Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huurder met hond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Huurder met hond

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    ..........

ikzelf woon in een rijhuis en heb.....7 honden......
    1 knip met mijn vingers is voldoende en het is muisstil......
    hoe heb je ze dat aangeleerd?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

het is niet zo zeer het aanleren bouk , eerder wie de leider is binnen de roedel maar daar moet je wat theorie voor doorworstellen over hondengedrag....
      de leider binnen een roedel bepaald wanneer en wat er gebeurt en op ongewenst gedrag word zonder uitzondering direkt ingegrepen....
      als ik soms bij mensen kom is het echt soms triest te zien hoe de hond des huizes zich gedraagd , echt erg soms...
      de honden reageren enkel op mijn gedrag, en zo hoort het....

onderstaande foto is 1 van mijn honden, even bijvermelden dat de hond het meisje voor de eerste keer zag....
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        ........ even bijvermelden dat de hond het meisje voor de eerste keer zag....
        tja..maar met zo,n modelleke zou ik ook zo reageren hoor)(.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          tja..maar met zo,n modelleke zou ik ook zo reageren hoor)(.
          grt,bouk.
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
            daar zit wel het verschil: in het huurcontract van originele poster staat uitdrukkelijk dat het NIET mag.
            clausules die strijdig zijn met de wet zijn nietig. Als in dat huurcontract staat dat men daar seriemoordenaarspraktijken mag uitvoeren blijven seriemoordenaarspraktijken verboden. Zelfde verhaal met gezelschapsdieren, dat mag van de wetgever dus kan geen enkel onderling contract dat verbieden. Dat is gewoon de hiërarchie van de rechtsbronnen. De Belg wordt geacht die te kennen.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
              daar zit wel het verschil: in het huurcontract van originele poster staat uitdrukkelijk dat het NIET mag.

Beste om doen: syndicus of eigenaar moet een aangetekend schrijven sturen.
              Indien na aangetekend schrijven niet ok, vaststelling laten doen door politie en nog aangetekend schrijven met vaststelling in kopie.
              Indien nog niet ok=> vrederechter
              en die klacht kan verworpen worden omdat men dan ingaat op de wet van privacy
              men kan zoveel men wilt in een contract laten zetten kwestie huisdieren of niet
              wettelijk kan men dat niet verbieden om er te houden, dan mag de verhuurder dat nog 200maal in zijn contract zetten
              zo zijn er al een aantal rechtszaken in het voordeel van de huurder uitgesproken omdat dit te maken heeft met de wet over privacy

Comment

woef!
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Wet op de privacy ?
                  Als de politie vaststelt dat die hond effectief voor overlast zorgt, en de overige bewoners klacht indienen wegens overlast (want die hebben er het meeste last van), dan vrees ik dat die wet op de privacy wel eens zou kunnen sneuvelen...
                  De overige huurders hebben denk ik evenveel recht op hun "privacy" als die hond...

Ik zou die klagende bewoners een gezamelijke klacht laten indienen bij de politie...
                  Last edited by polleke_cgc; 8 juni 2011, 20:44.
                  Groeten,

Polleke

Comment

t Probleem is dat veel mensen geen tijd in hun hond steken of hem zelfs niet kennen als gevolg daarvan !

Als je met 2 werkt van 8 - 17 u, moet je geen hond nemen, en als je alleen woont al zeker niet (tenzij je goede opvang hebt). En als de mensen thuis komen van hun werk, moeten ze nog naar de winkel, koken en taxi voor de kinderen spelen. De hond zal wel een lange wandeling krijgen in t weekend (als t niet regent).

Hoe kan je nu verwachten dat je hond 9 u zijn urine ophoudt ?

En blaffen of de boel afbreken is ook maar een roep om aandacht.

De hond dan in een bench steken is gewoon dierenmishandeling.

