Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is het mogelijk om alles op een computer te zien van op afstand?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is het mogelijk om alles op een computer te zien van op afstand?

Maar volgens mij stelt de topicstarter ook nog wat anders waar jij volgens mij helemaal niets van begrijpt.....privacy,vertrouwen en kinderechten.

Tuurlijk is vanalles mogelijk dat hoef je mij niet te vertellen.

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    je mag alles bekijken wat op je netwerk gebeurt.
    Dus je mag mail traffiek of msn traffiek zien. Maar je mag niet opzoeken van wie het komt (je ziet enkel ip's op netwerk niveau) of je mag niet specifiek gaan monitorren van een bedpaald persoon zonder het hem te laten weten.
    Volledig akkoord ware het niet dat sommige, in dit geval kinderen, er op doen en mogen doen dat volledig binnen de privacy (en de kinderrechten) vallen en waar niemand maar dan ook niemand zaken mee heeft. Dat is een garantie (en respect) dat ik moet bieden. En dan zitten we op het niveau van beroepsethiek en deontologie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
      Volledig akkoord ware het niet dat sommige, in dit geval kinderen, er op doen en mogen doen dat volledig binnen de privacy (en de kinderrechten) vallen en waar niemand maar dan ook niemand zaken mee heeft. Dat is een garantie (en respect) dat ik moet bieden. En dan zitten we op het niveau van beroepsethiek en deontologie.
      Euh, fout. Ze mogen zich niet bezig houden met dingen die niet legaal zijn. De eigenaar van het netwerk mag er alles aan doen om deze praktijken te verhinderen, maar mag niet gaan kijken wat een individu doet, tenzij er dus een klacht komt bij de politie. Die mogen, mits toestemming van de rechter, wel gaan opzoeken wie er heeft zitten knoeien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
        Maar volgens mij stelt de topicstarter ook nog wat anders waar jij volgens mij helemaal niets van begrijpt.....privacy,vertrouwen en kinderechten.
        Nee dat zegt hij niet, zijn vraag was enkel of het technisch mogelijk is. En daar is het antwoord ja op.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Volgens mij gaat het niet zozeer over hetgeen wat Bali doet op die PC maar eerder om hetgeen die kinderen in volle vertrouwen op die PC doen en schrijven.
          Het kan naar mijn idee absoluut niet zo zijn dat "kinderen" in die situatie vol vertrouwen zijn dat ze kunnen schrijven wat ze willen (bijvoorbeeld over je gevoelens etc) en zich veilig wanen op een of andere manier toch gecontroleerd worden.
          Je moet niet controleren als je dat wat niet mag onmogelijk maakt. Met een paar avondjes blokken en proberen maak je je pc een fort waar enkel de goeden in en uit mogen.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            Je moet niet controleren als je dat wat niet mag onmogelijk maakt. Met een paar avondjes blokken en proberen maak je je pc een fort waar enkel de goeden in en uit mogen.
            Je mag je gans leven blokken een pc die in een domein zit daar kan je de admin niet af houden.
            En ik noem mezelf alles behalve goed maar ik vrees dat een data van een pc lezen niet zo moeilijk is. Openvijzen, harde schijf nemen en via usb aan andere pc hangen. 5 min werk en je ziet alles tenzij je de data encrypteert. Maar ik vrees dat dit ook niet mag zonder toestemming van je admin en je op 9/10 bedrijven de rechten ook niet gaat hebben om dat te doen.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
            X