Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast van buren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geluidsoverlast van buren

Hier zijn er precies nogal veel die nie veel kunnen verdragen.

Als er eens een feestje in de buurt is en er is wat lawaai.
    Dan is het maar zo, dat is maar 1 dag op een jaar.
    Stoken daarentegen en de heleboel doen stinken vind ik ook niet leuk.

En het probleem van de TS, dat is ook hinder als dat jaren aanhoud.
    Als je al moeite gedaan hebt om te praten en er komt geen (positieve) reactie op,
    dan kan je best verder gaan. Ik vrees wel dat het weinig nut zal hebben.

Mijn opa en oma hebben jaren, langs zo'n buren gewoond (ging eigenlijk nog om familie)
    Soms ging het wel heel ver.
    De auto vol Tippex terugvinden in de stad en zelf gezien hebben dat het de buren waren.
    's nachts planten voor het huis komen wegtrekken, briefjes met belachelijke boodschappen in de brievenbus steken. Bellen en opleggen als je zelf opnam (nummerherkenning).
    Zelf reageren maakt het nog erger en de politie deed gewoon niets.
    Ja, ze bemiddelde, maar vaak is het al te ver gevorderd.

Ze zijn uiteindelijk verhuist, hebben nu betere (rustige) buren en leven gelukkiger.
    Geen last meer van al dat gedoe en een constante stress, wel een drastische oplossing natuurlijk.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Hier zijn er precies nogal veel die nie veel kunnen verdragen.
      .....
      Ze zijn uiteindelijk verhuist, hebben nu betere (rustige) buren en leven gelukkiger.
      Geen last meer van al dat gedoe en een constante stress, wel een drastische oplossing natuurlijk.
      Konden dus ook niet veel verdragen ?

Man, elken dag waren ze hunnen afval achter mijn huis aan het opstoken, en plastiek, dat stinkt zunne .. 3 drugsdealers in deze toch kleine straat, : 's nachts meer auto's dan overdag, ik heb nu ne gsm moeten nemen van mijn vrouw, want ze gaan er ene gerechterlijk uitzetten. Van 's morgens tot 's avonds van die "bonke bonke" muziek, zodat WIJ in de zomer de ruiten moeten toedoen, omdat ZEI ze toch openlaten, want het is te warm
      Op uwen eigen oprit parkeren ze, en als ge gaat vragen om die auto weg te zetten, dan zijn ze niet goed gezind..
      elke week minstens 1 vechtpartij of scheldtirade van 1 van die .. die niet ( of teveel? ) aan zijn trekken kwam, elke week staat de politie hier in de straat omdat er weer...

maar ja, hier zijn er precies nogal veel die niet veel kunnen verdragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        Konden dus ook niet veel verdragen ?

Man, .......
        maar ja, hier zijn er precies nogal veel die niet veel kunnen verdragen.
        Klein misverstandje Scherpie. ik had het helemaal niet op jouw probleem.
        Als het werkelijk om pesterijen gaat, dan moet er iets gebeuren he.

Ik bedoelde met weinig verdragen, dat wanneer de buren (die zich anders als correcte buur gedragen) eens een feestje geven, dit dan ook gewoon moet kunnen.

Wij wonen hier bijvoorbeeld ook dicht bij een vliegpleintje voor van die radiobestuurde vliegtuigjes en heli's. Dat 'stoort' ook als ze vliegen, maar na een half uur hoor je dat niet meer.
        Stel dat we morgen nieuwe buren krijgen en zij zich hier aan storen, dan vind ik niet dat ze veel recht van spreken hebben. Ze wisten het immers voor ze er kwamen wonen.

Begrijp je nu wat ik bedoel met weinig kunnen verdragen?
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Koop een electrische guitaar en ga wat oefenen in de tuin
          Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

I know what you mean

Comment

Ja, je moet het maar meemaken en als het erop lijkt dat het nooit zal stoppen.
              Je moet ook nog "fris" op het werk geraken, je hebt een gezin, je hebt de dagelijkse
              probleempjes en ga zo maar door.