Koop dan een kanarie of zo !
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Als je met 2 werkt van 8 - 17 u, moet je geen hond nemen, en als je alleen woont al zeker niet (tenzij je goede opvang hebt).
                      Ook dit klopt niet volledig, alles hangt af welke hond je hebt en hoe zijn karakter is.
                      Wij werken beiden ook voltijds en hebben een Duitse Herder, die zit overdag in huis en kan overal gaan waar hij wil, alleen is hij niet want de kat komt meestal snuit tegen snuit bij hem liggen.
                      Ik ben er zeker van dat wij in totaal meer thuis (en dus bij de dieren) zijn dan vele mensen die niet werken.
                      In de winter blijft voor hen de verwarming op staan en in de zomer de airco ... veel mensen hebben dit niet eens!
                      Een grote hond moet overdag niet zo vaak een plasje doen als een kleine hond ... die kan de dag gerust doorbrengen zonder de hoognodige boodschap.
                      Als we thuiskomen is die bij ons tot vaak een stuk in de nacht (redelijk laat op, of eerder vroeg) ... die hond heeft niet minder gezelschap als een gepensioneerd koppel dat overdag boodschappen doet, op restaurant gaat eten, op familiebezoek gaat en uitstapjes maakt naar zee en ardennen maar de hond thuis laat!
                      Als wij overdag thuis zijn, dan ligt de hond meestal veel te rusten, die is pas het meest actief tegen de avond en dus het uur dat we ook thuis komen (een van ons toch) ... die krijgt de nodige aandacht, er wordt mee gespeeld en de nodige verzorging gegeven.
                      Diegene dat kan aantonen dat mijn hond ongelukkig is, die is altijd welkom!

En als de mensen thuis komen van hun werk, moeten ze nog naar de winkel, koken en taxi voor de kinderen spelen.
                      Ja, dan komen de thuiszitters pas thuis van hun daguitstapje ... waar een ander om 08u30 begint te werken zijn de gepensioneerden al lang aan het wachten aan de ingang van de Aldi.
                      Met andere woorden, niet moeten gaan werken is geen garantie dat mensen beter of meer met hun hond bezig zijn ... die hond meenemen doen de meesten ook niet zo veel want er zijn te veel plaatsen waar je er niet welkom mee bent.

Hoe kan je nu verwachten dat je hond 9 u zijn urine ophoudt ?
                      Hangt van ras af en dan nog van hond tot hond!
                      De meeste grote honden kunnen 13 tot 14 uur ophouden zonder probleem.
                      Zelfs als we thuis zijn kan het zijn dat die gewoon niet naar buiten wil, bij regen steekt die hoogstens zijn neus eens buiten en bedenkt die zich snel ... het plasje zal dan wel voor later zijn.

En blaffen of de boel afbreken is ook maar een roep om aandacht.
                      Dat doen sommige honden ook bij mensen die dag en nacht thuis zitten ... dan is er meestal wel meer verkeerd al kan er ook wel eens eentje met een koppig karakter tussen zitten.

Koop dan een kanarie of zo !
                      Ja, sluit zoiets op in een kooi van 50 om 50cm en laat het daar van zijn vrijheid genieten!
                      Ik zie niet in wat een kanarie meer opgesloten en alleen moet zitten dan een hond of een kat. Straf dit van een dierenverzorger te moeten horen.

Maar een dier naar het asiel brengen of ergens achterlaten is gewoon puur een misdaad, het excuus dat het niet mag van de huisbaas is dikke zever!
                      Een dier neem je, heb je lief en verzorg je tot het einde! Wil je nieuwe huisbaas niet dat je dat dier houdt, zoek dan een andere woning waar het wel mag ... of zou je uw partner ook dumpen als de huisbaas "bijvoorbeeld" homo is en in zijn voorwaarden zet "vrouwen niet toegelaten"? (Is maar een voorbeeld hé, ik heb niet tegen mensen met een andere uiting)
                      Last edited by VerSeg; 9 juni 2011, 00:04.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        1 Een dier neem je, heb je lief en verzorg je tot het einde! 2 Wil je nieuwe huisbaas niet dat je dat dier houdt, zoek dan een andere woning waar het wel mag ... of zou je uw partner ook dumpen als de huisbaas "bijvoorbeeld" homo is en in zijn voorwaarden zet "vrouwen niet toegelaten"? (Is maar een voorbeeld hé, ik heb niet tegen mensen met een andere uiting)
                        1 ik ken geen honden die echt goed opgevoed en verzorgd worden die heelder dagen en nachten blaffen en janken.
                        2 De huisbaas heeft zich als iedereen naar de wet te schikken. Gezelschapsdieren mogen in elk huurhuis. Een huisbaas kan het contract daarom niet opzeggen. Ik ben zelf een tijdje verhuurder geweest en ook geschrokken van hoe weinig je eigenlijk te zeggen hebt over je huis.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Na de nodige klachten van medebewoners van het gebouw, heeft de nieuwe hondeeigenaar het beest (stafford) ergens anders ondergebracht. Oef.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ook dit klopt niet volledig, alles hangt af welke hond je hebt en hoe zijn karakter is.
                            Wij werken beiden ook voltijds en hebben een Duitse Herder, die zit overdag in huis en kan overal gaan waar hij wil, alleen is hij niet want de kat komt meestal snuit tegen snuit bij hem liggen.
                            Ik ben er zeker van dat wij in totaal meer thuis (en dus bij de dieren) zijn dan vele mensen die niet werken.
                            In de winter blijft voor hen de verwarming op staan en in de zomer de airco ... veel mensen hebben dit niet eens!
                            Een grote hond moet overdag niet zo vaak een plasje doen als een kleine hond ... die kan de dag gerust doorbrengen zonder de hoognodige boodschap.
                            Als we thuiskomen is die bij ons tot vaak een stuk in de nacht (redelijk laat op, of eerder vroeg) ... die hond heeft niet minder gezelschap als een gepensioneerd koppel dat overdag boodschappen doet, op restaurant gaat eten, op familiebezoek gaat en uitstapjes maakt naar zee en ardennen maar de hond thuis laat!
                            Als wij overdag thuis zijn, dan ligt de hond meestal veel te rusten, die is pas het meest actief tegen de avond en dus het uur dat we ook thuis komen (een van ons toch) ... die krijgt de nodige aandacht, er wordt mee gespeeld en de nodige verzorging gegeven.
                            Diegene dat kan aantonen dat mijn hond ongelukkig is, die is altijd welkom!

