Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
2de hands kopen via BD ?
Collapse
X
-
-
Re: 2de hands kopen via BD ?
Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk berichtIk ken er ene die bijna elke week en soms meer daar alleen in post
en allemaal camera's en lenzen van elk merk...
en nog nooit ergens iets anders heeft gepost.
BD moet maar een systeem invoeren die leden toelaat in die sectie te posten na x posts.
Al die mogelijkheden zijn beschikbaar.Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
website: http://www.hung.be
facebook - Instagram
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht....en ook dat is helemaal volgens de regels dacht ik.
Voorlopig houden we ons aan enkele eenvoudige regels, waarrond met gezond verstand zal worden gemodereerd:
- In de koopjeshoek wensen we geen systematische activiteit van handelaars.
- Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht6.
- Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
grt,bouk.
Als ge 4 toestellen verkoopt van verschillende merken op 1... maand, dan kunnen die niet van hem zijn, en waar zit dan de garantie dat het toestel , menselijk nog goed is.
Da's kopen en verkopen, en niet met verlies denk ik. Maar dan koopt ge iets dat weggedaan is door ene ( waarom? dat weet ge al niet, en dan wil den 2de er nog geld aan verdienen. Waar zit dan de meerwaarde van hem op BD ? Die kan beter op 2de hands gaan zitten, nen hoop posten en emails minder hier, en minder BD space gebruik .. ( gaat naar zijne 250 ste verkoop gaan hier)
Als ene hier nen hoop posten staan heeft en een paar fotos, of in zijn onderschrift staat zijne "gear" , en na nen tijd verkoopt hij zijn ( 1) toestel, dan weet ik dat het van hem is , en dan moet ik alleen hem vertrouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk berichtwel
Als ge 4 toestellen verkoopt van verschillende merken op 1... maand, dan kunnen die niet van hem zijn, en waar zit dan de garantie dat het toestel , menselijk nog goed is.
Da's kopen en verkopen, en niet met verlies denk ik.
Als ene hier nen hoop posten staan heeft en een paar fotos, of in zijn onderschrift staat zijne "gear" , en na nen tijd verkoopt hij zijn ( 1) toestel, dan weet ik dat het van hem is , en dan moet ik alleen hem vertrouwen.
ben het helemaal met je eens.
de oude regels hieromtrent waren veel beter.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Comment
-
Gezond verstand gebruiken en een beetje fatsoen...
Het blijft gewoon moeilijk om iets te doen aan mensen die dat fatsoen niet tonen, en dat zowel in een positie als koper of verkoper.
Ik heb er ook al weten afhaken zonder te verwittigen, of die ter plaatse komen en dan ineens 30€ te weinig bij hebben op een bedrag van 100€...
Wel, die mogen bij mij dan direct opkrassen, daar discussier ik zelfs niet meer mee, desnoods smijt ik mijne rommel nog liever in de vuilbak.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtIk heb er ook al weten afhaken zonder te verwittigen, of die ter plaatse komen en dan ineens 30€ te weinig bij hebben op een bedrag van 100€...
Wel, die mogen bij mij dan direct opkrassen, daar discussier ik zelfs niet meer mee, desnoods smijt ik mijne rommel nog liever in de vuilbak.
Ro..akkken zijn het soms. Heb zijnen auto niet gezien ,maar ik hoop dat hem 7 liter slikte, en aan 300km heen en weer, is dat een 21liter, en is dat toch een 30 euro dat hem kwijt was
Comment
-
verleden jaar ook es meegemaakt
zogezegd gereserveerd en afspraak gemaakt
maar was zelfs ni thuis op 't moment
was al verkocht en niks verwittiging
allemaal den boom in !
Comment
-
Ik deel de verontwaardiging van de topicstarter ! Een woord is een woord.
En zelfs als iemand anders meer bood, kon hij het aan de oorspronkelijke bieder (TS) vertellen, in de hoop op een nog hoger bod (al vind ik dat ook wel laag).
Hoe zou de verkoper reageren moest hij iets willen kopen bij iemand en hij hetzelfde meemaakt ?
