Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inbouwapparaten ATAG

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Inbouwapparaten ATAG

Wij plannen om onze keukentoestellen te vernieuwen,t.t.z koelkast, oven ,microgolf, inductieplaat, dampkap,en vaatwas.

De verkoper raadde ons atag aan, aangezien wij niet zo vertrouwd zijn met dit merk,hadden wij graag geweten of jullie ervaringen hebben met atag.
    Bedankt

Noel
    Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Re: Inbouwapparaten ATAG

Atag zou blijkbaar het betere merk zijn van een groep die ook Pelgrim en Etna bevat (2 merken die ik langs geen kanten ken ).
    Nu : zoals alle merken maken ze niet alles zelf. Blijkbaar maken ze bv. wel zelf hun kookplaten (en zouden die bv. ook aan Miele verpatsen). De koelkasten maken ze niet zelf, maar die zouden oa. van Liebherr komen (wat zeker geen slechte referentie is).
    Slecht zou Atag dus zeker niet mogen zijn.

Heb onlangs mijn combi-oven van Siemens vervangen na 11 jaar (wat ik veel te kort vind. Na 8 jaar heb ik er zelf al de grill van vervangen, en daarbij contact gemaakt met de slechte onderdelenservice van de Siemens/Bosch groep). Nu was de microgolf stuk (en dus was het tijd voor een ander).
    Heb die oven nu vervangen door een AEG. Volgens de winkel waar ik het ding gekocht heb zouden voor ovens Miele en AEG de betere zijn, en is Siemens/Bosch een pak minder betrouwbaar (wat ik zelf dus ook heb mogen ondervinden). Nu : een winkel zal natuurlijk meest de toestellen promoten waar ze het meest winst op kunnen maken.

Langs de andere kant : mijn moeder heeft een keuken waar niets anders dan Siemens-materiaal in staat. Na 18 jaar werkt alles nog (behalve de vaatwasser die een jaar geleden is vervangen, terug door een Siemens). Het begint nu langzaamaan wel wat af te takelen, maar je moet wel weten dat mijn moeder iemand is die de keuken heel intensief gebruikt (en 18 jaar kan al tellen hé...).

Atag wordt (heb ik toch de indruk) voornamelijk aangeboden door keukenleveranciers (en minder door de "gewone" kleinhandel). Ik ga er van uit dat dergelijke gasten wel zullen weten wat ze verkopen.
    Groeten,

Polleke

Comment

paar jaar geleden was ik op de bouwbeurs aan het praten met een directeur van toch wel een groot merk en we hadden het ook even over Atag.
      Het kan natuurlijk vuilspugerij zijn tussen merken onderling maar de man had geen goede woorden over Atag. Naargja ik laat het in het midden verder.

Siemens is geen goed merk meer, ooit waren ze stukken beter maar die tijden zijn gedaan.
      Bosh is overgenomen door siemens en zijn gewoon rebrands van siemens toestellen.

Aeg is nu samen in zee met electrolux. voor mij toch niet het betere materiaal hoor.
      Mss wel goed voor een jong koppeltje die hun eerste appartementje gaan huren.

Miele zijn frigos komen idd van liebherr, is gewoon een rebrand. Maar liebherr is dan ook wel DE febrikant van frigos. Waar miele zijn koopplaten haalt weet ik niet.
      Waar miele wel zeer goed is zijn hun spare parts.

Een minder gekend maar grote producent in het buitenland is Bauwmatic die ook een zeer goed spare parts service hebben en ennorm veel rebranden aan ander merken.
      Zeker een aanrader om eens naar te kijken prijs/kwaliteit.

Wij hebben hier niet 1 merk voor toestellen, maar beste merk voor ieder specifiek toestel.
      Was/droog = miele; frigo en diepvries = liebherr, keuken = bauwmatic

Naargja, es goed rondkijken heh, prijzen vergelijken en kritisch keuren want die markten veranderen ook zeer snel.

Comment

Ik moet eerlijk zeggen dat we hier van 1 soort AEG toestellen toch behoorlijk content zijn : namelijk de wasmachines.
        En dat combi-oventje dat ik gekocht heb (zo 45 cm. hoge inbouwversie) lijkt me toch z'n werk goed te doen. Maar ik heb het nog maar een weekje, dus misschien dat mijn mening nog wijzigt tussen hier en de volgende 15 jaar .
        Persoonlijk lijkt AEG toch wel iets beter dan enkel geschikt voor een goedkoop keukentje (ook als je er de prijs naastlegt).

