Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat "Jehan"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Proficiat "Jehan"

En Tsjalingi, die was zeker verdienstelijk.
    Die naam gaan we nog horen denk ik.

Grtz, RF[/QUOTE]

Is voor het eerst in beeld gekomen bij de Ronde van Belgie twee jaar terug, reed toen nog bij Skil-shimano (of hoe schrijf je dat ). Verloor toen de ronde in de Ardennen dacht ik. Is nogal aanvallend, zeker geen afwachtende renner.

Comment

Zeker en vast prachtig voor 'jehan'...mooi gedaan, leuke mens ook.
      Wat het vallen betreft...met alle respect hoor, maar wat betreft de valpartij van zondag is de relatie "vorm en vallen" naast de kwestie. Gaat je wiel eraan terwijl je aan 40 over die hoop rotsen scheurt kan je helemaal niets doen, je kwakt weg. Museeuw was top toen hij bijna z'n been verloor in het bos. Vallen ze voor je, gaat je materiaal stuk...dan hang je, zet Cancellara in die positie en hij ligt er ook.
      De grootste aller tijden was op zijn top toen hij z'n zwaarste val maakte in Blois...hij heeft de rest van zijn carriere last gehad.
      Neen, zondag ging het over het spreekwoord: baart de duivel kinderen...zijn het er veel tegelijk.
      Idem de val die leidde tot de knie-operatie vorig jaar....op de beelden zie je Sagan die in de rij wil schuiven en in boonen's voorwiel haakt....dit zijn gewoon de pechjaren...
      Het nadeel van een paar zware valpartijen is wel de angst die in het kopje sluipt (denk ik).

Comment

PS Pol Callens, u moet anders zijn erelijst eens vergelijken met die van de rest van het peleton en zien hoeveel renners op dat niveau staan.
        Toen Boonen in 2004, 2005, 2006 gemiddeld 20 wedstrijden per jaar won vond iedereen ook dat hij met beide voetjes op de grond staat.
        Perceptie is alles voor velen, maar alleen de erelijst blijft over
        3 x PR, 2 x RVV, 4 x E3, 2 x Gent Wevelgem, 2 x Kuurne, 2 x scheldeprijs, 1 x Groene trui, Belgisch kampioen, wereldkampioen, ritten in tour, ritten in vuelta, ritten in parijs nice, rit in de tirreno, winnaar ronde van België, tja ...verzadigd, je zou voor minder.
        Boonen rijdt een rot voorjaar 2010 schrijft men...tja hij had tenminste the guts om met de Zwitser weg te rijden, dat kunnen we van Thor en co vooralsnog niet zeggen...2e in de Ronde 2e in San Remo...dat noemt men barslecht.
        Als men in deze sport vijf topjaren heeft is men goed bezig denk ik :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
          PS Pol Callens, u moet anders zijn erelijst eens vergelijken met die van de rest van het peleton en zien hoeveel renners op dat niveau staan.
          Toen Boonen in 2004, 2005, 2006 gemiddeld 20 wedstrijden per jaar won vond iedereen ook dat hij met beide voetjes op de grond staat.
          Perceptie is alles voor velen, maar alleen de erelijst blijft over
          3 x PR, 2 x RVV, 4 x E3, 2 x Gent Wevelgem, 2 x Kuurne, 2 x scheldeprijs, 1 x Groene trui, Belgisch kampioen, wereldkampioen, ritten in tour, ritten in vuelta, ritten in parijs nice, rit in de tirreno, winnaar ronde van België, tja ...verzadigd, je zou voor minder.
          Boonen rijdt een rot voorjaar 2010 schrijft men...tja hij had tenminste the guts om met de Zwitser weg te rijden, dat kunnen we van Thor en co vooralsnog niet zeggen...2e in de Ronde 2e in San Remo...dat noemt men barslecht.
          Als men in deze sport vijf topjaren heeft is men goed bezig denk ik :-)
          Kan ik gedeeltelijk inkomen. Maar ik heb de jaren meegemaakt toen Van Looy, Merckx, De Vlaminck, Martens ... het mooi weer maakten. De mentaliteit was toen helemaal anders. Dat waren pas veelzijdige coureurs. Ze reden alles en overal mee en telkenmale was er maar één doel, de eerste over de meet rijden. Renners als o.a. een Boonen gaan pieken naar 1 of 2 koersen, en that"s it. Een oefenritje winnen in Quatar, een E3 prijs of een Gent-Wevelgem meenemen en dan op naar het "zogenaamde" topmoment van het jaar : De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Nadien gaat het bergaf tot "misschien" een tweede piek, het wereldkampioenschap.
          Qua valkans in Parijs-Roubaix, een renner die in topvorm zit, rijdt op de risicovolle stroken in de kop van het peleton. Daar is allicht het risico van vallen heel wat kleiner. Maar goed we zullen zien, de pech moet maar eens overgaan.
          En misschien moet de man, zoals hier hoger al eens aangehaald, eens een andere ploeg zoeken. Is het ook niet zo dat QS de Ronde van Vlaanderen heeft verloren door Chavanel niet te laten samen naar de meet rijden met Cancellara en hem een eerlijke kans te geven in de sprint ? Maar hij moest wachten op Boonen. En btw "weg met die oortjes", de Ronde van Vlaanderen had dan wellicht een QS-winnaar gehad.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Juist Pol, volgens mij hebben die oortjes Paris - Roubaix naar de haaien geholpen.
            De koers wordt bijna beslist in de volgwagens.
            Tactische spelletjes
            Voor mij ook zonder oortjes en dan zien we wellicht weer koersen zoals vroeger.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

