Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huisdieren en warme modems: waarschuwing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: huisdieren en warme modems: waarschuwing

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
    Als dat niet wetenschappelijk/medisch bewezen is zou ik niet te snel die stelling poneren.
    Indien juist dan is er meer gevaar voor een mens dan voor een dier.
    tja, harde bewijzen blijken er nog steeds niet te zijn denk ik, maar de verdenkingen zijn groot.
    de installateur van de modem vroeg me "ga je draadloos werken of niet?"
    ik zei van niet.
    "in dat geval zal ik die functie uitschakelen bij de modem, dan krijg je minder straling."

ook was er een paar jaar geleden veel te doen rond een zaak in het Belgische leger.
    soldaten sliepen er tijdens maneuvers in winternachten tegen een bepaald onderdeel van de radarinstallatie om zich op te warmen.
    onevenredig veel onder hen zijn daarna gestorven door kanker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat een kat van een modem een gezwel zou krijgen geloof ik niet zo veel, hetgeen ik echter wel geloof en wat ook menselijk is ... dat men bij verlies van een huisdier altijd probeert te zoeken hoe men het langer had kunnen laten leven.
      Het pakt eenieder dat zijn dier liefhad en men kweekt een soort van schuldgevoel niettegenstaande het de normaalste zaak van de wereld is dat dieren zoals mensen komen te sterven ... de ene al wat sneller dan de andere.
      Probeer er mooie herinneringen aan over te houden en zet het opzij voor zover mogelijk.
      dank u verseg.
      het klopt wat je zegt.
      te meer omdat dertien jaar niet uitzonderlijk is voor een kat.
      de herinneringen proberen we nu te koesteren, daarom dat we niet snel een ander huisdier gaan nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
        Dan zie je ook veel dat je niet mag zien...
        Ik zie hun netwerken en ik zie dat er paar NIET beveiligd zijn.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          tja, harde bewijzen blijken er nog steeds niet te zijn denk ik, maar de verdenkingen zijn groot.
          de installateur van de modem vroeg me "ga je draadloos werken of niet?"
          ik zei van niet.
          "in dat geval zal ik die functie uitschakelen bij de modem, dan krijg je minder straling."

ook was er een paar jaar geleden veel te doen rond een zaak in het Belgische leger.
          soldaten sliepen er tijdens maneuvers in winternachten tegen een bepaald onderdeel van de radarinstallatie om zich op te warmen.
          onevenredig veel onder hen zijn daarna gestorven door kanker.
          Wel een verschil hier....
          Een eerlijke wetenschappelijke studie en we weten alles, zo simpel is het.
          Al de rest is gissen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dat een kat van een modem een gezwel zou krijgen geloof ik niet zo veel, hetgeen ik echter wel geloof en wat ook menselijk is ... dat men bij verlies van een huisdier altijd probeert te zoeken hoe men het langer had kunnen laten leven.
            Het pakt eenieder dat zijn dier liefhad en men kweekt een soort van schuldgevoel niettegenstaande het de normaalste zaak van de wereld is dat dieren zoals mensen komen te sterven ... de ene al wat sneller dan de andere.
            Probeer er mooie herinneringen aan over te houden en zet het opzij voor zover mogelijk.
            Klopt allemaal
            Dus... min. om de zes maanden naar de veearts.
            Enne....natuurlijk voedsel helpt ook.

Tegen het milieu zoals het NU is, is iedereen toch machteloos.

** Véél huisdieren zijn ook veel te "zwaarlijvig".
            (sorry maar dat is zo)

(neen, ik spel niemand de les)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Zonder huisdier verder doen ? Ik hoop dat je het kan , eind vorig onze duitse herder moeten laten inslapen .Mijn vrouw zij met tranen in haar ogen tegen de dierenarts dat ze geen hond meer moest hebben met tranen in de ogen (ik ook ) ,of het was enen op batterijen .Dit alles was de dag erop al anders , maar hebben tot vorige week moeten wachten op een pup en mijn vrouw kan haar geluk niet op .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Zonder huisdier verder doen ? Ik hoop dat je het kan , eind vorig onze duitse herder moeten laten inslapen .Mijn vrouw zij met tranen in haar ogen tegen de dierenarts dat ze geen hond meer moest hebben met tranen in de ogen (ik ook ) ,of het was enen op batterijen .Dit alles was de dag erop al anders , maar hebben tot vorige week moeten wachten op een pup en mijn vrouw kan haar geluk niet op .
                WDR > "daheim & unterwegs" > een middagprogramma op TV.
                Stefan Pinnow is een presentator en zijn (vorige) hond is ook overleden.
                Startseite der Fernsehsendung „Hier und heute" – Geschichten, Rezepte, Videos aus NRW

