Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

avi vs dvd-speler

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• avi vs dvd-speler

Hoi iedereen,

ik heb een aantal films van 't net gedownload en zou deze graag op dvd zetten/branden
    zodat ik ze ook op mijn televisiescherm kan bekijken.
    Wat is de beste methode?
    En het zijn .avi bestanden dus moet ik deze dan omzetten?

Owja, als OS heb ik Windows 7 draaien.

Alvast bedankt!

edit; nee ik heb geen illegale praktijken uitgespookt, gewoon enkele filmpjes van Youtube op mijn harde schijf gezet. :-)
    Last edited by kirsten_dl; 20 mei 2011, 22:17.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Re: avi vs dvd-speler

Heel wat DVD-spelers kunnen .AVI bestanden (DivX en andere codecs) gewoon afspelen.
    Heel wat ondersteunen ook .srt files, zodat je ook de ondertiteling hebt (soms kan je die apart bij kiezen, anders zorgen dat hij dezelfde naam heeft als de bijhorende .AVI file).
    Normaal moet dat in de handleiding van je DVD-speler staan.

Een dergelijke DVD schrijf je dus door een gewone data-schijf te maken.

In het andere geval zal je die AVI moeten omzetten naar DVD formaat en dan schrijven in het DVD-video formaat. Daar bestaan tooltjes genoeg voor (eigenlijk veel te veel). Maar zelf gebruik ik die nooit, omdat ik dus gewoon de AVI zelf gebruik (en zelfs dat is behoorlijk zeldzaam geworden). Google is zoals altijd je beste vriend.
    Groeten,

Polleke

Comment

Ondertiteling hoeft niet bij deze filmpjes...

Heb al een paar tooltjes via google gedownload om .avi om te zetten naar DVD formaat, heb ze
      reeds verwijderd want er kwam zo'n vervelend watermerk op het scherm.
      tja, dat heb je met trial versies zeker?!

Mijn dvd-speler is een oud geval, weet niet of ie wel gewoon avi kan afpelen.

ach, ik modder wel wat verder aan...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Omzetten in een ander formaat kost veel tijd. Een alternatief is een mediaspeler. Je kan het avi bestand op een usb zetten en deze via de mediaspeler op je tv bekijken. Je moet wel oppassen welke speler je koopt. Ze spelen niet alle bestanden af en tegenwoordig zijn er veel downloadbare films in het High definition formaat. Een goede speler en goedkoop +/- 70 € is de kleinste van Western Digital zonder harde schijf en speelt alle formaten.
        "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

Comment

zoek misschien eens verder op deze site tussen de guides (als je als zoekterm AVI to DVD ingeeft zal je wel wat tooltjes krijgen).

Voor zover ik weet bestaan er weldegelijk gratis tooltjes die dit kunnen, zonder watermerk. Maar video omzetten naar een ander formaat is inderdaad behoorlijk rekenintensief.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Ondertiteling hoeft niet bij deze filmpjes...

Heb al een paar tooltjes via google gedownload om .avi om te zetten naar DVD formaat, heb ze
            reeds verwijderd want er kwam zo'n vervelend watermerk op het scherm.
            tja, dat heb je met trial versies zeker?!

Mijn dvd-speler is een oud geval, weet niet of ie wel gewoon avi kan afpelen.

ach, ik modder wel wat verder aan...
            Misschien die applicaties kopen?

Ik vrees trouwens dat je niet alles wat op youtube zomaar mag downloaden en op dvd branden. Want als je die redenering doortrekt kan ik toch gewoon elk liedje van youtube halen daar de mp3 uithalen en dit gratis gebruiken en dit zou legaal zijn?
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Misschien die applicaties kopen?

Ik vrees trouwens dat je niet alles wat op youtube zomaar mag downloaden en op dvd branden. Want als je die redenering doortrekt kan ik toch gewoon elk liedje van youtube halen daar de mp3 uithalen en dit gratis gebruiken en dit zou legaal zijn?
              Er bestaan ook gratis applicaties om zoiets te doen (zoals die voor zowat alles bestaan), maar wat vandaag de goeie zijn : daar heb ik geen gedacht van. Is al redelijk wat jaartjes geleden dat ik me hiermee nog heb beziggehouden.

De beeld en- klankkwaliteit van de gemiddelde You-tube AVI is niet bijster goed... De laatste tijd wordt het wel beter, maar dan nog.
              Voor mij is de kwaliteit ook de hoofdreden dat ik de meeste zaken gewoon koop. Voor de prijs van CD, DVD's en blurays moet je het eigenlijk niet meer laten (met die steeds dalende vraag en dito prijzen). Ik weet de tijd eigenlijk niet, dat ik nog eens een DVD'tje gebrand heb...
              Groeten,

Polleke

Comment

Als die PC waar de filmpjes op staan een laptop is met HDMI kan je die gewoon aan je TV aansluiten. Als dat niet zo is en de PC staat niet ver van TV kan dat ook natuurlijk (mits de juiste aansluitingen aanwezig zijn.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Voor mij is de kwaliteit ook de hoofdreden dat ik de meeste zaken gewoon koop.
                  Plaatsen genoeg waar je volledige blue rays kan downloaden, dus kwaliteit mag niet de reden zijn.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Plaatsen genoeg waar je volledige blue rays kan downloaden, dus kwaliteit mag niet de reden zijn.
                    Yep : maar die dingen koop je legaal voor veelal 10 € (en minder).
                    Als ik 10 minuten bezig ben met dat op een schijfje te branden+printwerk, is het eigenlijk al goedkoper als je het gewoon koopt . En dan zit het ook nog in een "deftige" verpakking in kleurdruk.
                    Ik heb er echt geen problemen mee om de goeie dingen gewoon te kopen (in de hoop dat de auteur daar "eventueel" ook wat van krijgt).

De TS had het over Youtube. De kwaliteit daarvan is meestal alles behalve 1080P/DTS HD...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Yep : maar die dingen koop je legaal voor veelal 10 € (en minder).
                      Als ik 10 minuten bezig ben met dat op een schijfje te branden+printwerk, is het eigenlijk al goedkoper als je het gewoon koopt . En dan zit het ook nog in een "deftige" verpakking in kleurdruk.
                      Ik heb er echt geen problemen mee om de goeie dingen gewoon te kopen (in de hoop dat de auteur daar "eventueel" ook wat van krijgt).

De TS had het over Youtube. De kwaliteit daarvan is meestal alles behalve 1080P/DTS HD...
                      Ik ook niet hoor, goede dingen koop ik ook. Als LOTR extended edition op BR uitkomt heb ik die films 3x

Comment

hallo,

er zijn reeds veel toestelletjes op de markt die alle formaten kunnen afspelen zonder veel gedoe met converties etc . Boxee box is bijvoorbeeld iets handig en betaalbaar , het speelt veel formaten en is makkelijk om te installeren , bovendien is ook nog leuk van design

http://www.boxee.tv/
                        Last edited by dekoningg; 3 juni 2011, 12:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                          hallo,

er zijn reeds veel toestelletjes op de markt die alle formaten kunnen afspelen zonder veel gedoe met converties etc . Boxee box is bijvoorbeeld iets handig en betaalbaar , het speelt veel formaten en is makkelijk om te installeren , bovendien is ook nog leuk van design

http://www.boxee.tv/
                          Popcorn c-200 werkt ook prima

Comment

Working...
                          X