Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke smartphone voor werk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke smartphone voor werk?

    Ik push nu ook mail en agenda zonder enige vertraging. En er is duidelijk gekozen om niet te kiezen voor BB om haar eigen protocol. Het is te gesloten. En belangrijkste huidige oplossing is goedkoper en spreekt de gebruiker meer aan.

    Ik als puur gebruiker heb nu de vrijheid te kiezen uit verschillende toestellen. Zo gebruik ik iPad voor mail, agenda, internet en citrix en een smart Phone naar keuze voor mail, agenda en internet

    Wat betreft data. Wij hebben onbeperkt data verbruik. Of ik nu 10MB verbruik of 4GB prijs is het zelfde

    En wat doet het netwerk van mijn werkgever er toe. Is hier niet van toepassing !!

    Gebruik nu een Nokia E72 en stap binnen kort over op een iPhone. Deze heeft voor mij als voordeel dat scherm groter is en mail en agenda overzichtelijker is. iPhone heeft mijn persoonlijke voorkeur voor zakelijk gebruik. ;-)
    Last edited by Superdaantje; 16 juni 2011, 18:09.

    Comment


    • #17
      Re: welke smartphone voor werk?

      iPhone! Alleen al omdat het ZOOO makkelijk is in gebruik!

      Comment


      • #18
        Re: welke smartphone voor werk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Thanks klopt. Mijn werk gever heeft derhalve gekozen om niet te gaan voor een BB. Was te veel gedoe met implementatie. En het gaat bij ons niet om een tiental toestelen, maar paar duizend toestelen. Iedereen heeft een mobiel bij ons een mobiel en bepaalde functie groepen hebben een Smartphone. Het nieuwe werken
        Voor een paar duizend toestellen ben je echt wel beter af met BES hoor. Ik heb bij ons ook de implementatie meegedaan, en zoveel stelt het echt niet voor hoor.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #19
          Re: welke smartphone voor werk?

          Oorspronkelijk geplaatst door JellyFish Bekijk bericht
          iPhone! Alleen al omdat het ZOOO makkelijk is in gebruik!

          Denk dat jij over iets gelezen hebt.

          (liefst max. 300 euro).
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #20
            Re: welke smartphone voor werk?

            2dehands?
            Neen, had er inderdaad overgelezen

            Comment


            • #21
              Re: welke smartphone voor werk?

              Ik heb nu de Samsung Galaxy S2, maar ook een beetje buiten budget vrees ik. Ik moet wel zeggen dat de gps daarop zeer prettig werkt. Het is een dual-core toestel en dat gaat vooruit.

              Wat exchange betreft. Dat werkt via OWA, outlook web access. Voordeel is dat je niks moet installeren op de pc, maar wel wifi nodig hebt of een data abonnement op de smartphone. Die OWA werkt voor de meeste toestellen, inclusief iPhone, maar die kan nog via de pc synchen ook denk ik. Denk niet dat je er iTunes voor nodig hebt, want daar zijn de sysadmins allergisch voor.

              WM7 nog even links laten liggen (heb ik van horen zeggen).

              Comment


              • #22
                Re: welke smartphone voor werk?

                Nog even info gaan inwinnen...
                De andere dienst werkt met HTC HD2 toestellen. Blijkbaar wil de ITC department momenteel niet investeren in het netwerk voor BB, alhoewel hier wel al enkel (te weinig blijkbaar) vraag naar is geweest. Indien voldoende mensen BB zouden willen, is dat te overwegen, heb ik begrepen. Dat zou op langere termijn in kosten besparen.

                Omdat we hier met een netwerk zitten, worden enkel de standaard proggie's van HTC ondersteund. Tomtom aankopen zou dus geen optie zijn, dat zou geblokkeerd worden. CoPilot wordt hier gebruikt en men is daar tevreden over.

