Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kies probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kies probleem

Vermits medische vragen zelden resulteren in maatschappelijke discussies, vraag ik naar ervaringen met tandimplantaten.
    Mijn echtgenote heeft enkele maanden geleden zo'n titanium vijs in haar kaak laten schroeven (eerder hameren). De kans op afstoting zou miniem zijn (15% ?), doch helaas bleek zij onlangs niet tot de gelukkige 85% te behoren. Alles werd terug verwijderd en dichtgenaaid. De kaakchirurg stelde haar voor om over drie maanden gratis een tweede poging te ondernemen. Alweer zegt hij dat de kans op afstoting zeer klein is. Mijn vrouw gelooft dat echter amper en ziet zo'n (toch vrij pijnlijke) herkansing niet echt zitten.
    Wie weet waar daarover betrouwbare statistieken te vinden zijn of heeft zelf (of van nabij) dergelijke ingreep ondergaan?
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Re: kies probleem

De kans dat het de tweede keer slaagt is wel bestaande.
    Soms is het kaaksbeen wat te slap en moet een tijd gewacht worden voor een tweede kans gewaagd wordt.
    Een eerste mislukking is vaak het gevolg van een te snelle plaatsing van het implantaat na verwijderijng van de tand en soms ook eens door een foutje bij het boren.
    Ik zou zeker opnieuw proberen als hij het gratis wil doen, het comfort na een gelukte ingreep is onbeschrijfbaar.
    Ik denk dat je eerder spijt zou krijgen mocht je het niet geprobeerd hebben.
    Ja die eerste plaatsing is wat pijnlijk, vooral als men wat in het tandvlees moet snijden want de rest is meer een raar gevoel dan echte pijn.
    De grootste kans op slagen behaal je door lang genoeg te wachten, drie maand is echt een minimum want meestal raden ze zes maand aan ... al doen veel dokters het ook veel sneller.
    Technieken veranderen en materialen worden aangepast maar de mens verandert niet!
    Ik weet dat niemand graag lang wacht en dat was bij mij ook zo maar toch is geduld hebben niet slecht.
    Haast en spoed is zelden goed.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik heb in 1975 2 tanden laten plaatsen na een bromfietsongeluk en tot op heden geen problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De grootste kans op slagen behaal je door lang genoeg te wachten, drie maand is echt een minimum want meestal raden ze zes maand aan ... al doen veel dokters het ook veel sneller.
        Vanaf nu is het nog ongeveer 3 maanden. De duur tussen de verwijdering van 't implantaat en de geplande nieuwe poging is 4 maanden.
        Alleszins bedankt voor jouw hoopgevende reactie .
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Ik heb in 1975 2 tanden laten plaatsen na een bromfietsongeluk en tot op heden geen problemen.
          Amai, dat is al erg lang. 'k Wist zelfs niet dat ze in die tijd reeds implantaten plaatsten.

Comment

Working...
          X