Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Toch ben ik blij dat ze eindelijk iets aan de vervelende bumperklevers gaan doen !
Die paaltjes zijn nog niet voor morgen (zijn nog in "prototype"-faze).
En persoonlijk ben ik eigenlijk voorstander van die anonieme video-wagens : dan kan je je exploten tenminste ook nog eens op video zien , en dan kan je als "dader" in elk geval niet meer zeggen dat dat paaltje z'n werk niet goed doet...
Een manier die hen in mijn en vele andere gevallen toch heel weinig geld heeft opgebracht dan... 0 euro... En ik rijd toch ook al 14 jaar met de auto... En ik passeer dezelfde flitspalen als anderen...
Dat is zeer flink van je
Ik word wel eens 'gepakt', maar ik klaag daar meestal niet over. Waar ik het wel van krijg, is dat de overheid het af doet al zou het enkel en alleen voor de verkeersveiligheid zijn. Enkele jaren geleden ben ik geflitst op een droge en een zo goed als lege snelweg. Het was 1u30 's nachts en ik reed 123km/u. Wat heeft dat met verkeersveiligheid te maken? Trouwens, ik rij nu nooit meer 3 km/u te snel. Nu is het steeds 10km, dat is toch even duur!
Dat ge 30 moet rijden in een zonde 30 omdat er kinderen zijn snap ik maar dat ge 30 moet rijden op de Brusselse Ring omdat er werken zijn op een gedeelte waar je niet eens kan komen gaat toch wat ver! Zo goed als onmogelijk u daaraan te houden ... van 120 naar 30 zorgt voor veel risico!
Er wordt vaak wat overdreven en dan zijn het net die plaatsen waar ze extra controlleren!
Langs de andere kant als ze die kunnen pakken dat geen pinker gebruiken, niet kijken, over witte lijn gaan, bellen met gsm aan oor ... direct voorstander!
Alleen rest de vraag waar de politie dan nog voor dient? Alles wordt geautomatiseerd.
Nu begrijp ik waarom het aantal verkeersdoden in België relatief 350 % hoger is dan in Nederland. In België per jaar 3000 doden, in Nederland 880 doden. In Nederland stonden al twintig jaar eerder flitspalen als in België.
Beseft u wel hoeveel slachtoffers er onder de wegwerkers vallen door lieden die zich niet aan de aangegeven snelheid houden. In Nederland is het boetenbedrag twee maal zo hoog voor snelheids overschrijdingen op plaatsen waar wegwerkzaamheden plaatsvinden. Gelukkig maar.
België begint meer en meer op een echte politiestaat te lijken in vergelijking met andere landen
lol, moet je eens bij je noorderburen op bezoek gaan
Hoe het in België gesteld weet ik niet. Wat ik wél weet is dat het in Nederland niets, maar dan ook echt niets met verkeersveiligheid van doen heeft. En iedereen die dat niet gelooft is of zeer naïef of werkt voor diezelfde overheid In Nederland wordt op sommige plekken nog steeds een quotum opgelegd aan agenten, op basis waarvan ze jaarlijks een minimaal aantal verkeersboetes uit dienen te schrijven. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat je hier sinds 2009 administratiekosten in rekening krijgt gebracht bij een bekeuring Hoe verzinnen ze het
Oh ja, nog zoiets. In NL moet je al enige jaren betalen voor de bewijslast. Met andere woorden, als men mij beboet voor te hard rijden en ik wil het bewijs hiervan zien, dan moet ik betalen voor het verkrijgen van het bewijsmateriaal (foto dus). Da's toch van de zotte
Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat je hier sinds 2009 administratiekosten in rekening krijgt gebracht bij een bekeuring Hoe verzinnen ze het
Oh ja, nog zoiets. In NL moet je al enige jaren betalen voor de bewijslast. Met andere woorden, als men mij beboet voor te hard rijden en ik wil het bewijs hiervan zien, dan moet ik betalen voor het verkrijgen van het bewijsmateriaal (foto dus). Da's toch van de zotte
Van mij mag er nog een functie bij:
bestraffen van diegenen die onnodig met hun mistlichten aan rijden (omdat dat stoer is)
Als ze op die manier geld kunnen putten uit deze overtredingen, gaan ze mss minder onozele snelheidscontroles doen om hun kas te spekken.
(zoals flitsen net achter het bord van 90 naar 50)
lol, moet je eens bij je noorderburen op bezoek gaan
Hoe het in België gesteld weet ik niet. Wat ik wél weet is dat het in Nederland niets, maar dan ook echt niets met verkeersveiligheid van doen heeft. En iedereen die dat niet gelooft is of zeer naïef of werkt voor diezelfde overheid In Nederland wordt op sommige plekken nog steeds een quotum opgelegd aan agenten, op basis waarvan ze jaarlijks een minimaal aantal verkeersboetes uit dienen te schrijven. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat je hier sinds 2009 administratiekosten in rekening krijgt gebracht bij een bekeuring Hoe verzinnen ze het
Oh ja, nog zoiets. In NL moet je al enige jaren betalen voor de bewijslast. Met andere woorden, als men mij beboet voor te hard rijden en ik wil het bewijs hiervan zien, dan moet ik betalen voor het verkrijgen van het bewijsmateriaal (foto dus). Da's toch van de zotte
Wanneer je in Nederland gewoon aan de verkeersregels houd kost het u niets: ik moet in 46 jaar nog de eerste bekeuring voor te snel rijden krijgen en ik ben voor mijn werk veel met de auto onderweg geweest. Ook nog altijd voor de verzekering schadevrij gereden. Maar velen worden monsters wanneer ze in hun heilige koe zitten.
In België per jaar 3000 doden, in Nederland 880 doden. In Nederland stonden al twintig jaar eerder flitspalen als in België.
Beseft u wel hoeveel slachtoffers er onder de wegwerkers vallen door lieden die zich niet aan de aangegeven snelheid houden. In Nederland is het boetenbedrag twee maal zo hoog voor snelheids overschrijdingen op plaatsen waar wegwerkzaamheden plaatsvinden. Gelukkig maar.
OK, maar hoeveel schadevergoeding ging daarvan naar de nabestaanden?
Voorkomen? Ze verkopen nu een licence to kill: De boetes zijn belachelijk voor wie er dik inzit. Grote bedrijven zoals De Lijn rijden hier zonder verzekering onaflatend, tegen hoge snelheid door het rood!
Ik pleit ervoor dat iedere overtreder afhankelijk van zijn draagkracht een serieuze alimentatie betaalt aan kinderen van verkeersslachtoffers, zolang ze die nog niet ondersteboven hebben gereden.
Dat is zeer flink van je
Ik word wel eens 'gepakt', maar ik klaag daar meestal niet over. Waar ik het wel van krijg, is dat de overheid het af doet al zou het enkel en alleen voor de verkeersveiligheid zijn. Enkele jaren geleden ben ik geflitst op een droge en een zo goed als lege snelweg. Het was 1u30 's nachts en ik reed 123km/u. Wat heeft dat met verkeersveiligheid te maken? Trouwens, ik rij nu nooit meer 3 km/u te snel. Nu is het steeds 10km, dat is toch even duur!
Je reed aan een gecorrigeerde snelheid van 123 km/h. Men doet daar een 6 km./h vanaf : je reed dus effectief 10 km./h te snel... Op je teller wil dat zeggen dat je een 135-140 km/h deed (want die overdrijven altijd)...
Comment