De laatste tien jaren gaat het hier goed maar daarvoor...?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Art. 7.9. - Het is verboden luidsprekers te gebruiken of te laten werken, waarvan het
                geluid hinderend is voor de buren of het publiek.
                @ Peter : Koop een electrische guitaar en ga wat oefenen in de tuin
                Niet gelezen zeker?

Comment

het is wel zo dat de lawaaierige, tuigachtige, autowrakken op hun oprit verzamelende familie altijd in een huis wonen dat meer waard is dan dat van hun buren.

ze wonen immers niet naast een lawaaierige, tuigachtige, autowrakken op hun oprit verzamelende familie.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Wij kunnen hiervan meespreken. 15 jaar geleden gebouwd in "een rustige wijk". 3 jaar nadien komen er buren aanbouwen die de boel van bij het begin al op stelten zetten. Zoals hier ook al aangehaald, vooral tijdens de zomer, de rendez-vous van de ganse familie. Trampoline, zwembadje en tal van attributen op een strookje tuin van 10 m breed en dan maar met alle kinderen van de familie de boel op stelten zetten. De ouders zitten aan de kant en supporteren de kinderen in hun activiteiten. Wij ernaast proberen op ons terras wat van onze mooie tuin en wat rust te genieten, maar niks van dat. Binnengaan en alles afsluiten is de beste oplossing...
                    Ook al met de wijkagent erover gesproken. Na een bezoekje aan de buur is de zaak alleen maar erger geworden.
                    Een jaar geleden werd ik op onze parking uitgescholden voor al wat lelijk is door de bewuste buurvrouw. Aangezien de maat voor mij vol was ben ik klacht gaan indienen bij de politie op aanraden van onze raadsman. De vrouw werd eveneens gehoord en ze wist daar een theaterstuk op te voeren van jewelste, tranen inbegrepen, alsof zijzelf al jaren het slachtoffer is van onze pesterijen. Begin daar dan maar iets tegen te doen.
                    Nu hopen wij alleen maar dat onze buren zoveel mogelijk van huis weggaan zodat wij toch nog een aantal dagen per zomer van onze tuin en wat rust kunnen genieten. Voorts proberen wij ons zo weinig mogelijk op de situatie te focussen.
                    Besluit : tegen dergelijke mensen is niks aan te vatten. Alle stappen die je doet zijn nutteloos en maken het voor jezelf alleen maar erger.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Stel dat we morgen nieuwe buren krijgen en zij zich hier aan storen, dan vind ik niet dat ze veel recht van spreken hebben. Ze wisten het immers voor ze er kwamen wonen.

Vind ik ook.. Ouders van een vriend zijn moeten verhuizen omdat hun buren alergisch waren aan paarden. Nochtans liepen die paarden er al en wist men ook al dat ze er alergisch voor waren.. Lijkt me logischer dat jij zelf dan een andere woonst/bouwgrond zoekt.. Neen in plaats van dat te doen mochten de paarden eerst enkel in de nacht buiten, dan niet meer en toen dat ook niet ging zijn ze zelf maar vertrokken aangezien de paarden anders weg moesten.. Persoonlijk vind ik dat de omgekeerde wereld..

Hier gelukkig geen buren problemen!
                      ::: Flickr :::

Comment

Geluidsoverlast blijft erg subjectief. Volgens mij ondervinden de meesten vooral overlast van fuifnummers en niet van werkers. Bij mij is het eerder omgekeerd. Ik geniet gewoonlijk zelfs mee van mensen die zich goed amuseren. Dat is toch het mooiste dat er is, terwijl werken meer met verplichting en lijden te maken heeft (en volgens onze door godsdienst gekleurde moraal dus een deugd is). Ik beweer niet dat werken altijd lijden is. Soms is het zelfs best genietbaar. Toch herken ik regelmatig voornoemde moraal in het luidruchtig verhaal.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

t Hangt ook vaak van de buren af.

De buren langs de ene kant vragen mij wanneer ik met de nacht sta, en dan laten ze geen werkzaamheden aan hun huis uitvoeren die week.

De andere buren lieten hun huis zandstralen terwijl ik de nacht had. Heel leuk ! Om 6.30 lig ik erin en om 7.30 wakker door een hels lawaai ! En dan moest mijn werkweek nog beginnen !

