Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WIe heeft een Citroen C4 e-HDI 1.6 ( 112 pk )?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: WIe heeft een Citroen C4 e-HDI 1.6 ( 112 pk )?

Die RCZ's zijn idd best lekker opvallende wagens, gelukkig zijn de achterlichten rood want anders zou je nauwelijks het verschil zien tussen de voor en achterzijde , dit model is voor mij één van de mooiste die Peugeot de laatste jaren heeft gemaakt zonder twijfel Mooie velgjes gekozen ook
    6 liter diesel voor een 2 liter met dergelijk gewicht en stroomlijn dan rij je toch best vlot in het verkeer denk ik. Als ik me met mijn stationwagen aan de regeltjes hou dan verbruik ik ook nauwelijks 6 liter, maar wel met een 3l 6 cilinder en automaat...
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      De laatste tijd is er op TV een reeks over de verkeerspolitie in Engeland ( dacht ik toch ), daar gebruiken ze dus Subaru's, man man . . . wat een krachtige machines zijn dat . . .
      Het waren wel niet van die Impreza koersmachienes hé Francis, bij bij was het de Subaru Outback, en de laatste een Forester, het verbruik lag tussen 10 en 12 liter benzine bij normaal rijden, mijn Mercedes doet het met een gemiddelde van 6,3 en dat voor een 2147cc van 170 din pk. bij langere stukken zakt het verbruik tot om en bij de 5 liter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB
        Die RCZ's zijn idd best lekker opvallende wagens, gelukkig zijn de achterlichten rood want anders zou je nauwelijks het verschil zien tussen de voor en achterzijde , dit model is voor mij één van de mooiste die Peugeot de laatste jaren heeft gemaakt zonder twijfel Mooie velgjes gekozen ook
        Je krijgt natuurlijk een beetje de indruk dat heteen wagen is met een middenmotor.... Dat klopt wel.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ik heb ook nog zo een 505 gehad, maar dan een GLD 2300, man is dat een miserieauto geweest, ik werkte toen nog zelf aan mijn auto, heb er bijna zoveel ondergezeten dan er in, olieverlies dat het geen naam had, en dat aan het achterstuk van de versnellingsbak, daar ging de bediening van de versnellingspook langs de onderkant naar binnen, dat was om olieverlies vragen, ik heb deze dan gedemonteerd en op een freesmachiene uitgekottert en voorzien van een gans ander type dichting en geleiding, miserie opgelost, maar er scheelde iedere maand wel iets aan dat moest worden opgelost, mijn schoonbroer daarentegen reed met dezelfde, en daar was nooit iets aan, buiten dat bekende olieverlies dan.
          Wat ik ook een heb meegemaakt, ik rij hier op de rijksweg met het schuifdak open, snelheid zo een 120 km/u, en oversteek een vrachtwagen, als ik er bijva voor ben slaat de wind door het open dak, en tussen de dakbekleding, een plof en de ganse dakbekleding lag op de achterbank.
          Gelukkig is dat allemaal van meer dan 25 jaar geleden, en hou je dat tegenwoordig niet meer voor mogelijk.

Heb nadien bijna 20 jaar met Subaru gereden, eerlijk gezegd waren dat de beste auto's die ik ooit heb gehad, buiten gewoon onderhoud nooit geen kosten aan gehad, maar duur in verbruik, vandaar dat ik vijf jaar geleden ben overgestapt op Mercedes, toen had Subaru nog geen diesel.

Mercedes is ook niet slecht en zeer zuinig in verbruik, maar ik hield toch meer van mijn vierwielaangedreven Subaru.
          ja Geert, zoals ik al zei was mijn laatste een goeie, met de voorgaande had ik ook vrij veel miserie. Steeds koppakkingen na 30à40.000km en ook een schuifdak waardoor het binnen regende. Dus over het algemeen gezien :miserie, maar dat was inderdaad jaren '70 en '80.
          Daarna heb ik 2 keer een Mercedes gehad. De eerste was een zeer goeie 190 2.3 benzine maar de tweede, een C 220 benzine was goed qua motor, maar veel electronica problemen mee gehad. Nu ben ik dus aan mijn tweede BMW (6 cylinders) en nooit zo'n goeie wagens gehad. Z3Coupe, 240.000 km en 10jaar oud. De motor draaide nog als nieuw. Die bolt nu nog steeds ergens aan de kust. Natuurlijk moet je bij zo'n wagens niet verlangen dat ze zuinig rijden. Met mijn 135i zit ik rond de 13.5l maar bijna steeds korte afstanden. Maar het plezier dat je daarvoor in de plaats krijgt is ook niet niks: 340 PK en 450 NM. Ga er wel eens mee op circuit rijden en daar kan je die brute kracht aan de lijve ondervinden.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Ga er wel eens mee op circuit rijden en daar kan je die brute kracht aan de lijve ondervinden.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

en zeggen dat ik al fier was met mijn 163 pk . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Je krijgt natuurlijk een beetje de indruk dat heteen wagen is met een middenmotor.... Dat klopt wel.
                Auto's met een centraal geplaatste motor zijn tegenwoordig dun gezaaid zeker, een goede vriend van mij heeft er twee in zijn collectie, een prachtige Honda NSX met titaniumophanging, en een af fabriek getuned Renault 5 turbo beiden met centraal geplaatste motor Iets om zorg voor te dragen.

Comment

De auto waar ik het liefst heb mee gereden was toch mijn Renault Alpine A310, een 2.7 liter met inderdaad maar 150 pk maar hij was volledug van polyester en woog amper 1000 kg, ging toen al van 0 naar honderd in 7 sec
                  Ik had toen de parelmoer witte uitvoering ...

Comment

De auto waar ik het liefst heb mee gereden was toch mijn Renault Alpine A310, een 2.7 liter met inderdaad maar 150 pk maar hij was volledug van polyester en woog amper 1000 kg, ging toen al van 0 naar honderd in 7 sec
                    Ik had toen de parelmoer witte uitvoering ...
                    Geen fotoke meer van Francis?
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens

Geen fotoke meer van Francis?
                      Oei oei oei, ik spreek van over 20 jaar terug denk ik, geen idee of ik daar ooit foto's van genomen heb, digitaal bestond nog niet he...... Facturen van reparatie kan ik misschien nog wet terugvinden..... Want geld heeft hij mij wel gekost. Nieuwe versnellingsbak steken betekende de motor er uit halen....... Werkuren dus.

Comment

Working...
                      X