Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

semi-professionele video camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• semi-professionele video camera

Hallo

ik ben me wat aan het informeren voor mijn ouders die heel graag hun sony videocamera willen upgraden naar iets beters. Budget is 1000-2000euro max. Het systeem moet volgende zaken bevatten:

- full HD met zoveel mogelijk FPS
    - geheugenkaarten
    - verwisselbare lenzen
    - oogzoeker
    - stabilisatie
    - meer dan 10MP

Wat we al hadden zien staan is de Sony VG10 en de Canon HF-G10, de canon heeft wel geen verwisselbare lenzen. Beeld moet echt goed zijn, en geluid liefst ook. De Sony heeft zo een dode kat om op de micro te plaatsen, canon dat weet ik niet. Het gaat vooral dienen om video's te nemen van allerlei zaken: hondenschoo, familie events, reizen, en noem maar op. Hun huidige camera is hiervoor eigenlijk zeker voldoende, maar ze willen toch iets anders ... Nuja ze hebben het budget er voor dus daar ligt het probleem dus niet.

Heeft iemand ervaringen met goeie semi professionele videocamera's?

alvast dank voor de moeite

MVG
    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Re: semi-professionele video camera

'k Zou zeggen, als ze met verwisselbare lenzen willen gaan werken, neem dan die NEX VG-10 . Dit jaar nog (ok, we zijn wel al bijna halverwege, maar bon) en volgend jaar zouden er in totaal zeven extra lenzen moeten bijkomen voor het E-mountsysteem:

"Wide fixed focal length CZ : available from 2011
    Telephoto zoom : available from 2011
    Macro : available from 2011
    Portrait : available from 2011
    High performance standard zoom G : available from 2012
    Wide zoom : available from 2012
    Mid-telephoto : available from 2012"

Dan heb je al wat meer keus wat de lenzen betreft hé.

Trouwens, de lens die erbij zit (bij de VG-10) is al erg goed, alhoewel het een superzoom is. Vraag maar aan Rudy, die gebruikt die lens op zijn NEX.

Mits een adapter kan je er ook heel mooi A-mountglas op steken natuurlijk (70-400, 24-70 f/2.8, 16-35 f/2.8, 135mm f/1.8 , enz) .

Wat het geluid betreft...de ingebouwde microfoon zou al vrij goed zijn, maar je kan ook de externe microfoon erop zetten: bijvoorbeeld van Sony, de ECM-CG50 (soort shotgunachtige microfoon). Daar zit ook een 'deadcat' (of hoe je 't ook wilt noemen) bij ...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
    X