Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IE9 vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• IE9 vraagje

Voor ne keer heb ik ook eens een vraagje ...

Sinds IE9 komt er bij HLN (en sommige andere sites) een balk bij onderaan de pagina (zie jpg). Vroeger nooit gemerkt met IE8, misschien toeval dat het er nu pas staat.
    Hoe kan je beletten dat deze er komt? Of is het zo'n zever gelijk publiciteit dat ge niet kunt wegkrijgen?
    Sluiten met het kruisje helpt niet want bij de eerste refresh is het er terug.

Alvast bedankt aan diegene dat het weet.

En kom nu voor één keer niet af met de zever dat ik een andere browser moet gebruiken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: IE9 vraagje

Ik maak ook af en toe gebruik van IE9 en heb dit "probleem" alvast niet, kan jou ook niet zeggen hoe dit verhelpen valt.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Omdat ge HLN.BE vast gepint hebt in uw taakbalk zeker?
      In Win7 met IE9 kunt ge met één klik uw favorite site openen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Omdat ge HLN.BE vast gepint hebt in uw taakbalk zeker?
        In Win7 met IE9 kunt ge met één klik uw favorite site openen.
        Grtz, RF
        Juist niet ... deze banner/balk is er net om publiciteit te maken dit wel te doen.
        Maar zelfs als je dit doet, dan nog blijft deze balk reclame maken om HLN toe te voegen.
        En dit is niet in de taakbalk dat die staat hé, da's nog een extra zwevende onverplaatsbare balk in IE9.
        Sluiten gaat maar die komt terug bij heropenen van de site.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik heb die zwevende balk dus ook niet en heb al geprobeerd om die op één of andere manier op te roepen maar daar slaag ik ook niet in.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Juist niet ... deze banner/balk is er net om publiciteit te maken dit wel te doen.
            Maar zelfs als je dit doet, dan nog blijft deze balk reclame maken om HLN toe te voegen.
            En dit is niet in de taakbalk dat die staat hé, da's nog een extra zwevende onverplaatsbare balk in IE9.
            Sluiten gaat maar die komt terug bij heropenen van de site.
            Bizar, bizar, ik heb die balk ook niet en kan ze zelfs niet toevoegen ook niet.
            Mss. een domme vraag, maar al eens geprobeerd met een rechtse klik op die balk, en kunt ge dan kiezen om deze los te maken van de taakbalk?

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Bizar, bizar, ik heb die balk ook niet en kan ze zelfs niet toevoegen ook niet.
              Mss. een domme vraag, maar al eens geprobeerd met een rechtse klik op die balk, en kunt ge dan kiezen om deze los te maken van de taakbalk?
              Grtz, RF
              Ondertussen ook getest op een splinternieuwe PC met windows 7 en IE9 op, verder geen enkele andere software of zo geïnstalleerd ... identiek hetzelfde en die balk komt er staan. Ook op mijn netbook met Windows 7 en IE9 heb ik die balk al van zodra ik de eerste keer naar de website van HLN ga.

Als ik rechtsklik op die balk krijg ik nergens een mogelijkheid om een instelling aan te passen of eigenschappen op te vragen zoals bij een Flash-object.

Die hangt dus niet vast aan de taakbalk van Windows, het is echt een stuk van de internetpagina die enkel in de browser zichtbaar is.
              Dus als ik de IE verklein, dan schuift die mee op en blijft in het IE-venster staan. Het is als een soort reklamebanner om hun site toe te voegen aan de taakblak.
              Klik je links op die balk, dan krijg je gewoon een andere internetpagina waar ze uitleggen hoe je de site van HLN vanuit het adresveld naar je taakbalk van Windows kan slepen, die balk heeft dus ook geen enkele andere functie.

Dat ik niet direct kan vinden wat het is blijft wat ambetant maar bizar is dat jullie die niet hebben!
              Nu ook geen ramp dat het er staat maar het pakt toch een goei twee centimeter van uw scherm in en op een netbook dat al niet te groot is ... dan is dat al te veel naar mijn goesting.

En neen, ik installeer nooit enige werkbalk of dergelijke van derde partijen, dus geen Gooble-bar, Yahoo-bar, HLN-bar, ...
              Last edited by VerSeg; 26 april 2011, 21:13.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik vermoed dat het een combinatie van Win 7 en IE9 is want ik heb het wel.
                ....maar nog geen oplossing
                Meestal lees ik HLN op een andere PC die nog op XP draait en die heeft het niet
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

En als je op start klikt en in het startvenster rechts klikt en op "Eigenschappen" ==> tabblad "Werkbalken", staat daar iets aangevinkt?
                  Normaal staat er dus niks aangevinkt dacht ik.

Billekes wegen zijn soms ook ondoorgrondelijk.

Grtz, RF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat het een combinatie van Win 7 en IE9 is want ik heb het wel.
                    ....maar nog geen oplossing
                    Meestal lees ik HLN op een andere PC die nog op XP draait en die heeft het niet
                    Hier Win 7 en eens IE9 geprobeerd met de site van HLN en krijg dat venster niet te zien. Raar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Hier Win 7 en eens IE9 geprobeerd met de site van HLN en krijg dat venster niet te zien. Raar.
                      Het wordt nog meer bizar.
                      Ik draai Win 7 Ultimate 64-bit (Engels), maar denk dat dit irrelevant is, want die bar bij HLN is deel van de HLN pagina en wordt niet aanzien als een pop-up (Blocker staat actief bij mij).
                      Ik heb in al de settings van IE gekeken en vind niks relevant en heb dus niks veranderd. Ook eens een kijkje genomen in de tab settings zoals RF zei, niks speciaal en dus ook niks veranderd.
                      Het was inderdaad zoals VerSeg zei; op het kruis (rechtsboven) van die balk klikken en debalk verdwijnt totdat je een pagina refresh doet en dan is die er terug.
                      Uit nieuwsgierigheid toch eens op de bar geklikt en het filmpje over vastpinnen bekeken, maar nergens iets aanvaard of vastgepinned. Deze sessie gesloten en als ik nu HLN.be terug open,.....komt die bar niet meer tevoorschijn, wat ik ook doe.
                      Dus eigenlijk niks veranderd, maar de bar is verdwenen. Vervelend want nu heb ik helemaal geen idee hoe het nu opgelost geraakt is. Van bizar gesproken
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                        Dus eigenlijk niks veranderd, maar de bar is verdwenen. Vervelend want nu heb ik helemaal geen idee hoe het nu opgelost geraakt is. Van bizar gesproken
                        Misschien is éénmalig die link aanklikken voldoende om die definitief te laten verdwijnen???
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Misschien is éénmalig die link aanklikken voldoende om die definitief te laten verdwijnen???
                          Zie mijn reactie in #7 :
                          Klik je links op die balk, dan krijg je gewoon een andere internetpagina waar ze uitleggen hoe je de site van HLN vanuit het adresveld naar je taakbalk van Windows kan slepen, die balk heeft dus ook geen enkele andere functie.
                          Helpt hier dus niet, maar dat zou ik nog kunnen aanvaarden als er een verschil is in de settings van de coockies.
                          Eens zoeken se.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Win 7 (x64 pro) en heb die balk niet. Zal wel ergens een cookie bijhouden ofzo zeker?

Start eens een inprivate browsing sessie met je IE9.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                            X