Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dochter inschrijven voor middelbare school dmv telefonische inschrijvingen - hoe ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dochter inschrijven voor middelbare school dmv telefonische inschrijvingen - hoe ?

Volgende week moeten wij onze dochter in een Leuvense middelbare school inschrijven.

Niet kamperen, maar telefoneren ...

In het Leuvense moet je naar een call-center bellen en de school van je keuze opgeven.

Nu zeggen sommigen dat je het gemakkelijkst binnengeraakt als je van buiten de zone belt. Maar dit kan imho toch alleen met een vast toestel ?

Met een GSM lijkt het me nogal onozel om 20 km verder te gaan zitten om te bellen....
    Die verbinding komt toch uiteindelijk ook via een Leuvense zendmast ? Of zie ik het verkeerd ? Allez, waar zitten hier die mannen van Belgacom/Mobistar/Base/ etc.....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Dochter inschrijven voor middelbare school dmv telefonische inschrijvingen - hoe

Er zijn toch nogal wat mensen die zich één en ander graag laten wijsmaken hoor
    't Gaat rapper via "buiten de zone"

Dank aan het digitale tijdperk dat de mensen niet meer nadenken
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Re: Dochter inschrijven voor middelbare school dmv telefonische inschrijvingen - hoe

Tja, een bedraad netwerk gaat toch via "zones" ? 02, 016 enz????

Ik weet het ook niet hoor, net daarom dat ik het hier vraag....

Kan jij er dan misschien een niet-te-moeilijke uitleg aan geven ?
      Ik ben namelijk nogal veel met digitale media bezig en bijgevolg zijn er al veel van mijn hersencellen afgestorven.

Dank U

Comment

Als je via GSM belt zien ze niet eens vanwaar je belt ... enkel hulpdiensten hebben toegang tot de "zone" en dan moeten ze het vermoedelijk eerst nog aanvragen.
        Waar je precies staar weten ze niet hoor.

Via vaste telefonie zien ze "misschien" iets dat niets wil zeggen, ik heb in Mons ook een 016 nummer.
        En wat als uw nummer geheim is (hidden)? Dan zien ze ook niets buiten "privé nummer", enkel hulpdiensten zien het direct.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Dit kan je onder de noemer fabeltjes plaatsen.
          Het is gewoon een kwestie van geluk denk ik.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Als je dan even nadenkt!! Het gaat inderdaad via bedrade zone's...waarom zou dan via "buiten de zone" welke verder afligt dan "binnen de zone" het vlugger/kunnen moeten gaan?

Enne...Belgacom, Telenet...en al de andere netwerken ook de GSM-ers (welke allemaal gebruik maken van de installaties van...jawel Belgacom...) op een bepaald moment gaat alles via bedrade gedeelten!! Hetzij via de buitenbekabeling, hetzij via de binnenbekabeling in de centrales (alles in de centrales van Belgacom/afgehuurde gedeelten, maar wel Belgacom eind-apparatuur).

Elke operator is verbonden met elkaar..anders zou doorschakeling niet mogelijk zijn.

Oh ja...om even OT te zijn...Veel succes met de inschrijving van de Alfa Centuri - telg in de school. Ik wens haar veel schoolplezier toe (het begin van een lange schooljarenreeks).
            Last edited by perman; 7 mei 2011, 21:46. Reden: vergeten van on topic te antwoorden!!
            perman

Comment

Er gaan in het Leuvense rond dat bellen heel wat fabeltjes rond.
              Ik zou je aanraden om zoveel mogelijk mensen op te trommelen om mee te helpen bellen. Zo gebeurt het alvast in onze vriendenkring. En vooral heel hard duimen dat je je eerste keuze krijgt.
              Heb je ook een aanvaardbare 2de keuze?

Voor welke school wil je inschrijven, want bv. Heilig Hart is niet direct een groot probleem (liet ik me ook vertellen)...

Succes ermee!
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik denk persoonlijk ook dat er veel fabeltjes tussen zitten, maar mijn vrouw zit al tegen het plafond van de zenuwen.....

Nummer 1 = HDC ( oude markt )
                Nummer 2 = Paridaens
                Nummer 3 = St Pieterscollege

Er is jaarlijks een klein percentage dat niet binnengeraakt in de school van zijn/haar keuze, maar je zal toch maar het ongeluk hebben om bij dat percentage te zitten.

Een vriendien van mijn vrouw ( die verleden jaar voor haar zoon heeft moeten bellen ) zei dat je met een GSM zelfs geen bezettoon krijgt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als je via GSM belt zien ze niet eens vanwaar je belt ... enkel hulpdiensten hebben toegang tot de "zone" en dan moeten ze het vermoedelijk eerst nog aanvragen.
                  Waar je precies staar weten ze niet hoor.

