Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ebay + paypal = geen kopersbescherming meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ebay + paypal = geen kopersbescherming meer

Is idd ook maar een triestig verhaal heh VerSeg Zou ik als verkoper ook niet gelukkig van worden.
    Mijn inziens is het belangrijk dat zowel koper als verkoper goed beschermd zijn.
    Is er nu eens een foutje of misverstand dan moet daar niet direct een zware straf op komen (zoals in jou geval).

Maar ebay zou nu toch al ervaring genoeg moeten hebben om sjarlantans uit hun systeem te weren.

Ik denk bv aan een systeem waarbij men gaat kijken naar het karma van het profiel van zowel koper als verkoper.
    Iemand die de kantjes er wil aflopen (is het nu een koper of verkoper) zou men de paypal bescherming dan moeten afnemen (zoals vroeger was)

Maar ik ben gewaarschuwd (desondanks ik het al wist hoor) in het vervolg toch maar de feedbacks nagaan.

PS: ik heb de verkoper nogmaals gevraagd tot een minnelijke schikking.
    In zijn antwoord kreeg ik al direct zware beschuldigingen rond mijn kop
    Die verkoper is gewoon een psychopaat denk ik.

PS2: ondertussen heb ik een extra onderzoek gevraagd bij paypal naar inbreuk op het merkenrecht. Omdat hij adverteerd met SanDisk + foto, maar merkloze rommel verkoopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Als ik dit allemaal lees ben ik nog minder geneigd ooit iets op E-bay te kopen.

En één SD kaartje van 1GB online kopen: hoe ver kun je nog gaan in "E-bay-itis" ?
      Kwestie van gezond verstand gebruiken. Op Ebay vind je vaak toch dingen goedkoper dan je ze elders zou vinden (nogal logisch want ebay verkopers hebben bijna geen overhead in tegenstelling tot volwaardige winkels)
      Bovendien kan je vanuit je luie stoel wat bestellen dat dan wel in de bus zal vallen...als je maar iets heel kleins nodig hebt dan zijn de verzendkosten van volwaardige shops vaak veel te hoog voor wat het is.

Ik bestel soms onnozele dingen zoals 2 rolletjes velcro op ebay UK, een tube secondenlijm of een paar batterijen. Goedkoper dan in de winkel en als je niet gehaast bent ideaal want je moet er geen winkels voor gaan afzoeken.

Verleden week nog een set banden gekocht (95% profiel) op ebay voor 40 procent van de prijs van de goedkoopste hier in Belgie. Ga er anders maar achter zoeken zonder ebay.

In geval van de topicstarter : regel 1 is de advertentie goed doorlezen. Daar ben je al een beetje de mist in gegaan vrees ik. Kleine lettertjes kan je het niet noemen - letterlijk. Je ziet het direct zelfs als je er snel over leest.

Comment

Heb je nergens een kaartje van 2 GB liggen ? Ik kan moeilijk geloven dat dat niet zou werken. Het is, dacht ik, vanaf 4 GB dat men spreekt van High Capacity SD en die zijn niet compatibel.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Is ook de eerste keer dat ik hoor dat een toestel niet werkt met kaartjes van meer dan 1 GB. De enige problemen qua compatibiliteit die er kán zijn, is inderdaad zoals nete zegt, SDHC en gewone SD. Gewone "oude" SD kaartjes vind je nog tot 2 of 4 GB. Moeilijk, maar ze zijn er.

En ivm de advertentie. Als er zwart op wit staat - het mogen nog kleine lettertjes zijn - dat er eventueel een ander merk wordt opgestuurd, kan je daar logischerwijs weinig aan doen. Behalve goed lezen volgende keer.

Dat het defect is, is natuurlijk iets anders.

Sowieso niet echt een goed plan... kaartjes kopen via eBay.
          Lijkt mij veel beter om eentje te zoeken via lokale 2dehands websites, je kan ze dan zelf nog testen eerst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Is ook de eerste keer dat ik hoor dat een toestel niet werkt met kaartjes van meer dan 1 GB.
            Dat is anders geen uitzondering, meestal dat de firmware te beperkt is en de grotere kaartjes gewoon niet ziet.
            Ik heb hier ook twee kleine camara's (sportcamera voor de moto) en standaard herkenden die niet meer dan 2GB, met firmware-update erna dan weer wel.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat is anders geen uitzondering, meestal dat de firmware te beperkt is en de grotere kaartjes gewoon niet ziet.
              Ik heb hier ook twee kleine camara's (sportcamera voor de moto) en standaard herkenden die niet meer dan 2GB, met firmware-update erna dan weer wel.
              Bij de TS en bij mijn comment gaat niet over 2GB, maar 1GB.

De 2GB limiet komt wel vaker voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Bij de TS en bij mijn comment gaat niet over 2GB, maar 1GB.
                Dit was dan ook maar "een voorbeeld" dat het niet altijd tot 4GB werkt zoals door sommigen aangehaald werd, het probleem is anders identiek.
                En tot 1GB zijn er ook voldoende geweest, later meestal op te lossen met een firmware-update.

Maar voor de TS maakt het niet uit, als het kaartje stuk is doet het er niet toe of het de juiste grootte heeft of niet.
                Last edited by VerSeg; 18 april 2011, 10:13.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X