Met dat mooie weer begint het weer te kriebelen om op een tweewieler te kruipen. Een racer als mijn vorige Ducati, dat zit er niet meer, maar de Vespa's spreken mij wel aan. Heb vorig jaar ook eens een week met een motorscooter gereden, en dat was verbazend aangenaam
Nu zit ik met het volgende dilemma (voor als ik er één zou kopen)
125cc of 250cc?
Het prijsverschil is miniem, dus puur voor mijzelf lijkt het een gebakken koekje dat het de 250cc wordt. Nu is er natuurlijk het probleem van de vriendin, die al jaren verliefd is op Vespa's, en zij wil er ook mee rijden, maar heeft natuurlijk geen A-rijbewijs.
Nu zit ik met het volgende dilemma (voor als ik er één zou kopen)
125cc of 250cc?
Het prijsverschil is miniem, dus puur voor mijzelf lijkt het een gebakken koekje dat het de 250cc wordt. Nu is er natuurlijk het probleem van de vriendin, die al jaren verliefd is op Vespa's, en zij wil er ook mee rijden, maar heeft natuurlijk geen A-rijbewijs.
- zij ziet het niet zitten om haar rijbewijs te halen voor de moto (tenzij dat mogelijk is met Vespa zelf, maar rijbewijs halen met een zware motor met koppeling en ambriage, neen dat ziet ze onder géén enkele voorwaarde zitten)
- is er effectief zulk groot verschil tussen de 125cc en 250cc versies? topsnelheid, rijcomfort, optrekcapaciteiten. Mijn gevoel zou zeggen van wel
- Met de 125cc op de autostrade is uitgesloten, maar is dat mogelijk met de 250cc? Zeker niet voor lange tijd, maar het is handig om te weten dat ik indien nodig even langs de autostrade kan rijden...
Comment