alléé nog eentje dan Ik kan mij wel vinden in de heimwee naar old times (gedeeltelijk).
              ... vroegere tijden.... u gaat de laatste 15 jaar weinig of zelfs geen renners vinden die heel dat seizoen inkleden zoals Van Looy, Merckx en co... hoeveel wedstrijden reed Lance Armstrong? Of men dat nu jammer vindt of niet...de tijden zijn veranderd. Datzelfde geldt voor de oortjes. Tijden veranderen, en iedereen moet (jammer genoeg) mee...of willen we terug naar de analoge fotografie? Nostalgie mag , ik heb het zelf nu reeds.

Boonen doet wat die zaken betreft net hetzelfde dan de anderen in het huidige peleton.

wat vallen betreft:
              Vooraan in het peleton zitten is idd meestal veiliger (uitgezonderd in massa sprints, zie de val in de ronde van zwitserland waar ook Haussler zijn knie kapot viel)...vallen ze voor je in een sprint...dan ben je er aan, en je zit als sprinter in de aanloop nooit op de eerste rij, zo is dat nu éénmaal.
              Maar wat zondag betreft, hoe zou Boonen in godsnaam vooraan kunnen zitten bij die val? Hij stond kort daarvoor in het bos anderhalve minuut stil met een kapotte fiets , van die anderhalve minuut rijdt hij één minuut helemaal alleen dicht, hij komt pas aansluiten, en pats daar gaat dat achterwiel. Je kan niet in één beweging een gat van anderhalve minuut dichtrijden en dan meteen vooraan postvatten. Resultaat 2e fiets kapot, 4 minuten stilstand.
              Wat de situatie in de ronde van vlaanderen betreft, denk ik even aan een gekend citaat van Le Blaireau (Hinault. Hij zei het volgende tegen zijn ploegmaats:
              Quand je suis devant, vous n'avez pas le droit de rouler derrière. Et si vous êtes échappés et que je suis derrière, vous n'avez pas besoin de rouler...Hinault zou dus net hetzelfde verwacht hebben van Chavanel.
              Verder nog een zaak: zonder team kan je in dit soort klassiekers niets maken. (Zie ook Cancellara). Er was geen quickstep team in Roubaix zo goed als iedereen was door pech uitgeschakeld.
              Dit gezegd zijnde verwacht ik van Boonen niet super veel meer. De meeste sporters hebben tussen 5 en 8 topjaren. Hij heeft die al gehad...het wordt steeds moeilijker, zeker wanneer er blessures en een operatie bij is komen kijken. Maar in het huidige wielrennen staat zijn palmares in elk geval al als een huis.
              Ik merk vaak dat de meeste negatieve kritiek op hem gewoon verband houdt met de commotie rond zijn privé leven. Perceptie dus.
              Gelukkig leefden andere sporters zoals Anquetil en ludo Coeck niet in tijden van paparazzi...vooral bij Anquetil zou dat hallucinante beelden opgeleverd hebben

Comment

alléé nog eentje dan Ik kan mij wel vinden in de heimwee naar old times (gedeeltelijk).
                ... vroegere tijden.... u gaat de laatste 15 jaar weinig of zelfs geen renners vinden die heel dat seizoen inkleden zoals Van Looy, Merckx en co... hoeveel wedstrijden reed Lance Armstrong? Of men dat nu jammer vindt of niet...de tijden zijn veranderd. Datzelfde geldt voor de oortjes. Tijden veranderen, en iedereen moet (jammer genoeg) mee...of willen we terug naar de analoge fotografie? Nostalgie mag , ik heb het zelf nu reeds.

