Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitgaande mail Mobistar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uitgaande mail Mobistar

Met mobistar als provider voor mij i-Phone heb ik nogal dikwijls problemen met de uitgaande mails. Ik krijg mails binnen op een e-mail adres bij skynet en twee adressen bij telenet.Telkens ik een antwoord vanop mijn i-Phone wil geven gaan die zeer moeilijk door of soms ook niet tot ik dan in de omgeving kom van de routers op de respectievelijke lokaties, waar ze dan uiteraard wel doorgaan.
    Ik heb de proef op de som genomen met een vriend die op zijn i-Phone een abonnement heeft bij Proximus en daar gaat het direct.
    Zijn er hier mensen die Mobistar-klant zijn en hier ook problemen mee hebben? Is daar iets anders aan te doen dan te moeten gaan klagen bij Mobistar want die wuiven dat dan toch weg. De uitgaande instellingen op mijn i-Phone lijken alvast OK.
    Dank bij voorbaat.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Uitgaande mail Mobistar

Je kan normaal geen mails sturen met een adres @skynet.be via de mobistar stmp server. Je zal enkel mails kunnen versturen via een webmail van skynet of eventueel met de smtp server van skynet, mits deze authenticatie toelaat met je skynet account.

Bij Mobistar moet je alvast niet gaan klagen, hun mailserver staat goed ingesteld.

Proximus = Belgacom = Skynet, niet? Vandaar dat het daar misschien wel lukt.

Comment

ff een off-topic vraagje: Hoe lang gaat je batterij mee, Pol ? Ik boedoel, hoe dikwijls moet je herladen ?
      Bij mijn N900 is dat dagelijks, en soms kom ik dan nog niet toe.

En stel dat een iPhone batterij ooit stuk gaat: kunnen ze die vervangen en .... kwanta kosta ???

Nu ik denk dat de batterij bij de meeste smartphones niet heel erg schitterend is.

In de tijd van de Nokia 6310 ging de batterij een volle week mee !
      Nu ja, die had maar een klein scherm + niet zoveel toeters en bellen...
      Last edited by Alfa Centauri; 28 april 2011, 12:18.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        ff een off-topic vraagje: Hoe lang gaat je batterij mee, Pol ? Ik boedoel, hoe dikwijls moet je herladen ?
        Bij mijn N900 is dat dagelijks, en soms kom ik dan nog niet toe.

En stel dat een iPhone batterij ooit stuk gaat: kunnen ze die vervangen en .... kwanta kosta ???

Nu ik denk dat de batterij bij de meeste smartphones niet heel erg schitterend is.

In de tijd van de Nokia 6310 ging de batterij een volle week mee !
        Nu ja, die had maar een klein scherm + niet zoveel toeters en bellen...
        Ik moet toch wel om de twee dagen laden. Soms na een dag al. Alles is afhankelijk van wat je ermee doet en welk mailverkeer er is. Vergeet niet dat dat beestje ook 's nachts werkt, dus ..
        Een nieuwe batterij zal je wel kunnen krijgen zekers ? Wat de kostprijs ervan is weet ik niet. Hopelijk gaat die toch een hele tijd mee.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zie tweede en derde beeld pagina 6 op deze link : http://business.mobistar.be/catalogu...ne_NL_v031.pdf

Er staat dus ook gprsmail.mobistar.be ingevuld bij u?
          De smtp van de ene provider kan je niet gebruiken als je met een andere provider verbonden bent, dat is overal zo en je moet ze dus beiden ingeven (of twee accounts aanmaken).
          Last edited by VerSeg; 28 april 2011, 15:48.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Zie tweede en derde beeld pagina 6 op deze link : http://business.mobistar.be/catalogu...ne_NL_v031.pdf

Er staat dus ook gprsmail.mobistar.be ingevuld bij u?
            Inderdaad.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Je kan normaal geen mails sturen met een adres @skynet.be via de mobistar stmp server. Je zal enkel mails kunnen versturen via een webmail van skynet of eventueel met de smtp server van skynet, mits deze authenticatie toelaat met je skynet account.

Bij Mobistar moet je alvast niet gaan klagen, hun mailserver staat goed ingesteld.

Proximus = Belgacom = Skynet, niet? Vandaar dat het daar misschien wel lukt.
              Een halve waarheid.
              Ik kan vanop mijn phone zonder problemen mail sturen (naar mijn eigen mailserver in FL, USA) maar dan met een SSL verbinding via poort 465 outgoing mail en 995 incoming mail. Via poort 25 gaat het inderdaad meestal niet lukken om via een andere ISP mail te sturen.
              Bijkomend voordeel bij het gebruik van SSL id dat je login en paswoord niet in clear text doorgestuurd worden (maar dat is bij een smartphone iets minder probleem van via WiFi).
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Je kan normaal geen mails sturen met een adres @skynet.be via de mobistar stmp server.
                Dit gaat dus wel.
                Ge kunt enkel de skynet smtp-server niet gebruiken.
                Niets belet u in uw mailtoepassing een ander e-mailadres als afzender (en dus ook reply-adres) op te geven en de smtp-server van Mobistar.
                Ik heb wel geen iPhone maar met mijn Samsung doe ik dat ook zo.
                Ik haal mails binnen van Telenet en eigen domein via Mobistar en kan eveneens verzenden afkomstig van deze adressen mits mobistar smtp te gebruiken.
                Net zoals je thuis via Telenet verbonden bent en Skynet-mail kan binnenhalen en versturen ... inkomende mailserver van Skynet en uitgaande van Telenet.
                Geen gebruikersnaam of paswoord voor uitgaande mailserver.
                Last edited by VerSeg; 28 april 2011, 19:41.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ook mijn mails, zowel van skynet als van telenet komen op mijn iPhone toe, wanneer ik de respectievelijke smtp servers van beiden gebruik worden die wel verstuurd, maar niet altijd . . . op mijn praktijk heb ik skynet, prive thuis telenet, wanneer ik via een wifi verbinding heb op mijn praktijk werkt de uitgaande server van skynet perfect, die van telenet helemaal niet, thuis is het net omgekeerd . . . trouwens dat is net hetzelfde als met een gewone pc. Thuis op mijn laptop is mijn uitgaande server die van telenet en die werkt ook voor skynet, op mijn praktijk is de uitgaande server van skynet mijn standaard server en worden de mails die ik met mijn telenet adres verstuur, ook verzonden.

Wanneer je een 3G verbinding hebt liggen de zaken anders, dan werken meestal de servers van de grote providers niet, daarom is de standaard uitgaande server op mijn iPhone die van gmail . . . en die werkt ALTIJD, waar je ook bent. Je moet dan wel een Gmail adres hebben.

Wat de batterij betreft, er bestaan plastieken omhulsels voor de iPhone die zowel bescherming als extra batterij power geven, ik gebruik iets dergelijks : http://shop.iphoneclub.nl/mophie-jui...-voor-iphone-4
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                  X