Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mazouttank saneren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mazouttank saneren

In onze tuin zit nog (over de grens met de buur) een mazouttank die recent niet meer gebruikt wordt.

We gaan die dus laten saneren.
    Heeft iemand dit al laten doen, en wat doen ze als er nog een 400l in zit?
    Is er nadien nog risico op verzakkingen?

De ketel er uitgraven is te riskant omdat er op 1m afstand funderingen en een muur zitten.

Re: Mazouttank saneren

Wij hebben dit laten doen door een firma . Eerst wordt er de nog resterende mazout uitgezogen , gekuist en daarna wordt de tank opgevuld met zand . Of er nog risico is voor verzakkingen kan ik niet zeggen . Bij al deze werken wordt er een attest geleverd omdat dit nu een verplichting is als ge uw huis later wilt verkopen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      Wij hebben dit laten doen door een firma . Eerst wordt er de nog resterende mazout uitgezogen , gekuist en daarna wordt de tank opgevuld met zand . Of er nog risico is voor verzakkingen kan ik niet zeggen . Bij al deze werken wordt er een attest geleverd omdat dit nu een verplichting is als ge uw huis later wilt verkopen .
      Kan je eens zeggen hoeveel dat dit gekost heeft ?
      Eventueel via pm.
      Dank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
        Kan je eens zeggen hoeveel dat dit gekost heeft ?
        Eventueel via pm.
        Dank.
        Naam en kostprijs interesseert me ook natuurlijk.

Comment

Ik moet binnenkort ook mijn tank laten saneren en buiten gebruik laten stellen ... De prijzen schommelen (offertes) om en bij de 900-1000€ afhankelijk oa van de grootte van de tank en hoeveel stookolie er moet weggepompt worden (puur duur verlies! )
          Voor het opvullen kan men schijnbaar een keuze maken uit 3 soorten materiaal, zand, bio-schuim (wat dat ook moge wezen) en nog eentje dat mij nu ontsnapt ...
          FWIW

Comment

Ik heb dit ook net laten doen voor ca 900 Euro. Tank blootgegraven, opengemaakt, leeggezogen, gereinigd en dan huppakee met de kraan er uit. Contant betaald met bankcontact terminal en alle attesten tegelijk gekregen. Nu zitten er al regenwatertanks in de plaats

Comment

Ik heb net een firma die het doet voor 699 +21% BTW.
              Opvullen met zand gebeurt niet meer, ze gebruiken allemaal PUR.

Ik heb nog 2 andere offertes maar die zijn ruim 150 € duurder, en kosten nog meer per l residu...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik heb net een firma die het doet voor 699 +21% BTW.
                Opvullen met zand gebeurt niet meer, ze gebruiken allemaal PUR.

Ik heb nog 2 andere offertes maar die zijn ruim 150 € duurder, en kosten nog meer per l residu...
                Klinkt redelijk Ik heb hier overigens nog een knettergekke offerte liggen van all-In tank sevice. Dat was >1800 € met een forfait voor 500L residu. Elke liter daarboven kostte nog eens een fiks bedrag Punt was dat ik een simulatie op hun website voor mezelf gemaakt had en nog niet eens had verzonden

Comment

Gewoon de fik er in man
                  Ff lekker BBQen met de buren, animo verzekerd ook

Comment

Zelfs als je zou willen krijg je dat nog zomaar niet in brand.
                    Het zou wel stinken...

Comment

Dit ga ik na drie jaar overschakeling op gas , ook moeten doen.
                      Ik heb zelfs geen flauw idee waar ik terecht kan voor zo'n 'tank-renovatie'
                      Mijn tank zal wel moeten blijven liggen...mijn oprit opnieuw aanleggen zie ik niet echt (meer) zitten...
                      Tips, adressen, prijzen, zijn dus altijd welkom
                      Alvast bedankt

Roland

Comment

Ik vind het wel eigenaardig dat ze meer geld vragen om die dure stookolie uit de tank te halen. Iemand die een beetje materiaal heeft (pompje dat tegen stookolie kan, en een paar lege vaten) die kan de tank voor jou wel gratis komen leegmaken.
                        Ze moeten natuurlijk wel opletten dat de stookolie wel degelijk in een vat terechtkomt, en niet in je tuin...

Als er water in de tank zit, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Sorry voor de late reactie .

Reinigen en opvullen van ondergrondse stookolietank met zuiver wit zand : 653 euro .
                          Openen van tank : 48 euro
                          In totaal 701,80 euro inclusief BTW

Nog te vermelden valt dat de inhoud van de tank 5000 liter was .
                          Last edited by noliko; 11 mei 2011, 22:28. Reden: opmerking vergeten

Comment

Bart ,

Je moet het attest niet vergeten , verplicht als je je huis verkoopt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                              Bart ,

Je moet het attest niet vergeten , verplicht als je je huis verkoopt .
                              Wat ik wou zeggen is dat ze extra geld vragen om de bruikbare stookolie uit de tank te halen. Dat deel van de kosten zou je kunnen uitsparen door die stookolie er uit te laten halen door iemand die er zelf nog wat mee kan doen.

Dan kan je daarna de tank nog altijd laten reinigen en opvullen zodat alles wettelijk in orde is.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X