Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
hangt geheel van de overledene af.
oorzaak van overlijden.
leeftijd van overlijden.
hoe stond de overledene zelf in het leven.
gelovig of niet.
enz..enz..
denk dat zwart en grijs niet echt meer hoeft tegenwoordig.
grt,bouk.
hangt geheel van de overledene af.
oorzaak van overlijden.
leeftijd van overlijden.
hoe stond de overledene zelf in het leven.
gelovig of niet.
enz..enz..
denk dat zwart en grijs niet echt meer hoeft tegenwoordig.
grt,bouk.
Klopt, maar in jeans en schreeuwerige T-shirt vind ik altijd ongepast.
Als het familie is, zal ik toch meestal in kostuum verschijnen.
De enige keer dat ik met zwarte kleding naar de begrafenis van een nonkel (= oom voor de Nederlanders) ben geweest, dat was toen ik er met de motor naartoe was gereden in een zwart-grijs lederen motorpak.
De begrafenis was in Turnhout, en ik had geen zin om daar met de auto een parkeerplaats te zoeken, en daarom was ik dus met de motor gereden.
(Dat was een paar dagen nadat ik van de reis naar de Noordkaap teruggekomen was, nu zo'n 13 jaar geleden.)
Ik heb er achteraf in de familie geen klachten over gehoord, het zal dus niet echt een probleem geweest zijn.
Een kostuum heb ik niet, als ze van mij verwachten dat ik een kostuum draag, dan is de kans heel klein dat ik zal komen opdagen...
Proper deftig gekleed is het voornaamste, ge kunt moeilijk verwachten dat iedereen voor een begrafenis dat een uurtje duurt een duur pak gaat kopen.
Trouwens ook al begrafenissen geweten waar gevraagd wordt om zo normaal mogelijk gekleed te zijn en een keer zelfs met zoveel mogelijk wit.
In het algemeen worden donkere kleuren gedragen maar dat is ook meer traditie dan wat anders.
Het is toch alleen maar wat voor de show van de familie want de overledene merkt er zelf echt niet veel van.
Aan een deftige jeans is niets verkeerd ... geen afgebleekte bij voorkeur.
Maar veel hangt ook af wie er begraven wordt ... als het de begrafenis van de koning is zal de vereiste wel wat anders zijn.
Als je op een menselijke manier je medeleven betuigt aan de familie, dan respecteren zij dat meestal veel meer, ook al ben je in jeans, dan wanneer iemand in volledig pak maar zeer afstandelijk aanwezig is.
U moet natuurlijk tijdens de uitvaart verschijnen in een kraaienpak, dus met zwarte streepjesbroek, een pandjesjas, zwarte sokken en schoenen met op uw hoofd een hoed, zwarte bolhoed mag tegenwoordig ook.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik kom te gaan... dan zou het mij geen ene moer kunnen schelen hoe iemand gekleed is op de uitvaart. Ik ben al lang tevreden als ze de moeite doen om effe aanwezig te zijn, en voor mijn part is dat in motorpak, of jeans en rood T-shirt, of in ruiterkledij. Liever een volle kerk met kleurrijk geklede mensen, dan een 20-tal pilaarbijters in zwart/grijs kostuum...
mvg,
Bart
PS: ik weet òòk wel dat je 't zelf niet meer weet op dat moment, maar dat is hoe ik er nù over denk...
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
ik zou eigenlijk graag naturistisch begraven worden, dan hoeft heel die dresscode heisa niet. Of dat haalbaar is in deze wereld, waar dan ook, betwijfel ik echter
Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Inderdaad ... met een gehuurde smoking de grote jan uithangen kan altijd.
Ik wil maar zeggen, de verpakking geeft niet altijd correct weer wat de inhoud is maar vaak wat het graag "zou zijn".
Ge kunt arm in geld zijn maar rijk van geest ... daar heb je geen duur pak voor nodig.
Comment