                De persoon waar ik mee gesproken heb heeft privé een BB curve. Moest hij kunnen kiezen zou hij liefst met BB werken: sneller en goedkoper (zowel in aankoop als internet) dan HTC HD2.

                Ik denk dat ik eens met de ICT/aankoop afdeling moet gaan samenzitten om te kijken of BB bespreekbaar is of best toch bij HTC blijven.

                ps: Samsung zou blijkbaar op Windows 7 draaien. Wij willen ArcPad installeren en dat zou daarmee niet draaien...valt dus uit de boot vrees ik.
                Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

                Comment


                • #23
                  Re: welke smartphone voor werk?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Voor een paar duizend toestellen ben je echt wel beter af met BES hoor. Ik heb bij ons ook de implementatie meegedaan, en zoveel stelt het echt niet voor hoor.
                  volledig mee akkoord...
                  heb BB leren kennen bij Coca Cola (toch zo een 17.000 BB gebruikers in benelux alleen al) en nu ook bij BGC...

                  implementatie is helemaal niet moeilijk, maar als je van duizenden spreekt is het misschien wel handiger voor de firma om zelf de BES software bij RIM aan te schaffen, dan heb je enorm véél zaken waar je als werkgever over kan beslissen wat mag en niet mag op de BB's

                  meer zelfs, qua gebruikersgemak hoeft een BB zelfs niet onder te doen voor een Iphone of menig android telefoon.
                  Vele mensen die ik ken en mijn BB's (een Curve 8520 en een Torch) eens uitproberen vinden ze heel handig in het gebruik.
                  Velen zijn zelfs in de wolken met het toetsenbord dat, hoewel die van Samsung Chat enzo er erg op trekken, redelijk handig is en doordat de toetsen duidelijk afzonderlijk staan ook makkelijk in gebruik...

                  Het nadeel??? je gaat natuurlijk sommige apps niet hebben zoals op de Iphone ed. maar Blackberry Apps zijn er ook al duizenden.
                  Qua muziek en film capaciteiten moet een BB ook niet onderdoen voor de andere merken.
                  Qua veiligheid is trouwens de BB nog één van de meest betrouwbare toestellen (reden ook waarom sommige arabische landen ze niet willen: de encryptie is te zwaar).
                  ook kan je per telefoon het (gratis) Blackberry Protect gebruiken, dit houdt in:
                  1. je gsm via je pc enorm veel lawaai laten maken (handig als je hem ergens in stille modus gelegd hebt en niet meer weet waar)
                  2. je gsm localiseren : BB's met ingebouwde GPS kan je op een soort google maps zien waar hij zich bevindt
                  3. vanop afstand backuppen
                  4. vanop afstand blokkeren/wissen (dit gebeurd niet zoals bij de meeste andere merken via je simkaart maar via de Blackberry PIN, die gelinkt is aan de telefoon (en via de BES aan een emailadres van je werknemers), dus als de BB gepikt wordt en ze steken er een andere kaart in dan nog kan je hem blokkeren
                  5. een bericht sturen naar je BB in geval van diefstal.

                  ook heb je het fameuze BBM: Blackberry Messenger: basis gezien een soort MSN tussen BB's onderling, gebruikt minder trafiek dan de meeste smartphone chatprogramma's en is sterker gecodeerd dan gewone smartphones
                  Last edited by Biohazard79; 17 juni 2011, 10:53.
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke smartphone voor werk?

                    Ik ben een leek in smartphone en BB - land. Daarom enkele vragen:

                    Wat is dat hele push e-mail gedoe? En waar heb je dat voor nodig? Volgens Wikipedia moet je blijkbaar niet persé het BB-abonnement nemen, je zou het toestel ook kunnen gebruiken met andere data-abonnementen, mits het installeren van een tweede browser en email client...

                    Ik vraag me alleen af of je een programma als ArcPad kunt draaien (ik veronderstel van niet?) en of de gps wel duidelijk genoeg is op het kleinere (t.o.v. een HTC HD2) scherm.

