Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PlayStation 3 Network

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PlayStation 3 Network

Wie is er ook potentieel slachtoffer?

Sony bevestigt diefstal persoonsgegevens van PSN

Door Bart de Water, woensdag 27 april 2011 00:14
    Submitter: Gtoniser, views: 19.694

Sony maakt bekend dat de PlayStation Network-hackers persoonlijke informatie van gamers hebben buitgemaakt. Nadat de hack werd ontdekt trok Sony op 20 april de stekker uit PSN en Qriocity. De diensten blijven voorlopig offline.

Sony heeft bekend gemaakt dat persoonlijke informatie van PlayStation Network- en Qriocity-gebruikers zijn gestolen door hackers. PlayStation Network kent wereldwijd ruim 70 miljoen gebruikers. Volgens Sony kunnen onder andere naw-gegevens, e-mailadressen, wachtwoorden en creditcardgegevens buitgemaakt zijn door de hackers. De fabrikant raadt gamers aan om waakzaam te zijn voor scams en vreemde creditcardafschrijvingen, en om hun wachtwoord van PSN te veranderen als de dienst weer online is. PlayStation Network en Qriocity zouden 'binnen een week' weer beschikbaar moeten zijn.

Gamers werden op 20 april plotseling geconfronteerd met een foutmelding als ze probeerden te verbinden met de dienst. Sony gaf in eerste instantie aan dat de downtime een gevolg was van onderhoud, maar maakte daarna bekend dat hackers zich toegang hadden verschaft tot het netwerk. Anonymous heeft betrokkenheid bij de hack ontkend. Begin april eiste het officieuze verband van activistische internetters verantwoordelijkheid op voor een ddos-aanval op het PlayStation Network.

De hack en de resulterende onbeschikbaarheid van PSN treffen niet alleen gamers, maar ook gamedevelopers. PixelJunk-ontwikkelaar Q-Games zegt de financiële gevolgen van de downtime te voelen. Sucker Punch heeft aangekondigd de bèta van inFamous 2 te verlengen zodra PSN weer beschikbaar is.

Bron:Tweakers.net
    Ik gebruik het toestel niet zo vaak (GT5 en Buzz) maar mijn CreditCard gegevens stonden er ook op.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Re: PlayStation 3 Network

hier vaak online spelen, veel meer niet.
    geen credit kaart
    nikon stuff

Comment

Ik heb dus sinds vorige week donderdag een weekje vrij , en was me al aan het verheugen op veel multiplayer momenten. Ik heb een aantal games waarbij ik moet levelen ( Homefront , Killzone 3 , Medal of Honor ) en was er dus helemaal klaar voor ........

Helaas ....geen moment online kunnen spelen

Baal er echt van , maar heb daardoor de fotografie wel weer wat meer kunnen oppakken

Een geluk bij een ongeluk dus

Ik ben blij dat ik geen creditkaart gegevens bij het PSN netwerk heb
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
        Ik heb dus sinds vorige week donderdag een weekje vrij , en was me al aan het verheugen op veel multiplayer momenten. Ik heb een aantal games waarbij ik moet levelen ( Homefront , Killzone 3 , Medal of Honor ) en was er dus helemaal klaar voor ........

Helaas ....geen moment online kunnen spelen

Baal er echt van , maar heb daardoor de fotografie wel weer wat meer kunnen oppakken

Een geluk bij een ongeluk dus

Ik ben blij dat ik geen creditkaart gegevens bij het PSN netwerk heb
        Same here, dacht effe nog een laatste weekje te genieten van Socom voor ik de opvolger ging binnenhalen...

Alleszins zowiezo als ik aankopen doe op PSN doe ik het via prepaid kaarten en niet met mijn kredietkaarten.
        Mijn Blog
        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Achja, 't is jammer dat het gehacked is maar een weekje niet online gamen zullen we niet dood van gaan
          Erger is het dat er potentieel miljoenen mensen hun gegevens zijn gestolen .
          Ikzelf werk ook enkel met prepaid kaartjes als ik iets koop in de playstation store.

Yannick

Comment

hhmm ik weet het eigenlijk zo niet. Ik heb een PS3 en een account, dat weet ik wel. Ik heb echter nog nooit online games gespeeld of spellen gekocht. Zover ik mij kan herinneren heb ik mijn creditcard gegevens nooit verstrekt en dat vind ik toch wel het voornaamste...
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
            X