Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een kleine bedenking...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een kleine bedenking...

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
    Blijkbaar is mijn vraagstelling toch een beetje verkeerd begrepen. Ik verwijs niet naar de kans dat een incident zich voordoet, dan had ik net zo goed naar de centrale in Dessel of Tihange kunnen verwijzen.
    Ik verwijs specifiek naar Doel wegens zijn ligging vlak naast de Schelde, de poort naar de Antwerpse haven.
    En ik neem ook als premisse dat dat incident zich heeft voorgedaan met de gestelde parameter van 1 km veiligheidszone.

Groeten,
    Geert
    In dat geval: dan zijn we gejost, maar met de achterliggende gedachte dat het erger kon zijn
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Geef eens 1 voorbeeld van een incident uit het verleden waar zich dit heeft voorgedaan.

Jan
      Van mij mag je er gerust 10 km van maken, hoor, of 500 meter, maakt mij niet uit.
      De echte bedoeling van mijn vraag is deze: in hoeverre is de economie van Vlaanderen afhankelijk van een haven die (o.a. door de nabijheid van Doel) volgens mij bijzonder kwetsbaar is.

Comment

..........
        De echte bedoeling van mijn vraag is deze: in hoeverre is de economie van Vlaanderen afhankelijk van een haven die (o.a. door de nabijheid van Doel) volgens mij bijzonder kwetsbaar is.
        tja..... en als wij Hollanders niet baggeren?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Denk je niet dat kerncentrales beschermt zijn tegen ongelukken?
          Tegen "alle" ongelukken? Nee.

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          En ja natuurrampen kunnen die beveiliging misschien wel om zeep helpen
          Tchernobyl was toch niet het gevolg van een natuurramp?

Maar uiteindelijk ging mijn vraagstelling daar helemaal niet om.

Maar ik heb het begrepen; blijkbaar ben ik echt een azijnpisser.

Groeten,
          Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tja..... en als wij Hollanders niet baggeren?
            grt,bouk.
            Dan komt onze premier even met een boos vingertje zwaaien?

Comment

Tchernobyl was toch niet het gevolg van een natuurramp?
              Je gaat een RBMK centrale toch niet vergelijken met een PWR centrale

Jan

Comment

Van mij mag je er gerust 10 km van maken, hoor, of 500 meter, maakt mij niet uit.
                Stel dat dit gebeurt dat een stuk van de Schelde ontoegankelijk is wegens radioactiviteit.
                Dan zijn er bijkomende punten ... water stroomt verder en dus ook tot aan de haven, geen klein probleem meer.

Stel dat een stuk afgesloten wordt wegens ontploffingsgevaar, dan is dit ofwel tijdelijk ofwel zoeken ze wel heel snel naar een alternatief en zullen ze wel heel snel beginnen graven om een stuk kanaal te leggen er rondheen. Kan dus ook werkgelegenheid creëren.

Nu ja, niet te slecht denken en hopen dat er nooit iets gebeurt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Het lijkt erop dat iedereen hier gewoon TS zijn topic als belachelijk en onmogelijk wil afdoen. Blijkbaar kan overal ter wereld iets gebeuren, behalve hier in België? Dan zijn wij toch echt wel de gelukkigste mensen te wereld.

Wat betreft die 1km zone... In landen waar de centrales niet zo dicht bij woongebieden, havens e.d. meer staan, kan al lang een incidentje zijn geweest waarbij een veiligheidszone van 1 km werd gehanteerd. Maar aangezien er niks of niemand binnen die zone woont, werkt, of wat dan ook, komt zoiets niet in het nieuws.
                  Ik vind die vraagstelling van TS nog niet eens zo heel idioot hoor. En het leek mij ook niet eens zo moeilijk om met de gegeven parameters een conclusie te trekken.

TS zegt in openingspost te vrezen dat ie voor azijnpisser zal worden aanzien, maar volgens mij is hier niet 1 azijnpisser, maar wel een pak betweterige mierenneukers met oogkleppen...

mvg,
                  Bart
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                    Ofwel heb je een serieus voorval en dan zal de stad Antwerpen en de haven voor altijd ontruimd worden (of toch de komende 100 jaar ofzo) en als gevolg daarvan kan heel Vlaanderen onleefbaar worden..
                    Je kunt dat ook als puur winst zien. Maar misschien heb je wel gelijk. Stel dat al die
                    Antwerpenaren elders moeten gaan wonen. Inderdaad onleefbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      maar volgens mij is hier niet 1 azijnpisser, maar wel een pak betweterige mierenneukers met oogkleppen...
                      Als we zo gaan beginnen is het tijd voor een slotje.

Jan

Comment

Het lijkt erop dat iedereen hier gewoon TS zijn topic als belachelijk en onmogelijk wil afdoen. Blijkbaar kan overal ter wereld iets gebeuren, behalve hier in België? Dan zijn wij toch echt wel de gelukkigste mensen te wereld.

Wat betreft die 1km zone... In landen waar de centrales niet zo dicht bij woongebieden, havens e.d. meer staan, kan al lang een incidentje zijn geweest waarbij een veiligheidszone van 1 km werd gehanteerd. Maar aangezien er niks of niemand binnen die zone woont, werkt, of wat dan ook, komt zoiets niet in het nieuws.
                        Ik vind die vraagstelling van TS nog niet eens zo heel idioot hoor. En het leek mij ook niet eens zo moeilijk om met de gegeven parameters een conclusie te trekken.

mvg,
                        Bart
                        Dank u, eindelijk iemand die de kern van de vraag begrijpt.
                        Groeten,
                        Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                          Als we zo gaan beginnen is het tijd voor een slotje.

Jan
                          En al eens gekeken wat voor belachelijkmakende, kleinerende reacties er zijn gekomen vòòr mijn reactie?

mvg,
                          Bart
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Het lijkt erop dat iedereen hier gewoon TS zijn topic als belachelijk en onmogelijk wil afdoen.
                            Dat maak jij ervan hoor.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

En al eens gekeken wat voor belachelijkmakende, kleinerende reacties er zijn gekomen vòòr mijn reactie?

mvg,
                              Bart
                              Er werden tot dat moment in ieder geval geen mensen beledigd.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                Dat maak jij ervan hoor.
                                Kan jij me dan 1 serieuze reactie quoten?

Comment

Working...
                                X