Dat merken steeds meer samenwerken is wel duidelijk, en die merknamen zeggen niet altijd veel. Skoda of Seat was ook rommel, tot VW die zaken heeft overgenomen.
        Ook een Roemeense Dacia blijkt nu toch heel wat succes te hebben nu Renault zich er mee is gaan bemoeien.
        Siemens en Bosch zijn dan weer namen waarvan je beter zou vermoeden...

Het probleem is wel dat je nergens testen vindt, waar de nadruk ligt op de betrouwbaarheid van dergelijke toestellen. Koken of afkoelen doen ze uiteindelijk allemaal...
        Groeten,

Polleke

Comment

Wat de ijskast (of frigo zo je wil) betreft: Liebherr .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Constructa is een goedkoper merk van de siemens afdeling. Misschien ook eens naar kijken.
            Miele is idd heel goed; evenals kuppersbusch.
            ATAG vind ik minder, aangezien je deze praktisch alleen vind bij de keukenverkopers. Zelf zou ik kiezen tussen AEG, siemens en Miele.
            AEG is in mijn opzicht toch inderdaad wel wat meer waard dan voor 'goedkope keukens'...
            Whirlpool laat je beter links liggen...
            Last edited by jejochen; 10 april 2011, 13:14.
            [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
            [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

De ATAG apparaten (oven, kookplaat, koelkast, dampkap en diepvriezer) in m'n keuken gaan ondertussen al meer dan 20 jaar mee. Enkel de thermostaat van de koelkast is in al die tijd defect geweest. De herstelling aan huis verliep heel vlot. De electrische kookplaat werd onlangs vervangen, niet omdat ze niet meer werkte maar vanwege tot op de draad versleten.
              Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Hier al vijf jaar een quasi volledige ATAG keuken. Buiten eens een knopje dat afgebroken was nog geen enkel probleem gehad. En van hun service ook geen slecht woord.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Waarom alles van 1 merk?

Ik heb bij het plaatsen van een nieuwe keuken (4 jaar geleden) heel goed tests gezocht en gelezen en de toestellen gekozen die in de respectievelijke tests als beste er uit kwamen.

Oven en kookplaat: Smeg
                  Vaatwas: Bosch
                  Ijskast: Liebherr (onder AEG merknaam)
                  Dampkap: Venduro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                    Waarom alles van 1 merk?

Ik heb bij het plaatsen van een nieuwe keuken (4 jaar geleden) heel goed tests gezocht en gelezen en de toestellen gekozen die in de respectievelijke tests als beste er uit kwamen.

Oven en kookplaat: Smeg
                    Vaatwas: Bosch
                    Ijskast: Liebherr (onder AEG merknaam)
                    Dampkap: Venduro
                    Omdat we vanaf 5 toestellen ATAG 5 jaar garantie kregen op de hele keuken. Dus bv. ook op de Liebherr koelkast (wel enkel onderdelen na de eerste 2 jaar). Zo is onze Franke mengkraan defect geweest een maand terug. We kregen een nieuwe en hebben die zelf geplaatst.
                    Op alle ATAG toestellen is er wel 5 jaar FULL waarborg.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb 10 jaar waarborg op de keuken (kasten en beslag) en 5 jaar op smeg, 3 jaar op Bosch. Alles met herstelling aan huis.
                      Nog geen probleem gehad.
                      Waarom ik die vraag stel... atag maakt denk ik enkel zelf de kookplaat en misschien de oven. De rest komt van andere fabrikanten en is rebranded. Je bent dus dikwijls goedkoper af bij de originele fabrikant. Maar als die 5 jaar belangrijk voor je is, doen dan he.

Comment

Bedankt voor de reacties

We gaan toestellen van atag bestellen bij de keukenverkoper, geen grootketen maar een (kleine zelfstandige).

Uitleg van die persoon lijkt ons meer waard dan al de uitleg van die (gladde verkopers in grote keukenzaken)

Wat ons ook over de streep getrokken heeft is de 50 % korting op duurste toestel, in ons geval toch al direct 770 eur op de inductiekookplaat, en de 8 jaar fullwaarborg die we genieten bij atag, eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ze vanaf het 3e jaar 55 eur kosten aanrekenen, rest is gedekt.

Lijkt ons een ferme deal toch.

Groeten

Noel
                        Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Comment

Ik heb zelf 7 jaar bij een klein keukenbedrijfje gewerkt en wij verkochten enkel kuppersbusch (behalve mijn laatstje jaar daar, op atag maakten we meer winst). Op al die jaren hebben we amper toestellen gehad die binnen garantie kapot gingen (buiten garantie krijg je het meestal niet te horen)
                          http://www.mimoza.be/

Comment

Working...
                          X