Ik heb hier op BD een 2e hands 1D MIII gekocht van een eerlijke en betrouwbare persoon !
Omdat ik niet onmiddellijk kon afspreken omdat we verschillende werkuren hadden, heeft hij het toestel nog 14 dagen bijgehouden !
Het toestel zelf was in onberispelijke staat !Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door etienne1 Bekijk berichtHallo, donderdag zag ik een lens te koop via BD ,(streetbiker1977)
Ik heb direkt gereageerd via pm. Na een paar berichtjes over en weer werd de lens voor ons " achtergehouden ". Ik heb mijn tel nr doorgegeven , er zou een afspraak gemaakt worden . En maar wachten ... Vanmorgen heb ik opnieuw een pm gestuurd , na een tijdje kwam er antwoord : er was een hogere bieder, de lens was al in het weekend verkocht
terwijl die voor mij " achtergehouden " was . Ik heb nooit de kans gehad om een hoger bod te doen. Zelfs een telefoontje was te veel . Ik dacht dat er alleen eerlijke mensen waren op BD . Wie kan je nog vertrouwen , kan dit zomaar ?
Groetjes
Tjah... eikels heb je overal en zul je altijd hebben, doet deugd te weten dat ik beter ben..voor de rest lig ik er niet van wakker hoor.ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment
-
Ik deel de verontwaardiging van de topicstarter ! Een woord is een woord.
Ook éénmalig meegemaakt met een verkoper op BD maar voor de rest niks anders dan positieve ervaringen met aankopen via BD dus
Tjah... eikels heb je overal en zul je altijd hebben, doet deugd te weten dat ik beter ben..voor de rest lig ik er niet van wakker hoor..... allez, tot ik het zelf nog eens meemaak, dan lig ik er wel weer een nachtje wakker van
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Comment
-
-
En alvorens iemand te veroordelen (wat eigenlijk niet aan ons is) zou ik toch graag het verhaal van streetbiker1977 eens horen.
Misschien geeft dat een heel ander zicht op de zaak.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Heb al veel verkocht en iets minder gekocht via BD en over het algemeen valt de communicatie en nakomen van reservaties nogal mee.
Ik geloof ook in de goedheid van de mensen, je stapt dan makkelijker door het leven
Bij verkoop, eens m'n woord gegeven = gegeven, ook al heb ik in het verleden soms tot 200 euro hogere biedingen gehad voor een bepaalde lens. Liefst wel snel oppikken na bevestiging/reservatie en overige geïnteresseerden blijven informeren. Ik zou me slecht in m'n vel voelen mocht ik op bd m'n woord gegeven hebben aan iemand en dan koudweg moeten zeggen, iemand anders die x meer gaf heeft item zopas opgehaald.
Zo kan ik niet door het leven, noem me maar naïef of ...
Uiteraard helpt nakijken activiteit/historiek op forumWe all go a little mad sometimes. Haven't you?
Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtEn alvorens iemand te veroordelen (wat eigenlijk niet aan ons is) zou ik toch graag het verhaal van streetbiker1977 eens horen.
Misschien geeft dat een heel ander zicht op de zaak.
Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977Wegens definitieve stopzetting van m'n hobby
Het is zoals velen hier staat iets ook op ander verkoopsites waar ze meestal een beter bot hebben dan hier, ze vragen soms veel te veel voor tweedehands en hier gaan men niet zo een goed bod verkrijgen. en je ziet hetzelfde object op verschillende sites staan met verschillende prijzen, zo heb ik een object die hier staat op 3 andere sites zien staan met prijzen vanaf 600 tot 1000 euro. dus de bedenkingen kun je zelf wel opmaken hé.
Maar geen reactie krijgen als je op iets reageer is nog ergerlijker. Ik koop hier niks en als ik nieuw kan kopen zal ik het nieuw kopen en geen tweedehands waar ik soms iets van -30% minder dan de nieuwwaarde zou moeten betalen.Never resist temptation or it could go away...
Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht............
----
Het is zoals velen hier staat iets ook op ander verkoopsites waar ze meestal een beter bot hebben dan hier
Comment
Comment