Gewoon eens iets vragen of zeggen 'volgend weekend is er een feestje, misschien is er wel veel lawaai', is nu toch niet zo'n grote moeite.

Zelfs als je 'wettelijk' niet verplicht bent je buren in te lichten, is dat toch kwestie van beleefdheid.

Ik maak geen lawaai, ik denk dat de buren nog niet weten of ik thuis ben.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Geluidsoverlast... Een moeilijke materie. En ik kan er over meespreken.

Geluidsoverlast is ook een stuk subjectief. Wat de ene als storend ervaart zal de andere nog niet opmerken. Volume (dB) hoeft niet het grootste probleem te zijn. De frequentie daarentegen samen met de tijdsduur zijn vaak veel lastiger. Lage bassen storen mij veel meer en zijn veel moeilijker tegen te houden dan schelle kinderstemmen. Een haagschaar/kettingzaag op benzine kan soms héél irritant janken,... Enz.

Heb zelf buren die vinden dat alles maar moet kunnen en iedereen maar even verdraagzaam moeten zijn als zijzelf. Ze klagen NOOIT. Maar doen wel hun eigen zin. Feestje geven (met optredens ed.) wil zeggen eerst 2 dagen op alle momenten van de dag en nacht de muziekinstallatie testen of gewoon laten spelen tijdens de werkzaamheden. De dag van't feestje zelf tot 5 - 6u 's ochtends volle bak muziek en de dag er na 's avonds vanaf 22u nog eens de laatste uren de muziekinstallatie laten spelen... Of een dikke week voor nieuwjaar op alle mogelijke momenten van de dag en nacht één of meerdere vuurwerkpijlen afschieten. Tot 2 dagen na nieuwjaar...
                            Ben tijdens zo'n muziekfeestje eens gaan praten. Werd weggelachen door een bende tieners die vrij ver weg waren (stoned van de weed). Tja, ik ga maar 1x praten hoor. Dan bel je de politie. Heeft redelijk geholpen (voor de muziek dan).

Véél heeft te maken met verdraagzaamheid en communicatie. Ook een beetje zin voor realiteit bij alle partijën is nodig.
                            Ik kan moeilijk mijn werken (gras afrijden, werken met bosmaaier/kettingzaag, verbouwingswerken) volledig gaan afstemmen op mijn buren. Der zijn er minstens 2 die in een 3-ploegen stelsel werken. Dus daar slaapt overdag altijd wel éne van. Dan zijn er nog buren met kleine kindjes die overdag of 's avonds vroeg gaan slapen en ook nog ouderen die hun middagdutje doen. Maar ik probeer de overlast te beperken.
                            Langs mijn kant heb ik er geen probleem mee dat de buren eens een feestje geven tot 02u 's nachts. Of de kindjes die buiten lopen te roepen en tieren met hun vriendjes, inclusief 3x de ganse studio100-liedjes CD die vlak na elkaar moet afgespeeld worden.
                            Een andere buur gaf zijn trouwfeest in de tuin, wel die kwam op voorhand zich verontschuldigen dat het wel eens laat rumoerig kon zijn en of we daar begrip voor hadden. Geen probleem, appreciëer ik enorm!
                            Nadien hebben die luidruchtige muziekburen ook zo eens komen verwittigen en dan was er voor mij eveneens geen probleem. Het doet al veel als je op voorhand weet dat er nachtlawaai gaat zijn en dat dit zeker om xx uur zal eindigen.

Ik hoop alleen als ik echt zorg voor overlast dat de buren me daar vriendelijk over aanspreken. Zodat ik er toch enigzinds rekening mee kan houden. Net als ik verwacht dat men met mij rekening wil houden als ik met hen ga praten.
                            Als iedereen zelf zorgt voor zo weinig mogelijk overlast en niet bij het minste lawaai van de buren gaat klagen dan komen we heel wat verder.
                            En helpt praten niet, dan geef ik je groot gelijk dat je naar de politie/vrederechter stapt. Da's spijtig maar ge moet niet met uw ****** laten rammelen!
                            Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Besluit : tegen dergelijke mensen is niks aan te vatten.
                              Spuitje geven ?
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Spuitje geven ?
                                Dat vind ik nogal grof. Laten inslapen is humaner.

Comment

Working...