Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 op Targa laptop.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows 7 op Targa laptop.

Ik heb zopas Windows 7 op mijn Targa laptop gezet. Alles schijnt goed te werken behalve mijn draadloos internet. Ik heb de driver gezocht op de Targa site maar deze kan ik niet installeren zonder foutmelding. Bovendien is de driver nog steeds dezelfde als deze die bij de laptop zat en dus geschikt voor Windows XP. Bestaan er nog andere sites met updates?

Re: Windows 7 op Targa laptop.

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
    Ik heb zopas Windows 7 op mijn Targa laptop gezet. Alles schijnt goed te werken behalve mijn draadloos internet. Ik heb de driver gezocht op de Targa site maar deze kan ik niet installeren zonder foutmelding. Bovendien is de driver nog steeds dezelfde als deze die bij de laptop zat en dus geschikt voor Windows XP. Bestaan er nog andere sites met updates?
    Als je weet welke chipset voor dat draadloos netwerk gebruikt wordt, kan je wat gericht gaan zoeken. Maar als Targa zelf geen driver heeft, vrees ik er een beetje voor...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Als je weet welke chipset voor dat draadloos netwerk gebruikt wordt, kan je wat gericht gaan zoeken. Maar als Targa zelf geen driver heeft, vrees ik er een beetje voor...
      Da's idd makkelijkste manier, als je weet wat er in zit, kan je tenminste gericht zoeken naar de juiste drivers...

Andere optie, misschien es lankabeltje terug bovenhalen en pc via kabel op het internet gooien en kijken of er gn drivers binnen te halen zijn via Windows Update, kan je (veel) zoekwerk besparen, want voor oudere toestellen gepaste drivers vinden kan soms een mega pain in the *** zijn.

Jonathan
      Groeten Jonathan

Comment

Als bovenstaande oplossingen niet werken kan je nog altijd een USB wifi stick aankopen .....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Als bovenstaande oplossingen niet werken kan je nog altijd een USB wifi stick aankopen .....
          Ik heb zo'n stick. Maar zoals je waarschijnlijk wel weet zit zo'n ding soms vervelend in de weg. Zeker als je weet dat er een Wlan in je laptop zit.

Comment

Wat was er mis met windows xp Heb zelf beide systemen en vind windows 7 nu niet echt beter dan xp. Ze doen beide wat ze moeten doen als je ze op het juiste systeem zet.
            Behalve direct X zie ik geen enkele reden om een computer te upgraden naar win 7.
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
              Wat was er mis met windows xp Heb zelf beide systemen en vind windows 7 nu niet echt beter dan xp. Ze doen beide wat ze moeten doen als je ze op het juiste systeem zet.
              Behalve direct X zie ik geen enkele reden om een computer te upgraden naar win 7.
              Dat klopt helemaal Defenderke. Nu weet ik dat ook.

Comment

Win 7??? Staat er toevallig niet onder je windows updates een driver voor je wifi?

Mijn Win7 zoekt automatisch de drivers van mijn PC/randapparatuur.

Wat wel kan zijn is dat de firma in kwestie nog geen Win7 drivers op de site heeft die goedgekeurd zijn, in dat geval helpt soms een mailtje naar hun support
                Mijn Blog
                D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                  Win 7??? Staat er toevallig niet onder je windows updates een driver voor je wifi?

Mijn Win7 zoekt automatisch de drivers van mijn PC/randapparatuur.

Wat wel kan zijn is dat de firma in kwestie nog geen Win7 drivers op de site heeft die goedgekeurd zijn, in dat geval helpt soms een mailtje naar hun support

Dat heb ik net gedaan. We zullen zien...

Comment

Veel kans dat een merk als "Targa" zich niet veel moeite gaat getroosten om drivers te gaan ontwerpen voor de wat oudere laptops waar ze niks meer aan verdienen. Maar soms zijn er mensen die gemodifieerde drivers ontwerpen voor zo'n probleemgevallen. Kunst is ze te vinden natuurlijk (als ze al bestaan).

Installeer misschien eens SIW en vertel ons welke chipset de wifi in de laptop gebruikt. Of laat ons het model / type van de laptop weten.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Veel kans dat een merk als "Targa" zich niet veel moeite gaat getroosten om drivers te gaan ontwerpen voor de wat oudere laptops waar ze niks meer aan verdienen. Maar soms zijn er mensen die gemodifieerde drivers ontwerpen voor zo'n probleemgevallen. Kunst is ze te vinden natuurlijk (als ze al bestaan).

Installeer misschien eens SIW en vertel ons welke chipset de wifi in de laptop gebruikt. Of laat ons het model / type van de laptop weten.
                      Volgens TARGA zou de chipset MS-6855 WLAN+BLUETOOTH zijn.

Comment

Misschien hier eens rondneuzen (intypen in Google): MS-6855C WLAN+BLUETOOTH win7 driver
                        Veel succes.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                        X