net als een goed huwelijk). Soms is het niet belangrijk wat een gsm kan, maar wat je ermee doet en hoe je die mis- of gebruikt. Liefs en positiefs aan allen met respect voor elkeens voorkeur. +j Enne: bedankt Player-of-Peace
                      Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen. Ik ben op mijn best als ik zwijg... nooit dus. Als u het niet doet, doe ik het wel. Als ik geliefd zou zijn, zou ik pas echt een slechte journalist zijn.

                      Comment

                      Working...
                      X