Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitspaaltjes...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flitspaaltjes...

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Nog een vraagje voor de mensen die het zo veilig vinden als je u aan de verkeersregels houdt. Dus als ik op de E40 richting Brussel uiterst links rijd tegen 70km/u (perfect legaal) is dit veiliger dan dat ik daar 125 zou rijden?
    Die 70 km./h is de laagste snelheid toegestaan op de autosnelweg die je enkel mag gebruiken als je daarbij geen andere weggebruikers hindert (artikel 21.2 en 10.1). Daarnaast moet je indien mogelijk de meest rechtse rijstrook gebruiken.
    De kans dat je dat dus "perfect legaal" kan doen is dus redelijk klein.
    Als je dus op de rechter rijstrook 70 rijdt, terwijl een vrachtwagen aan z'n 85 km./h komt afdenderen van langs achteren, dan ben je bezig met deze te hinderen en moet je dus sneller rijden... Langs de andere kant kan iemand je niet verplichten om sneller te rijden dan een effectieve 120 km/h, ook niet op de linker rijstrook...

Gewoon de wegcode volgen, zal de gemakkelijkste manier zijn... Dus noch die 70, noch die 125 beantwoorden aan die wegcode.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Die 70 km./h is de laagste snelheid toegestaan op de autosnelweg die je enkel mag gebruiken als je daarbij geen andere weggebruikers hindert (artikel 21.2 en 10.1). Daarnaast moet je indien mogelijk de meest rechtse rijstrook gebruiken.
      De kans dat je dat dus "perfect legaal" kan doen is dus redelijk klein.
      Als je dus op de rechter rijstrook 70 rijdt, terwijl een vrachtwagen aan z'n 85 km./h komt afdenderen van langs achteren, dan ben je bezig met deze te hinderen en moet je dus sneller rijden... Langs de andere kant kan iemand je niet verplichten om sneller te rijden dan een effectieve 120 km/h, ook niet op de linker rijstrook...

Gewoon de wegcode volgen, zal de gemakkelijkste manier zijn... Dus noch die 70, noch die 125 beantwoorden aan die wegcode.
      Ooit eens ergens gelezen dat er iemand werd beboet, omdat ie tegen 120 km bleef rijden op het linker rijvak. Reden: onnodig blijven rijden op het meest linkse vak.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Dat is mijn zorg dan niet he dat die in overtreding zijn.
        Bij files of vertraagd verkeer moet je niet de meest rechts gelegen rijstrook volgen, maar je mag niet hinderen tenzij je een toelating van de burgemeester hebt, op een weg waar hij die kan geven. Als je ze echter niet veilig tegen meer dan 70 kan inhalen, is het je waarschijnlijk vergeven, voor ne keer. Moto's gaan op een aftand van een openstaande deur best niet tegen meer dan 10 km/h sneller dan dat voertuig. Bij het naderen van de file houd je via de spiegel rekening met achterop komend verkeer dat niet tijdig snelheid vermindert.
        Weet ik voor de rest echter helemaal niks van.
        In ieder geval is het positief effect van een opgelegde snelheidsverlaging nog niet overal wetenschappelijk bewezen, dacht ik. Die snelheidsverlagingen tot 70 op snelwegen, zijn jou waarschijnlijk wel een zorg, hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Ooit eens ergens gelezen dat er iemand werd beboet, omdat ie tegen 120 km bleef rijden op het linker rijvak. Reden: onnodig blijven rijden op het meest linkse vak.
          Mijn rijbewijs is ooit ingetrokken wegens dronkenschap aan het stuur, terwijl ik niet in of in de buurt van een voertuig was waarvoor zo'n bewijs nodig is. Dat is ook zo'n ingebeelde vereiste.
          Om maar te zwijgen van mijn boete voor een California stop, waarvoor de yanks zelf zelfs terug naar de rijschool moeten. Ik begrijp nog steeds niet hoe ze me toen hebben kunnen pakken, want er was -ik zweer het- kilometers in de omtrek geen ander voertuig of levende ziel,... behalve een kraai met opengesperde bek. Het kan ook een raaf zijn geweest, maar zeker geen merel.
          Als ik dat hier zo allemaal lees, vind ik ze er bij ons wel een paar mogen terugsturen. Niet naar die kraai, hé,... naar de rijschool.
          Last edited by Poza; 12 april 2011, 20:32.

Comment

Toch maar een waarschuwing voor Belgische hardrijders in Nederland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              En terecht, ongelooflijk hatelijk iemand die op 't linkse of middenste vak blijft rijden terwijl rechts niemand is.

De laatste tijd merk ik veel mensen dien van de oprit direct op het middenste rijvak gaan plaatsnemen, terwijl er niemand maar dan ook niemand voor hen rijdt op het rechtse rijvak.

120km/h op uw tellers is overigens geen 120km/h op mijn teller, noch op die van een ander.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Nog een vraagje voor de mensen die het zo veilig vinden als je u aan de verkeersregels houdt. Dus als ik op de E40 richting Brussel uiterst links rijd tegen 70km/u (perfect legaal) is dit veiliger dan dat ik daar 125 zou rijden?
                Je kan nog steeds een boete krijgen wegens roekeloos rijgedrag of onaangepaste snelheid ... als het file is en jij de enige bent dat daar afgevlamd komt tegen 70km/u.
                Is eigenlijk wel zo ... de wet is zo gemaakt om u altijd een boete te kunnen geven als ze willen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  En terecht, ongelooflijk hatelijk iemand die op 't linkse of middenste vak blijft rijden terwijl rechts niemand is.

De laatste tijd merk ik veel mensen dien van de oprit direct op het middenste rijvak gaan plaatsnemen, terwijl er niemand maar dan ook niemand voor hen rijdt op het rechtse rijvak.

120km/h op uw tellers is overigens geen 120km/h op mijn teller, noch op die van een ander.
                  Ooit nog ene meegemaakt, die gewoon tussen 2 vrachtwagens door van de inrit op het middenvak kwam gevlogen, op ongeveer een dikke m. voor de neus van mijn wagen (ik reed dus op dat middenvak en was die vrachtwagens aan het inhalen). Toen ik eens "pinkelde" met mijn grootlichten om hem wat verstand in te lepelen vond hij het nodig om eens z'n remmen uit te testen. Blijkbaar was ik, hem aan het hinderen... .

Waarschijnlijk reed hij met de auto van de papa, want een nieuwe audi A6 in handen van een ventje van een dikke 20 jaar oud ???

Soms vraag je je wel af of zich gewoon aan die wegcode houden, nu zo moeilijk is...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                  X