Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mazouttank saneren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mazouttank saneren

Geen angst voor verzakkingen?

Bij een verbouwing is het niet altijd verplicht om een regenwatertank te steken.
    Dat hangt van veel factoren af. Ik bouw 30m² bij, en zal er geen steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Geen angst voor verzakkingen?

Bij een verbouwing is het niet altijd verplicht om een regenwatertank te steken.
      Dat hangt van veel factoren af. Ik bouw 30m² bij, en zal er geen steken.
      Ik kwam er niet onderuit:

Een hemelwaterput is verplicht voor nieuwbouw en grondige verbouwing. Toch zijn er een aantal uitzonderingen: woningen met een gevelbreedte van minder dan 6 meter aan de straatzijde, woningen op een bouwgrond kleiner dan 300 m² en woningen met een rieten dakbedekking of een groendak hoeven geen hemelwaterput te installeren.
      Ik heb geen vrees voor stabiliteitsproblemen want er steekt een flinke kelder onder dit huis die dan nog eens op een zeer soliede kleilaag rust. De droogte van de laatste weken hielp ook nog eens mee Bij het weghalen van de mazouttank is er voor de zekerheid terug een dammetje geplaatst, en twee dagen later is het gat dan verder tot op 2.5m diepte uitgegraven. De betonnen putten zijn direct na het uitgraven geplaatst en rondom aangevuld met aarde. Case closed

Comment

Kan er iemand een firma aan de hand doen in de wijde omgeving van brugge om mijn mazouttank te sanneren?

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Sorry voor de late reactie .

Reinigen en opvullen van ondergrondse stookolietank met zuiver wit zand : 653 euro .
          Openen van tank : 48 euro
          In totaal 701,80 euro inclusief BTW

Nog te vermelden valt dat de inhoud van de tank 5000 liter was .
          Beste Noliko,

Kan u me vertellen welke firma dit heeft uitgevoerd?
          Bedankt !

Comment

Ik woon in Ninove en bij mij heeft een firma uit Herzele ( Aerts Geert) mijn ondergrondse tank van 5400L. komen saneren, ik had eerst prijs gevraagd online bij Allintankservice en ik viel bijna achterover toen ik de offerte heb ontvangen . Ik ben tevereden over de uitgevoerde werken door de man uit Herzele, proper , degelijk en alles in één maal uitgevoerd. Hij geeft eerst het manraam van de tank eraf gehaald en de 15 cm water met mazout uit mijn tank gezogen , daarna is hij in de tank gekropen om deze degelijk te reinigen met hogedrukspuit en alle afval eruit gehaald + de tank nadien opgevuld met expanderend schuim.Hij heeft een wettelijk attest afgeleverd van de uitgevoerde werken zodat als ik later mijn woning zou willen verkopen ik met alles in orde ben. Dit alles geeft hij uitgevoerd voor de prijs van 680€ + btw. met de +- 450 L afval die hij uit mijn tank geeft gehaald in de prijs inbegrepen.
            mvg, Paul

Comment

Working...
            X