Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoboeken op A4 echt fotopapier - wie heeft ze getest ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoboeken op A4 echt fotopapier - wie heeft ze getest ?

Het mooiste vind ik A4 liggende fotoboeken op echt fotopapier, veel levendiger dan fotoboeken met gewone bladzijden of matte pagina's.
    Veel afdrukcentrales bieden fotoboeken aan, maar het is niet duidelijk vermeld als het echt fotopapier is of gewone bladzijden.

Ik teste de goedkopere TicTac Photo en redelijk resultaat, echter als ik wat in detail kijk zijn de kleuren soms iets minder bij kleinere fotos of minder scherp (ondanks goede kleuren op de foto en scherp)
    Ook zie je lichte strepen in het zwart van het printen, net niet storend.

Ik heb al meerdere fotocentrales getest, maar nog niet qua fotoboeken met echt A4 fotopapier.
    Wie print ook fotoboeken op A4 fotopapier en heeft misschien al meerdere vergeleken?
    Ik weet dat er een aantal topics over fotocentrales bestaan, maar m'n vraag gaat hier specifiek over fotoboeken met echt fotopapier.

Of zijn echte foto's inplakken nog steeds niet te evenaren qua kwaliteit in vergelijking met een fotoboek?
    Last edited by PurePhotography; 12 april 2011, 18:29.

Re: Fotoboeken op A4 echt fotopapier - wie heeft ze getest ?

Neem bij ExtraFilm de Highlight of de Impress boeken, die worden op 250gr hoogglans papier gedrukt ... een mooie, goede kwaliteit voor weinig geld.

Wil je beter dan kost het minstens het dubbele vrees ik en kom je bij Abelli en dergelijke terecht.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ja maar dat zijn meteen de luxemodellen van €60-€70 die ik enkel voor speciale evenementen zou gebruiken.
      Het is niet voor een communie,geboorte of huwelijk ofzo, maar om een aantal keer per jaar een mooi A4 album te laten afdrukken van evenementen, reisje,...
      De kleinere en goedkopere albums bij Extrafilm (Share,Enjoy,Inspire,Create) heb ik al getest maar was geen echt fotopapier.

Normaal neem ik de "classic" bij TicTac, voor €34.95 met 30 pagina's (24,5x32cm) inclusief. http://www.tictacphoto.com/nl/Conten...boeken#details
      Voor nieuwe klanten is er 25% korting en vorige week zelfs 40% korting gehad.

Zo'n album van €60-€70 zou wel goed zijn indien ook -40% maar ze geven enkel korting op die pocketboekjes bij Extrafilm, dus niet interessant.
      Maar misschien bestaan er nog anderen die zoals TicTacPhoto echt fotopapier in A4 leveren voor rond de €35, een betaalbare prijs voor doordeweekse albums toch van goede kwaliteit.

Bij Abelli hebben ze een "liggend L" vanaf €22.95 met "hoogglans €0.20/pagina extra", http://www.albelli.nl/producten/fotoboek/liggend-large
      Bij Foto.com een prestige Panorama A4 vanaf €17.99 voor 20 pagina's, + "optie glansvernis +€5" zie http://be.foto.com/nl/fotoboek-prest...andable=0#a4pa
      Heb deze al getest van foto.com maar was geen echt fotopapier, "hoogglans" en "glansvernis" betekenen niet dat het echt fotopapier is.

Als ik echt gedrukte fotos bekijk is de kwaliteit veel hoger dan fotoboeken.
      Ik zie dat Pixum ook echt fotopapier heeft, zal deze zomer nog een poging doen met dit album denk ik : http://nl.pixum.be/fotoboek/easybook_groot_panorama
      Last edited by PurePhotography; 12 april 2011, 20:01.

Comment

voor zover ik weet zijn de boeken alleen bij FUJIPRINT op echt fotopapier.

Comment

Bedankt voor de goede tip, heb hem gebookmarked, ik kende deze fotoservice zelfs niet.
          De eerste "Briljant A4 liggend zijdeglans en hoogglans" ziet er goed uit.
          Kijk meestal via photoprints.be, daar worden de kortingen geupdate, maar die €35 is al realistischer voor een gewoon album dan €60-€70

Comment

Hier reeds bij pixum album op 'echt fotopapier' laten afdrukken. Mooi resultaat.

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
              Ja maar dat zijn meteen de luxemodellen van €60-€70 die ik enkel voor speciale evenementen zou gebruiken.
              Het is niet voor een communie,geboorte of huwelijk ofzo, maar om een aantal keer per jaar een mooi A4 album te laten afdrukken van evenementen, reisje,...
              Klopt dat die iets duurder zijn maar we kopen toch ook bijna allemaal voor een paar duizend Euro fotomateriaal?
              Dan kan je evengoed een pocketcamera kopen.

Als ik veel geld geef om deftig materiaal te hebben, dan kies ik ook voor deftige afdrukken ... waar doe je het anders voor?
              En voor 60-70€ heb je meestal wel al een dikker boek dan standaard.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Fotobuch heeft ook boeken met belichte ipv gedrukte bladen. Heb een A3 trouwboek laten afwerken in zwart-wit. Heel mooi, geen zwemen. Wel iets hoger qua budget (150 eur) maar imo een aanrader voor het betere fotoboek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                  60-70 is toch spotgoedkoop? Ik wou da ik albums kon bestellen onder de 100 EUR. Graphistudio, Asukabook e.d. zijn rond de 400-500 EUR. Maar dat zijn albums waar ge toch een wow effect krijgt.
                  Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                  website: http://www.hung.be
                  facebook - Instagram

Comment

Ja maar voor 4 fotoboeken van 'het dagelijkse leven' van €150 heb je toch al een mooi lensje. Zijn de prints dan veel scherper of mooiere kleuren misschien voor de hogere klasse boeken ?
                    Naast het waarschijnlijk duurder fotopapier, gebruiken ze dan een "andere printtechniek" ofzo als de geprinte fotos eventueel scherper zijn?

Met de bouwkwaliteit van het boek ben ik wel tevreden (leder of linnen) en fotopapier.
                    Ik zie niet meteen in wat het verschil zou zijn tss een €40-€70-€150 boek (behalve dat die duurdere wel mooier zullen ingebonden zijn met alle opties qua layout en in zo'n luxedoos).

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Klopt dat die iets duurder zijn maar we kopen toch ook bijna allemaal voor een paar duizend Euro fotomateriaal?
                    Dan kan je evengoed een pocketcamera kopen.

Als ik veel geld geef om deftig materiaal te hebben, dan kies ik ook voor deftige afdrukken ... waar doe je het anders voor?
                    En voor 60-70€ heb je meestal wel al een dikker boek dan standaard.

Comment

Working...
                    X