                    En kan me iemand zeggen wat zo de maandelijkse kost is voor dataverbruik van zowel BB als zo'n HTC-achtig iets. Er van uitgaande dat je dagelijks belt, sms't en een keer of 2 je mail checkt en misschien ook nog wat surft en je gps gebruikt....
                    Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke smartphone voor werk?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Deftone82 Bekijk bericht
                      Hallo

                      Ik had al ergens gelezen dat hier wel enkele mensen in het bezit zijn van een smartphone of pda of ...
                      Op mijn werk zijn ze aan het overwegen om smartphones aan te kopen!
                      Hier een Nokia N8. Erg tevreden over snelheid gps.
                      Voor mailsynchronisatie maak ik gebruik van deze dienst: http://www.nuevasync.com/

                      [Maar misschien wel iets buiten het opgelegde budget.]

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke smartphone voor werk?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Deftone82 Bekijk bericht

                        En kan me iemand zeggen wat zo de maandelijkse kost is voor dataverbruik van zowel BB als zo'n HTC-achtig iets. Er van uitgaande dat je dagelijks belt, sms't en een keer of 2 je mail checkt en misschien ook nog wat surft en je gps gebruikt....
                        Als het bij de "groten" MOET zijn: vanaf 5 euro voor 50 MB (belachelijk) tot ongeveer 30 euro voor 2 GB (beetje overkill), wel bovenop telefonie abo en gesprekskosten.
                        Alternatief: Mobile Vikings: 2 GB voor 15 euro, die 15 euro mag je ook opbellen (24 cent/min, dus vrij duur) + 2000 SMS'jes gratis.

                        Maar als je voor een paar duizend toestellen een contract afsluit ziet het kostenplaatje er misschien heel anders uit.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke smartphone voor werk?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Deftone82 Bekijk bericht
                          ..
                          En kan me iemand zeggen wat zo de maandelijkse kost is voor dataverbruik van zowel BB als zo'n HTC-achtig iets. Er van uitgaande dat je dagelijks belt, sms't en een keer of 2 je mail checkt en misschien ook nog wat surft en je gps gebruikt....
                          Dit geldt enkel voor particulieren, voor bedrijven moet je dit soort contracten onderhandelen.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke smartphone voor werk?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Dit geldt enkel voor particulieren, voor bedrijven moet je dit soort contracten onderhandelen.
                            Zo'n groot bedrijf zijn we niet. Wij gaan maximum een 6/7-tal toestellen aankopen.
                            Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

                            Comment


                            • #29
                              Re: welke smartphone voor werk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Deftone82 Bekijk bericht
                              Zo'n groot bedrijf zijn we niet. Wij gaan maximum een 6/7-tal toestellen aankopen.
                              Ha, maar hiermee zette je ons wel op het verkeerde been:

                              Thanks klopt. Mijn werk gever heeft derhalve gekozen om niet te gaan voor een BB. Was te veel gedoe met implementatie. En het gaat bij ons niet om een tiental toestelen, maar paar duizend toestelen. Iedereen heeft een mobiel bij ons een mobiel en bepaalde functie groepen hebben een Smartphone. Het nieuwe werken

                              Voor zo'n gering aantal, en als je dan prijs-kwaliteit gaat kijken, schiet er slechts één operator over die zich qua data limieten/prijs NIET belachelijk maakt.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: welke smartphone voor werk?

                                Sorry Nete maar je zit verkeerd . Superdaantje heeft dat gezegd, niet Deftone ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                                Thanks klopt. Mijn werk gever heeft derhalve gekozen om niet te gaan voor een BB. Was te veel gedoe met implementatie. En het gaat bij ons niet om een tiental toestelen, maar paar duizend toestelen. Iedereen heeft een mobiel bij ons een mobiel en bepaalde functie groepen hebben een Smartphone. Het nieuwe werken
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X