Via vaste telefonie zien ze "misschien" iets dat niets wil zeggen, ik heb in Mons ook een 016 nummer.
                  En wat als uw nummer geheim is (hidden)? Dan zien ze ook niets buiten "privé nummer", enkel hulpdiensten zien het direct.
                  Het gaat niet over "zien"; het gaat om sneller "binnen" te geraken...
                  Maar soit - ik denk dat het een kwestie van "geluk" is.....

Met een "tentje" is misschien niet zo comfortabel, maar dat kan je het geluk ten minste afdwingen - het doel heiligt de middelen dan.... ( aldus Machiavelli )

Comment

Het heeft alles te maken met "zien" ... het enige dat ze kunnen doen is op nummers selecteren, dus in hun eigen centrale de binnenkomende lijnen splitten naar verschillende binnenposten en daar de ene wel beantwoorden en de andere niet.
                    Of bijvoorbeeld anonieme oproepen (hidden nummer) afwijzen ... zouden ze hoogstens kunnen doen.

Maar dan moeten ze toch al héél paranoia zijn om zich daar mee bezig te houden hoor!
                    Trouwens moesten ze daar op gepakt worden hebben ze direct een proces aan hun been, kunnen ze zich niet mee bezig houden.

Het beste dat jij kan doen is regelmatig bellen en het nummer programmeren in een telefoon met auto-redial of zo.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Verseg, met alle respect hoor...maar is jouw uitleg zelf niet een beetje paranoia???

Wil je uw oproep nummer geheim houden..bel dan naar een niet geheim nummer. Programeer dit met een doorschakeling naar, in dit geval de school, en zij krijgen een TF-nummer te zien.

Het eigenlijke probleem is "personeels/subsiedie"-tekort. En daar zou/moet iets aan gedaan worden (maak dat de politiekers wijs, als ze het al zouden begrijpen en dat is verre van verstaan).
                      perman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                        Verseg, met alle respect hoor...maar is jouw uitleg zelf niet een beetje paranoia???
                        Oei ... dan heb ik hem zonder te weten voor u aangepast.

Wil je uw oproep nummer geheim houden..bel dan naar een niet geheim nummer. Programeer dit met een doorschakeling naar, in dit geval de school, en zij krijgen een TF-nummer te zien.
                        Dat is pas helemaal paranoia ... als je gewoon door #31# voor het oproepnummer te plaatsen ook al "hidden" bent wat uw eigen nummer betreft!
                        Kan iedereen gewoon doen en is helemaal niet zo ingewikkeld.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Bellen met gsm naar een vast toestel is zowiewo altijd bellen van buiten de zone, ook al sta je net naast het vast toestel.

Zelf bel ik via Voip en per definitie bel ik altijd vanuit het buitenland (ook om naar mijn buurman te bellen moet ik 0032 ervoor vormen voor belgie)

Maar los van de technische kant, finaal is er aan de andere kant gewoon iemand (een callcenter) die de telefoon aanneemd in volgorde van binnen komen op wachtrij.

MAAR .... als we even paranoia gaan denken, dan zit er mogelijks logica in het verhaal dat de ronde doe blijkbaar.

Vergeet niet dat die callcenters uitgerust zijn met zeer geavanceerde computersystemen voor de afhandeling van hun telefonie. Die "centrales" zijn volledig programmeerbaar met wachtrijen per dienst, oorsprong, urgentie,... Je kan het zo gek niet bedenken wat je allemaal kan programeren in die dingen.

Als ze in het callcenter bv een wachtrij opzetten voor alle calls met oorsprong "leuven" en die moeten uitkomen bij operators x,y en z dan heb je mss wel voordeel om vanuit aan andere zone te gaan bellen en zo de wachtrij "oorsprong leuven" voorbij te steken.

Dus zo gek is het mss dan toch niet.
                          Als die stelling klopt, zou je dus best gaan bellen vanuit een zone waar er helemaal geen wachtrijen voor inschrijvingen zijn.

Of het ook juist is zullen enkel de mensen weten die achter de callcenters zitten en die zwijgen toch als een graf. Wat een schande zou het niet zijn als dat zou uitlekken heh. Veel mensen zouden zich benadeeld voelen.

En let op, het zou best wel eens omgekeerd kunnen zijn ook heh! Dat ze net voorang geven aan nummers afkomsting uit de locale zone.

Comment

Working...
                          X