Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Devolo voor Belgacom en voor Telenet tegelijk ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Devolo voor Belgacom en voor Telenet tegelijk ?

Ik heb al heel wat gelezen op dit en op andere fora, doch kan nergens het antwoord vinden op de vraag waar ik mee zit.

Huidige situatie :
    1) Digitale TV van Telenet met Topcom powerline (zo geïnstalleerd door de technieker van Telenet). Werk perfect.
    2) (draadloos) Internet van Belgacom (VDSL2 met Bbox 2).

Nu ben ik het draadloos internet-gedoe beu. De afstand tussen de Bbox en de computer is groot (+ muren en deuren), zodat de verbinding niet schitterend is, soms wegvalt en soms tergend traag is.

Ik overweeg nu om ook internet via het electriciteitsnet tot bij de computer te brengen, en ik zou een startkit Devolo 200 AVplus kopen.

De vraag waar ik blijf mee zitten, is of de powerline voor TV en de Devolo's voor internet niet met elkaar in conflict gaan komen.
    Heeft iemand daar een antwoord / oplossing voor ?
    Of heeft iemand dergelijke constructie 'up and running' ?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Re: Devolo voor Belgacom en voor Telenet tegelijk ?

In dit geval moet je twee gescheiden netwerken maken. Met die devolo's is dat vrij eenvoudig te doen. Je kan een paswoord op de verbinding zetten. Tegenwoordig komen die 200mbit versies standaard met een encryptie knopje. Standaard staat er overal hetzelfde paswoord op waardoor ze dus 1 netwerk gaan vormen. Je hebt echter ook een tool waarbij je dat paswoord kan veranderen zodat je een apart netwerk kan bouwen voor die internet verbinding.

Comment

Ok. Ik ga dus voor de Devolo 200AV Plus.
      Vanaf komende woensdag in ster-aanbieding bij Makro (99 € voor de startkit).
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE

Comment

Neem een pack bij Telenet, en je bent van een heel deel routers af, en je kan werken met één powerline.

Comment

Neen, ik blijf bij Belgacom voor telefoon en internet, en Telenet voor digitale TV.

Intussen de Devolo's in huis gehaald.
          Installatie is poepsimpel en werkt zoals het moet.
          Downloadsnelheid is bijna het maximum van wat mijn abonnement mij kan bieden, en uploadsnelheid is het maximum. Toppie !
          (snelheid getest met www.speedtest.net)

En mij vrees (probleem met telenet via powerline en internet via Devolo) bleek ongegrond.
          BD0993BE

Comment

Ik was eens in Frankrijk op hotel, en ik kreeg internetverbinding via zo een adapter.
            Ik vroeg me af of je met zo'n adapter ook een abonnement moet hebben op ADSL vb, of betaal je gewoon elektriciteitskosten?
            Ik ga binnen enkele weken namelijk op vakantie in een vakantiehuisje in Frankrijk, waar geen internetverbinding ligt.
            Kan ik dan met zo een adapter internet krijgen of moet ik een abonnement in frankrijk nemen?

Alvast bedankt,

Willem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willemwever Bekijk bericht
              Ik vroeg me af of je met zo'n adapter ook een abonnement moet hebben op ADSL vb, of betaal je gewoon elektriciteitskosten?
              Ik ga binnen enkele weken namelijk op vakantie in een vakantiehuisje in Frankrijk, waar geen internetverbinding ligt.
              Kan ik dan met zo een adapter internet krijgen of moet ik een abonnement in frankrijk nemen?
              Die adapter doet niets anders dan het signaal van je modem verder verspreiden net zoals wireless of LANkabel. Je moet dus ter plaatste een internetaansluiting hebben. Als je in het vakantiehuisje geen internet hebt dan is het alternatief om in de buurt een "openstaande wireless' te vinden (eigenlijk illegaal), naar een internetcafe te gaan (als die er nog zijn) of via GSM/smartphone op het net te gaan. Je doet dat dan wel best met een Frans pre-paid kaartje en niet op je Belgisch abo/prepaid, anders betaal je je blauw aan roaming kosten.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Working...
              X