Boonen doet wat die zaken betreft net hetzelfde dan de anderen in het huidige peleton.

wat vallen betreft:
                Vooraan in het peleton zitten is idd meestal veiliger (uitgezonderd in massa sprints, zie de val in de ronde van zwitserland waar ook Haussler zijn knie kapot viel)...vallen ze voor je in een sprint...dan ben je er aan, en je zit als sprinter in de aanloop nooit op de eerste rij, zo is dat nu éénmaal.
                Maar wat zondag betreft, hoe zou Boonen in godsnaam vooraan kunnen zitten bij die val? Hij stond kort daarvoor in het bos anderhalve minuut stil met een kapotte fiets , van die anderhalve minuut rijdt hij één minuut helemaal alleen dicht, hij komt pas aansluiten, en pats daar gaat dat achterwiel. Je kan niet in één beweging een gat van anderhalve minuut dichtrijden en dan meteen vooraan postvatten. Resultaat 2e fiets kapot, 4 minuten stilstand.
                Wat de situatie in de ronde van vlaanderen betreft, denk ik even aan een gekend citaat van Le Blaireau (Hinault. Hij zei het volgende tegen zijn ploegmaats:
                Quand je suis devant, vous n'avez pas le droit de rouler derrière. Et si vous êtes échappés et que je suis derrière, vous n'avez pas besoin de rouler...Hinault zou dus net hetzelfde verwacht hebben van Chavanel.
                Verder nog een zaak: zonder team kan je in dit soort klassiekers niets maken. (Zie ook Cancellara). Er was geen quickstep team in Roubaix zo goed als iedereen was door pech uitgeschakeld.
                Dit gezegd zijnde verwacht ik van Boonen niet super veel meer. De meeste sporters hebben tussen 5 en 8 topjaren. Hij heeft die al gehad...het wordt steeds moeilijker, zeker wanneer er blessures en een operatie bij is komen kijken. Maar in het huidige wielrennen staat zijn palmares in elk geval al als een huis.
                Ik merk vaak dat de meeste negatieve kritiek op hem gewoon verband houdt met de commotie rond zijn privé leven. Perceptie dus.
                Gelukkig leefden andere sporters zoals Anquetil en ludo Coeck niet in tijden van paparazzi...vooral bij Anquetil zou dat hallucinante beelden opgeleverd hebben
                Amstrong was toch geen renner.... maar gewoon een zakenman op een fiets.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

oei ik zie geen smilies dus ik neem aan dat het ernstig gemeend is?
                  geen renner dus, enkel zakenman ... I see...
                  Zelf zag ik er wel atletische talenten in,
                  Ik ga me verder niet meer in verleiding laten brengen

Comment

oei ik zie geen smilies dus ik neem aan dat het ernstig gemeend is?
                    geen renner dus, enkel zakenman ... I see...
                    Zelf zag ik er wel atletische talenten in,
                    Ik ga me verder niet meer in verleiding laten brengen
                    Was niet kwaad bedoeld hoor

Weet je de "Flandriens" van vroeger zien we toch nooit meer terug.
                    Net hetzelfde als de nationale voetbalploeg onder leiding van Guy Thys.
                    Last edited by theokus; 12 april 2011, 15:05.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik dacht het

Ik vrees er ook voor hoor, the old days are gone ...ik zou best willen dat er een nieuwe Merckx komt, ik heb zijn beste 5 jaar niet bewust gekend (neen, ik vind Cancellara, hoe sterk hij ook is, geen nieuwe Eddy)....maar de tijden zijn veranderd, en we moeten roeien met de riemen die we hebben.
                      Alles moet nu snel, veel, anders haakt de sponsor af enz enz enz. Die jonge renners staan nu veel meer onder druk van buitenaf dan vroeger denk ik, de ploegleiders ook. De oorzaak ligt vooral bij de centjes, altijd die centjes.
                      If I were a rich man...

Trouwens deze tip voor de liefhebbers: fotografie en wielersport in het recente boek van Tim De Waele "Peleton". Tim is een echte insider in de sport, en maakt al jaren prachtige beelden, een topper in zijn vak. Voor wie hem nog niet zou kennen, het boek is een echte aanrader.

Comment

Forum voor het plaatsen van foto's waar actie centraal staat: sport, beweging, .... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                        X