Die hond heette "Paula"
                Sinds jaar en dag hangt nu in de studio een foto van die hond.
                Nu heeft die een "zwarte" en die heet "Lotte".
                En meestal is Lotte ook in de studio tijdens de uitzending als hij modereert.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Veekl sterkte met het verwerken van het verlies.
                  Het is normaal dat je gaat zoeken naar een oorzaak. Ik heb zelf mijn mastino verloren op 5-jarige leeftijd aan botkanker. Lange tijd heb ik een ander merk van voeding aan mijn volgende hond gegeven... maar of het daaraan lag. Ik het weet het niet.
                  Je moet maar denken dat je je lievelingsdier toch 13 jaar een mooi leven hebt bezorgd.
                  Hopelijk nemen weldra de mooie herinneringen de bovenhand.
                  En wie weet, vind je de sterkte om aan een andere rakker een even goed leventje te bezorgen.
                  Geniet van foto's maken

Comment

Waarom een pup aanschaffen terwijl onze asielen stampendvol zitten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                      Of deze:
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Omdat de meeste mensen hun hond of kat zelf willen zien opgroeien en opvoeden.
                        Daarom is een hond uit het asiel niet altijd een slechte keuze maar die pup is "meestal" al geboren als jij hem wil kopen. Als iedereen die pup laat waar hij is, dan komt die daarna ook in het asiel.
                        Eigenlijk draait het in een rondje.
                        Ik zou me eerder de vraag stellen waarom een hond (of kat) in het asiel laten opnemen als je er eerst voor gekozen hebt hem op te voeden?
                        De meeste honden en katten die er zitten zijn achtergelaten door hun baasje dat "plots" geen tijd meer aan hun wou besteden ... op enkele uitzonderingen na die er door andere redenen geraakt zijn.
                        Hoofdpunt is als je een dier neemt, besef dan eerst dat je ervoor moet zorgen tot het einde!
                        Zoals hier blijkt is de TS iemand van het type dat tot de laatste seconde voor zijn dier zorgt!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Mocht je kat dit gezwel gekregen hebben door straling, zal het niet zijn door een paar maand blootstelling aan de nieuwe modem hoor. Er lopen veel onderzoeken naar deze zaken (ja een groot deel gesponsord door de makers zelf, die ik persoonlijk dan ook wel in twijfel trek, maar ook door universiteiten enzo) en tot nu toe hebben ze nog steeds geen sluitende conclusies getrokken.

Begrijp met niet verkeerd, ik ga niet ontkennen dat een lange (jaren) blootstelling aan dergelijke straling geen invloed heeft op mens/dier, maar een paar maand mag zeker geen zo'n invloed hebben (als je denkt hoeveel sommige mensen met hun gsm bellen, hoeveel mensen de microgolf gebruiken (ja dat zijn dezelfde stralingen!)). De technologieën bestaan nog niet lang genoeg om de echte (gevaarlijke) invloeden te weten.
                          Groeten Jonathan

Comment

Als dat op een paar maanden zou kunnen gebeuren, dan zou iedereen die al een paar jaar een GSM op zak heeft kanker moeten hebben.

Ik bedoel daarmee niet dat die straling helemaal ongevaarlijk is, maar als het effect al na een paar maanden duidelijk wordt, dan zouden er al lang geen draadloze modems meer in huis staan.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

omdat je een pup helemaal kan opvoeden zoals je zelf wil, met een dier uit het asiel word dat heel wat anders.....tenslotte moet je er vele jaren mee samenleven dus kan je het beter gelijk goed doen ,weinig mensen zijn in staat om een hond goed op te voeden laat staan wanneer die uit het asiel komt, want veel van die dieren die daar terecht komen hebben meestal niet zo een best leven achter de rug en hun gedrag is dan ook navenant.....
                              das enkel mijn ervaring he, oja zelf hebben wij 7 honden van een groot ras....
                              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Het hondenras moet bij jou passen, zodat je weet wat je van die hond kan verlangen.een hond nemen uit het asiel is een mooie zaak maar dan ken je de voorgeschiedenis niet van die hond of zijn baas .Waarom moeten hondenliefhebbers honden uit het asiel nemen , dat de mensen die ze naar het asiel brengen hun verantwoordelijkheid nemen .Als ik wist hoe dit probleem op te lossen dan was dat reeds lang geregeld .Voor mij is ook het ouderpaar ( van de pup ) ook belangrijk .k zou mijn hond nooit achterlaten , ik heb er voor gekozen en zal hem houden tot aan zijn dood en liefst zo lang mogelijk.

Comment

Working...
                                X