Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overal geel stof !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Overal geel stof !

Van woestijnzand of -stof heb ik nog gehoord en hier al zien neerdalen. Maar is dit, wat we nu al een paar weken zien tijdens de droogte hetzelfde?
    Ik hoorde vandaag dat het geen woestijnzand kan zijn omdat het weer in Zuid-Frankrijk regenachtig is en bijgevolg daar zou moeten neerslaan. Tenzij dit stof in de zeer hoge luchtlagen verzeild geraakt en hier uitvalt. Wie weet exact wat het is ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Overal geel stof !

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Van woestijnzand of -stof heb ik nog gehoord en hier al zien neerdalen. Maar is dit, wat we nu al een paar weken zien tijdens de droogte hetzelfde?
    Ik hoorde vandaag dat het geen woestijnzand kan zijn omdat het weer in Zuid-Frankrijk regenachtig is en bijgevolg daar zou moeten neerslaan. Tenzij dit stof in de zeer hoge luchtlagen verzeild geraakt en hier uitvalt. Wie weet exact wat het is ?
    Geel stof ? Stuifmeel zal je bedoelen , dat niet neerslaat omdat het niet regent.

Walter
    D850

Comment

Berkenpollen ?
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Zijn dat geen pollen of stuifmeel? Hoesten en niezen doe ik inderdaad meer dan genoeg...

ondertussen al derde zie ik

Comment

Veel auto's in ons land liggen deze dagen onder een geelachtige stof- en zandlaag. ‘Geen zand uit de Sahara', zegt weerman David Dehenauw. ‘Wel van eigen bodem.'

Comment

Het gaat idd. over stuifmeel.
            Zoals de weerman zei, Frank Deboosere: "De bomen hebben veel seks gehad "
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Heb ik toch nog niet meegemaakt, stof van dergelijk dunne structuur. Eens naar de donkere auto's kijken, het plakt er werkelijk aan. En het dringt overal tussen en is van geel-bruine kleur. Als je het wegkuist met water blijft het inderdaad bovenop drijven. Misschien wel pollen, ja.
              Is dat in mijn streek alleen of zie je het op meerdere plaatsen ?
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ah, dit brengt klaarheid. Bedankt voor het artikel.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb hier ook mijn deel gehad, net voor het weekeinde mijn auto gewassen en zondag kon ik het alweer opnieuw doen . . . en tot nu toe niet veel meer last gehad.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zaterdag avond: Auto gespoeld, geen geel stof (stuifmeel meer)
                    Zondag morgen: Goede morgen, ik zit terug onder het stuifmeel

Carwash draait op volle toeren aan 5-10 euro per wagen.
                    Ik denk wel dat de mensen gaan schrikken als ze de wagen de dag erna weer gaan zien.

Sommige zeggen dat het in de lak inbrand, maar dat is niet het geval. Het kan wel lichtjes kleven.

Maar tegen het einde van de week is het allemaal voorbij,
                    de eerste goede plensbui zal alles wel neerslaan.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Vrijdag zag mijn wagen geel in plaats van donkergrijs (bijna zwart), naar carwash geweest en terug proper.
                      Zaterdagmorgen opgestaan en auto was terug geel.
                      Ondertussen al twee keer terug mogen kuisen want de ziet geen steek door uw ruiten en enkel de ruiten kuisen heeft geen zin, dan loopt het goedje af en zit ge met alles behalve iets dat op wat trekt.
                      Het is al zo erg geweest dat ik tijdens het rijden eens de ruitenwissers moest opzetten om stof te wissen.
                      Nu allemaal geen ramp maar toch ambetant, dak van het huis is ook al geel, door de Velux ziet ge bijna niet meer en door de ramen van de veranda al veel minder ... met de warmte kunt ge niet eens kuisen.
                      Dus zal het wachten worden tot een goede bui alles wat wegspoelt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                        Maar tegen het einde van de week is het allemaal voorbij,
                        de eerste goede plensbui zal alles wel neerslaan.
                        Een collega woont in Wallonië, daar heeft het zaterdagnacht goed gegoten ... zondag was zijn auto toch terug geel.
                        Een goede regenbui was dus nog niet voldoende ... zal pas helpen als het eens in gans het land tegelijk regent i.p.v. her en der een lichte bui of zelfs lokaal een goede drets.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

bij ons ook die stof, al zeker ruim een week hoor.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

de berken stoppen weldra ook met stuifmeel te verspreiden,
                            dus dan zal het sowieso gaan ophouden.
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oooooh Ze zouden het stuifmeel moeten verbieden en alle bomen die schuldig zijn omzagen! Met een vuile auto rondrijden....sjongejonge.

Comment

Working...
                              X