Ja, dan komen de thuiszitters pas thuis van hun daguitstapje ... waar een ander om 08u30 begint te werken zijn de gepensioneerden al lang aan het wachten aan de ingang van de Aldi.
                            Met andere woorden, niet moeten gaan werken is geen garantie dat mensen beter of meer met hun hond bezig zijn ... die hond meenemen doen de meesten ook niet zo veel want er zijn te veel plaatsen waar je er niet welkom mee bent.

Hangt van ras af en dan nog van hond tot hond!
                            De meeste grote honden kunnen 13 tot 14 uur ophouden zonder probleem.
                            Zelfs als we thuis zijn kan het zijn dat die gewoon niet naar buiten wil, bij regen steekt die hoogstens zijn neus eens buiten en bedenkt die zich snel ... het plasje zal dan wel voor later zijn.

Dat doen sommige honden ook bij mensen die dag en nacht thuis zitten ... dan is er meestal wel meer verkeerd al kan er ook wel eens eentje met een koppig karakter tussen zitten.

Ja, sluit zoiets op in een kooi van 50 om 50cm en laat het daar van zijn vrijheid genieten!
                            Ik zie niet in wat een kanarie meer opgesloten en alleen moet zitten dan een hond of een kat. Straf dit van een dierenverzorger te moeten horen.

Maar een dier naar het asiel brengen of ergens achterlaten is gewoon puur een misdaad, het excuus dat het niet mag van de huisbaas is dikke zever!
                            Een dier neem je, heb je lief en verzorg je tot het einde! Wil je nieuwe huisbaas niet dat je dat dier houdt, zoek dan een andere woning waar het wel mag ... of zou je uw partner ook dumpen als de huisbaas "bijvoorbeeld" homo is en in zijn voorwaarden zet "vrouwen niet toegelaten"? (Is maar een voorbeeld hé, ik heb niet tegen mensen met een andere uiting)
                            Als een hond langer als 6 uur zijn behoefte moet ophouden, dat is niet goed voor de nieren en gewoon misdadig !!!
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Als een hond langer als 6 uur zijn behoefte moet ophouden, dat is niet goed voor de nieren en gewoon misdadig !!!
                              Dus U slaapt nooit geen 6uur ononderbroken? En U staat hopelijk 's nachts dan toch wel om de 2 tot 3 uur op om uw hond even uit te laten ( liefst een wandeling met hem maken of nog wat spelen met hem nadat hij z'n behoefte heeft gedaan ). Neen zo'n absolute uitspraken zijn gevaarlijk hé, een goede, evenwichtige hond die een tijd lang alleen thuis moet zitten zal de meeste van die tijd rustend/slapend doorbrengen net zoals hij het 's nachts doet, en inderdaad zijn er hier wel uitzonderingen op maar dit zijn dan ook de honden die soms meer overlast bezorgen dan sommige andere honden.

Comment

Wat een onzin verkoop je hier. Een gezonde hond kan zonder enig probleem 9 uur alleen thuis zijn. Als jij enige referentie kan geven van het tegendeel, mag ik dat graag zien.

Jan

Comment

Working...
                                X