Misschien zullen velen nu zeggen dat ik een azijnpisser ben, maar ik zit toch met iets in mijn maag...
Met de ramp in Tchernobyl en Japan in mijn achterhoofd dacht ik aan het volgende:
stel even dat er een klein ongelukje gebeurt in Doel. We gaan niet overdrijven, een klein ongelukje, geen doden, geen ontploffende centrales, gewoon een klein incidentje.
Maar laten we even veronderstellen dat er een zone van 1 km rond de centrale dient afgesloten te worden. Klein accidentje dus.
Maar Doel lig naast de Schelde en die ligt dus wel in die kleine verboden zone.
Dat wil dus zeggen dat de haven van Antwerpen volledig ontoegankelijk is via de Schelde. De haven ligt dus plat.
Als ik mij niet vergis teert Vlaanderen (en bij uitbreiding Belgie) voor een zeer belangrijk gedeelte op de economische impuls van deze haven.
Mijn conclusie is dan ook, dat het in zo'n geval gedaan is met de welvaart hier.
Toch iets om over na te denken, dacht ik zo.
Of vergis ik mij?
Groeten,
Geert
PS. Ik zou wel graag hebben dat dit geen politieke discussie wordt.
Met de ramp in Tchernobyl en Japan in mijn achterhoofd dacht ik aan het volgende:
stel even dat er een klein ongelukje gebeurt in Doel. We gaan niet overdrijven, een klein ongelukje, geen doden, geen ontploffende centrales, gewoon een klein incidentje.
Maar laten we even veronderstellen dat er een zone van 1 km rond de centrale dient afgesloten te worden. Klein accidentje dus.
Maar Doel lig naast de Schelde en die ligt dus wel in die kleine verboden zone.
Dat wil dus zeggen dat de haven van Antwerpen volledig ontoegankelijk is via de Schelde. De haven ligt dus plat.
Als ik mij niet vergis teert Vlaanderen (en bij uitbreiding Belgie) voor een zeer belangrijk gedeelte op de economische impuls van deze haven.
Mijn conclusie is dan ook, dat het in zo'n geval gedaan is met de welvaart hier.
Toch iets om over na te denken, dacht ik zo.
Of vergis ik mij?
Groeten,
Geert
PS. Ik zou wel graag hebben dat dit geen politieke discussie wordt.
Comment